Zleceniodawca: Shawn – buntownik z Okary.
Shawn powie ci o plotkach, jakoby w Geldern znajdował się hełm pierwszego paladyna. Sprawę trzeba wyjaśnić, toteż udaj się do Geldern. Tam w chatce szamanów, w zewnętrznym pierścieniu, na stole, leży owy przedmiot. Podnieś go, nikt ci za to nic nie zrobi.
Doświadczenie: 500
Kradzież: +1
Zleceniodawca: Samuel – dowódca najemników w Geldern.
Po wyrażeniu przez ciebie chęci dołączenia do najemników, Samuel zleca ci pierwsze zadanie. Wyjdź północną bramą miasta i podążaj droga, aż zobaczysz jaskinię. Wejdź do niej i zabij wszystkie pełzacze, jakie tam znajdziesz.
Doświadczenie: 1500
Nagroda: 300 sztuk złota.
Reputacja w Geldern: +6
Zleceniodawca: Jarde – sprzedawca artefaktów w Geldern.
Jared wiele słyszał o Laresie. chciałby go poznać. Skorzystaj ze znajomości złodzieja i zaproponuj zleceniodawcy zorganizowanie ich spotkania, oczywiście nie za darmo. Jared zgodzi sięna to, a ty idź do Laresa i poproś go o przysługę.
Doświadczenie: 1000
Kradzież: +1
Nagroda: 1000 sztuk złota.
Reputacja w Geldern: +2
Zleceniodawca: Agenak – zarządca areny.
Udaj się na arenę i pokonaj oponenta.
Doświadczenie: 1500
Siła: +1
Nagroda: Kamienna Tablica
Reputacja w Geldern: +6
Zleceniodawca: Agenak – zarządca areny.
Udaj się na arenę i pokonaj oponenta.
Doświadczenie: 1500
Siła: +1
Nagroda: Sfatygowana Kamienna Tablica
Reputacja w Geldern: +6
Zleceniodawca: Agenak – zarządca areny.
Udaj się na arenę i pokonaj oponenta.
Doświadczenie: 1500
Siła: +1
Nagroda: Pierścień
Reputacja w Geldern: +6
Zleceniodawca: Agenak – zarządca areny.
Po zdobyciu tytułu mistrza areny, Agenak poprosi cię o załatwienie pewnej delikatnej sprawy. Asasyn Mirzo denerwuje zarządcę areny. Specjalnie wyrzuca mu śmieci pod nos. Daj nauczkę prowokatorowi. Pobij go, ale nie zabijaj.
Doświadczenie: 1500
Siła: +1
Nagroda: 500 sztuk złota.
Zleceniodawca: Nemrok – dowódca orków w Geldern.
Nemrok każe sobie przynieść 50 złotych samorodków. Zdobądź kilof i idź do kopalni w mieście. Zacznij kopać w każdej z żył, aż nazbierasz 50 samorodków.
Doświadczenie: 2000
Nagroda: 1000 sztuk złota.
Reputacja w Geldern: +6
Zleceniodawca: Nemrok – dowódca orków w Geldern.
Nemrok potrzebuje 30 bryłek siarki. Znajdziesz je w kopalni nieopodal miasta. Wyjdź północną bramą i udaj się na zachód a dojdziesz do jaskini, gdzie zdobędziesz to czego szukasz. 5 bryłek da ci zarządca kopalni, resztę musisz zebrać z ziemi w jaskini i tuż za wyjściem z niej (dokładnie 25 bryłek). Gdy już zdobędziesz komplet, zanieś towar do zleceniodawcy.
Doświadczenie: 2000
Nagroda: 500 sztuk złota.
Reputacja w Geldern: +6
Zleceniodawca: Grimbllow – szaman z zewnętrznego pierścienia w Geldern.
Szaman potrzebuje 5 samorodków siarki. Znajdziesz je w kopalni siarki na północny – zachód od Geldern.
Doświadczenie: 1000
Nagroda: 1 mikstura lecznicza
Reputacja w Geldern: +2
Zleceniodawca: Nemrok – dowódca orków w Geldern.
Nemrok powie ci, że potrzebuje artefaktu, który znajduje się na bliżej nieokreślonej północy. Zajrzyj do mapy i poszukaj wyspy na rozwidleniu rzeki, tworzącej trójkąt. Udaj się na nią i stań na jej zachodnim wierzchołku. Następnie z tej pozycji spójrz na południe, a powinieneś zobaczyć duży klif, na którym znajdują się ruiny, a w nich skrzynia z artefaktem. Udaj się tam. Uważaj tam na 2 cieniostwory. Po ich pokonaniu otwórz skrzynię i opróżnij ją, po czym wróć do zleceniodawcy.
Doświadczenie: 2500
Reputacja w Geldern: +6
Zleceniodawca: Jared – – sprzedawca artefaktów w Geldern
Opowie ci on o 7 pradawnych pierścieniach alchemików, które ponoć znajdują się w Geldern. Jeśli trochę poszukasz, to odnajdziesz je wszystkie:
1. W domu Mariusa, maga ognia, na pulpicie.
2. w domu Renwika, na stole.
