Romek
Gothic 3

W Gothic 3 możemy spotkać siedmiu, znanych nam z poprzednich części gry, Magów Wody. Są oni porozrzucani po całym Varancie. Tworzą wraz z koczownikami jeden lud. Niegdyś wędrowali razem po ziemiach przodków. Jednak król wysłał ich na wyspę Khorinis, co przerwało wspólny żywot wtedy jednego ludu. Przyjęli oni polecenie Rhobara , gdyż orkowie zdobywali kolejne miasta na kontynencie, a ruda wydobywana na wyspie była jedyną szansą na pokonanie przeciwnika. Po powrocie na kontynent Magowie Wody rozdzielili się. Każdy wyruszył w inną część Varantu, każdy w innym celu.

Riordian

Spotykamy go przebywającego w ruinach na obrzeżach Bragi. Poszukuje on tam tabliczek z prastarą wiedzą. Niestety, z jednej strony ruin najeźdźcy, z drugiej strony Asasyni uniemożliwiają mu to. Dlatego prosi byśmy odeskortowali go do obozu koczowników. Po wyrażeniu przez nas chęci, mag prowadzi nas do ów obozu.. Po dotarciu na miejsce, może przekazać nam swoją wiedzę. Na miejscu spotkamy także Asaru — przywódcę tej grupy koczowników. Proponuje nam on przyłączenie się do niego i wyzwolenie Bragi z rąk Asasynów…

Vatras

Jest więźniem w lago. Dowiemy się tego, po długotrwałym śledztwie i wypytywaniu każdej osoby. Mamuk zdradzi nam wszystkie szczegóły po dostarczeniu mu 10 pazurów i skór topileców.
Klucz do celi ma Fabio. Aby go zdobyć, trzeba posłać assasyna do piachu i splądrować zwłoki.
W rozmowie z magiem dowiadujemy się, dlaczego został zamknięty. Asasyni chcieli, by wyjawił im tajemnice artefaktów, magii i położenia poszczególnych obozów koczowników. Podobnie jak Riordian, Vatras chce by zaprowadzić go do zaprzyjaźnionych koczowników, których przywódcą jest Hurit. Tym razem musimy znać do niego drogę. Po dotarciu do obozu, mag w nagrodę udziela nam błogosławieństwa oraz każe wypędzić Asasynów ze wszystkich miast Varantu.

Saturas

Spotkamy go w pobliżu świątyni Al Shedim. Każe nam znaleźć 4 klucze (piaty otrzymujemy od niego), do wspomnianej wyżej budowli. Daje nam mapę, z zaznaczonymi miejscami, w które powinniśmy się udać w celu poszukiwań. W budowli przechowywany jest jeden z artefaktów Adanosa. Po otwarciu wrót świątynnych i zdobyciu Szaty Adanosa, mag opowiada nam o boskich artefaktach.

Myxir

Znajduje się w pobliżu Saturasa. Prowadzi małe wykopaliska. Znajduje wiele pradawnych kamiennych tabliczek, listów i inskrypcji. Opowiada nam o ostatniej zaginionej świątyni i piątym artefakcie Adanosa – pierścieniu, który najprawdopodobniej znajduje się w Nordmarze.

Cronos

Znajdujemy go niedaleko drogi, między Ben Sala i Mora Sul, w pobliżu gór. Cronos poszukuje tam wiedzy i inspiracji. Można od niego kupić „Szatę Wody” – strój magów wody – jeżeli mamy co najmniej 25% reputacji u koczowników.

Merdarion

Możemy go spotkać w jaskini za oazą koło Mora Sul. Przebywa tam wraz z koczownikami. Bada pisma pradawnych. Po otwarciu okolicznej świątyni, prosi nas, byśmy razem z nim zlikwidowali 5 przywódców ożywieńców. Czeka nas długa walka, gdyż każdy z nich ma pokaźną obstawę.

Nefarius

Przebywa on daleko na północ od Istahar. Zajmuje się on zagadką Haran Ho – wspaniałego wojownika pradawnych, który posiadł tajemnice potężnej magii. Mag chce, byśmy zaprowadzili go do jego grobowca (znajduje się niedaleko na północny-zachód od obozu Nefariusa). Po dotarciu na miejsce, prosi nas o to, byśmy oczyścili grobowiec z pełzaczy. Po wszystkim oferuje naukę zaklęcia „Eksplozja lodu”

U większości z wyżej wymienionych, można nauczyć się:
-Prastara wiedza
-Ścieżka natury (Przemiana, Przywołanie zwierząt, Oswojenie, Sen, Lodowa Lanca)
-Ścieżka wiedzy (Przywołanie golema, Fala mrozu, Telekineza, Przywołanie goblina)
-Moc życiowa
-Magiczna moc
-Wytrzymałość
-Cała wiedza o Magach Wody (Tylko u Saturasa i Vatrasa)