Romek
Risen 2: Mroczne Wody

Ponownie wcielimy się w bohatera z pierwszej części gry czyli rozbitka, który pokonał Tytana Ognia. Risen 2 tym się różni od Gothic 2 (bez porównań się nie obejdziemy), że Bezimienny bohater doskonale pamięta wydarzenia z wysp Faranga, oraz jeszcze dalsze wspomnienia przed przybyciem na wyspę. Obecnie zamieszkuje niewielką miejscowość – Caldera, stroniąc od walki. Jest załamany, popadł w alkoholizm. Żyje we własnym świecie. Wg PC Games, wzór charakteru to bohater Szklanej Pułapki 3, czyli John McLane. Pomimo, że wyglądem przypomina aktora Toma Cruise’a z roli w Walkyrii. Jak widać, wpływ kina ma spory wpływ na kształtowanie charakteru i wyglądu bohatera. Nosi przepaskę na oku, która skrywa ślad po zarekwirowanym przez inkwizycję monoklu Mendozy.

Grę zaczynamy od spotkania z Carlosem (dowódcą garnizonu w mieście portowym z Risen1). Zleca nam pomoc w poradzeniu sobie z kolejnym wrakiem statku, który osiadł na brzegu wyspy. Pośród rozbitków odnajdujemy kolejną starą znajomą, Patty (znajomy scenariusz?). Po wydarzeniach z pierwszej części Risen, dalej poszukuje swojego ojca,  oraz próbuje rozgryźć plotki, według których jej ojciec znalazł sposób na bezpieczne podróże przez morza pomimo magicznych burz. By go odnaleźć, bohater łączy siły z Patty i Carlosem.

Spotkanie z Carlosem ma miejsce na Calderze. Na tej samej wyspie, gdzie niedobitki Inkwizycji zebrali się w krystalicznej twierdzy by dalej prowadzić walkę z Tytanami. Ale cały czas wiatr wieje im w oczy. Kłopoty z dostawami na wyspę spowodowane są przez morskie potwory, których ataki na statki powodują, że wiele okrętów z dostawą żywności/ zapasów dla Inkwizycji po prostu znika w głębinach morza. Risen 2: Dark Waters nie będzie rozgrywał się na wyspie Faranga, ponieważ Piranha Bytes zaserwowała nam tym razem grę na kilku wyspach.

Wiele długich lat minęło od czasu, gdy Bogowie porzucili świat, a potęga Tytanów wzrastała za granicami pętającego ich więzienia. Z niebotyczną siłą niszczą wszystko na swej drodze.

Jednak jest miejsce na południowych krańcach Starego Imperium, które wydaje się być nadal po za zasięgiem szponów Tytanów – Twierdza Crystal w Calderze. Twierdza, to siedziba inkwizycji i ostatni bastion, dający schronienie ludziom. Wielokrotne ataki na Calderę przez potwory morskie, oraz ciągłe zatapianie statków płynących doń z niezbędnym zaopatrzeniem, powodują zwątpienie, gdyż nikt nie wie ile jeszcze wytrzymają mury obronne, a zapasy żywności i broni kurczą się stopniowo i nieuchronnie.

Bezimienny bohater, zniszczony wydarzeniami na Farandze, obecnie topi swoje smutki w rumie w mieście portowym Caldery. Ponieważ sytuacja staje się coraz bardziej beznadziejna, ze względu na brak żywności i innego zaopatrzenia, wyrusza on w końcu na misję mającą na celu położenie kresu terrorowi szerzonemu przez morskie potwory, raz na zawsze.

Podczas nowych przygód, nasz bohater zetrze się z nowymi wyzwaniami , zobaczy wiele nowych twarze, ale również spotka na swojej drodze starych znajomych, którzy pomogą mu w jego misji.