3. w domu Gunock, na ścianie, na której wiszą miecze.
4. Nad domem Jareda, na stole.
5. U szamanów z zewnętrznego pierścienia miasta.
6. Na pietrze chaty, w której sypiają najemnicy.
7. W domu Agenaka.
Doświadczenie: 1500
Kradzież: +1
Zleceniodawca: Sulfock – zarządca kopalni siarki na< północny – zachód od Geldern.
Sulfockowi spokoju nie dają zębacze, kręcące się wokół jaskini, w której wydobywa się siarkę. Wybij je wszystkie. Jeśli nie dajesz sobie z nimi rady, „ściągnij” je pod kopalnie. Tam pomogą ci orkowie. Po wszystkim zgłoś się do zleceniodawcy po nagrodę.
Doświadczenie: 1500
Nagroda: 10 bryłek siarki
Reputacja w Geldern: +6
Zleceniodawca: Mirzo – Asasyna z Geldern.
Podczas rozmowy z Mirzo, spytasz się go, skąd bierze artefakty. Ten oczywiście nie zdradzi ci tej tajemnicy. Tak więc musisz rozwikłać ją sam. Wyjdź południową bramą miasta i udaj się na zachód, wzdłuż murów, a potem skał, aż dojdziesz do jaskini, a w niej Mazina – brata zleceniodawcy. Porozmawiaj z nim, po czym wróć do Mirzo i powiedz mu, że wiesz jakie są jego źródła.
Doświadczenie: 2000
Nagroda: 500 sztuk złota.
Reputacja w Geldern: +4
Zleceniodawca: –
Po wykonaniu zadania Tajemnica Mazina, kupca – Asasyna., udaj się do Nemroka, by poinformować go o tym, że opuszczona przez orków kopalnia, wciąż może być eksplaotowana.
Doświadczenie: 1500
Nagroda: 500 sztuk złota.
Reputacja w Geldern: +4
Zleceniodawca: Hamil – niewolnik z Geldern
W czasie rozmowy z Hamilem, ten zaproponuje ci sprzedaż artefaktów. Z racji, że niewolnik nie mógł zdobyć legalnie takich rzeczy, udaj nie do Nemroka i powiedz mu o tym. Ten powie ci, że to któryś z alchemików musi być głową całego procederu handlem trefnym towarem. Udaj się do Peratura, alchemika z Geldern i porozmawiaj z nim o tym. Łatwo wyduisz z niego informacje.
Doświadczenie: 1500
Nagroda: 300 sztuk złota
. Reputacja w Geldern: +4
Zleceniodawca: Renwik – alchemik z Geldern.
Renwik potrzebuje 3 szczawie królewskie. znajdziesz je w pobliżu Ardei. Idąc z niej do Reddock po drodze zauważysz kamienie. Pomiędzy nimi powinien być jedna roślina. Drugi znajdziesz idąc w lewo od wyjścia z Ardei do domku, gdzie na samym początku był Lester, od którego znowu skręcasz w lewo. Tam powinna być skrzynia, a w pobliżu Szczaw Królewski. By znaleźć następny wyjdź tylnym wyjściem z Ardei w stronę latarni Jacka i zaraz po wyjściu skręć w prawo. Tam, pomiędzy kamieniami rośnie jeden.
Doświadczenie: 1000
Nagroda: 3x mikstura lecznicza.
Reputacja w Geldern: +4
Zleceniodawca: Nemrok – dowódca orków w Geldern.
Wilczą kopalnię czas otworzyć na nowo. Potrzeba do tego robotników. Idź pod Arenę w Geldern i zagadaj do wyjątkowo ochoczego niewolnika.
Doświadczenie: 1250
Reputacja w Geldern: +6
Zleceniodawca: Wyjątkowo ochoczy niewolnik.
Pogadaj z wyjątkowo ochoczym niewolnikiem, by zaprowadził cię do wilczej kopalni. Gdy sięz na to zgodzi, podążaj za nim, aż dojdziecie na miejsce. Wtedy porozmawiaj z nim.
Doświadczenie: 1500
Reputacja w Geldern: +2
Zleceniodawca: Nemrok – dowódca orków w Geldern.
Wilczą kopalnię trzeba oczyścić z przebywających tam bestii, by można było tam prowadzić wykopaliska. Zaprowadzi cię do niej wyjątkowo ochoczy niewolnik. Po dotarciu na miejsce wybij grasujące tam wilki.
Doświadczenie: 1500
Nagroda: 300 sztuk złota.
Reputacja w Geldern: +6
Zleceniodawca: Wyjątkowo ochoczy niewolnik.
Po wykonaniu zadania Podążaj za niewolnikiem do wilczej kopalni., niewolnik poprosi cię byś sprowadził mu ludzi do pomoc. Udaj się do Geldern i znajdź wśród niewolników 3 „ochoczych niewolników”, których wyślesz do wilczej kopalni.
Doświadczenie: 1500
Reputacja w Geldern: +2
Zleceniodawca: Gembak – ork walczący na arenie.
Porozmawiaj z Gembakiem, po pokonaniu go na arenie. Powie ci, że chce zmyć hańbę, jaką nosi od dawna. Sposobem na to jest zabicie zdrajcy najemników – Ivana, który zaatakował jedną z kopalni Geldern. Zaproponuj mu pomoc. Wtedy zaprowadzi cię do bandytów, wśród których jest wasz cel. zabij go.
Doświadczenie: 2000
Reputacja u Orków: +2
Reputacja w Geldern: +8
Zleceniodawca: Gunock – ork z Geldern
Sprawa jest prosta. Gunock zleca ci zabicie druida Torna, którego znajdziesz w chatce obok drogi między Trelis, a Geldern. Wykonaj zlecenie.
Doświadczenie: 2500
Nagroda: 300 sztuk złota.
Reputacja u Orków: +4
Zleceniodawca: Gunock – ork z Geldern.
Gunock ma wiele zadań, a mimo to obija się. Zagroź mu, że powiesz o tym Grokowi. Ten rzuci się na ciebie. Pobij go, po czym powiedz o wszystkim Grokowi – przywódcy Geldern, jeśli masz już do niego dostęp.
Doświadczenie: 1500
Nagroda: 200 sztuk złota.
Zleceniodawca: Lares – złodziej z Geldern.
Lares opowie ci o kosztownościach szamanów, które trzymają w świątyni. Gdy tylko zdobędziesz do niej dostęp, możesz ukraść z niej 6 „złotych mis”, które potem zaniesiesz dla zleceniodawcy.
Doświadczenie: 2000
Kradzież: +2
Zleceniodawca: Grok – szaman rządzący w Geldern.
Grok chcce byś przyniósł mu 12 ognistych pucharów. Gdzie one sięznajdują znajdziesz pod tym linkiem – http://gothic.org.pl/gothic-3/ogniste-puchary.html . Gdy już je zdobędziesz, zanieś je zleceniodawcy.
Doświadczenie: 10 000
Nagroda: 10 000 sztuk złota.
Reputacja u Orków: +7
Zleceniodawca: Grok – szaman rządzący w Geldern.
Grok wysłał grupę orków na poszukiwania druidów. Nie ma jednak od niej wieści od dawna. Ork wysyła ciena ich poszukiwanie. Udaj się wzdłuż rzeki przepływającej obok Silden, aż do samego jej początku – wodospadu. W tym momencie udaj się na zachód, wzdłuż wodospadów, aż dojdziesz do ostatniego z nich. Wtedy ustaw się dokładnie na południe i podążaj w tym kierunku. Po chwili dotrzesz do obozu orków. Porozmawiaj z jej dowódcą – Bollockiem.
Doświadczenie: 1500
Zleceniodawca: Bollock – dowódca grupy orków szukających druidów.
Sprawa jest prosta – zabij druida Runaka. Aby go znaleźć udaj się do grupy orków poszukujących go (patrz. Znajdź grupę poszukująca druidów.). Druid znajduje się niedaleko owej grupy, na północny – zachód.
Doświadczenie: 2500
Nagroda: 300 sztuk złota.
Reputacja u Orków: +4
Reputacja w Geldern: +4
Zleceniodawca: Grok – szaman rządzący w Geldern.
Po wykonaniu zadania Zabij druida Runaka., ograb ciało druida i udaj się z tym do zleceniodawcy.
Doświadczenie: 2000
Reputacja u Orków: +2
Zleceniodawca: Runak – druid znajdujący się daleko na północny – zachód od Geldern.
Runak potrzebuje twojej pomocy. Zabij orków, którzy koczują niedaleko od druida (patrz. Znajdź grupę poszukująca druidów.)
Doświadczenie: 1500
Nagroda: 3x mikstura lecznicza.
Reputacja u Gońców Leśnych: +10
Zleceniodawca: Runak – druid znajdujący się daleko na północny – zachód od Geldern.
Musisz zabić Gunocka, który wciąż przebywa w Geldern. Zrób to najlepiej podczas odbijania miasta z rąk orków.
Doświadczenie: 2000
Reputacja u Gońców Leśnych: +15
Zleceniodawca: Torn – druid przebywający w chatce obok drogi między Geldern i Trelis.
W zamian z kamień druidów, Torn chce od ciebie byś przekonał ludzi w Geldern do buntu. W tym celu udaj się do Mariusa – maga ognia przebywającego w Geldern. Ten karze ci dostać się do świątyni i porozmawiać z Grokiem. Jeśli to zrobisz, wróć do maga i poproś o wsparcie w razie buntu. Zgodzi się na to. Wtedy wróć do Torna i poinformuj o tym go.
Doświadczenie: 1500
Nagroda: Druidzki kamień zębacza.
Reputacja u Gońców Leśnych: +15
Zleceniodawca: Mariusa – maga ognia przebywającego w Geldern.
Wypędź orków z miasta.
Doświadczenie: 7500
Reputacja u Buntowników: +5