Romek
Gothic 3

Kontynent składa się z trzech krain, które są zróżnicowane pod względem klimatu, ukształtowania terenu, roślinności i zamieszkałej ludności. Znajduje się na nim wiele miast oraz wiosek, porozrzucanych po różnych zakątkach królestwa. Jego granice wytyczają pasma górskie oraz morza. Zwiedzając kontynent natkniemy się na pustynie Varantu, mróz i śnieg w Nordmarze oraz na ogromne lasy znajdujące się w Myrthanie.

Krainy:

Myrthana – od tego państwa pochodzi nazwa całego królestwa. Znajduje się tu stolica Królestwa – Vengard, który jest ostatnim bastionem ludzi. Reszta krainy znajduje się pod okupacją orków. Pozostałe miasta to: Ardea, Cape Dun, Montera, Faring, Silden, Trelis, Geldern oraz opustoszała Gotha. Okupacji wroga przeciwstawiają się buntownicy, którzy ukrywają się w lasach. Mają także trzy główne obozy: Okara, Nemora i Reddock. Państwo to pokryta jest bujną fauną i florą. Jelenie pasące się na zielonej trawie – to tylko pojedyncza scena, którą można zaobserwować podczas zwiedzania Myrtany. Wszędzie znajdują się lasy gdzie czyhają bestie oraz bandyci.

Varant – kraina ta jest pustynią. Gorący klimat sprawia, że z trudem można znaleźć tu coś zielonego (z wyjątkiem nielicznych oaz). Wszędzie jednak można natknąć się na szakale i pełzacze. Zamieszkiją tu Asasyni, którzy władają tą krainą oraz Koczowników, którzy przeciwstawiają się władzy tych pierwszych. Miasta znajdujące się w Varancie: Istahar- stolica, Mora Sul, Ben Sala, Bakaresh, Lago, Ben Erai, Braga.

Nordmar – północna kraina kontynentu, której szczyty górskie oraz doliny są wiecznie pokryte śniegiem. Łatwo tu natknąć się na ogra, lodowego wilka lub bizona. Zamieszkują ją waleczni Nordmarczycy – niegdyś wrogowie królestwa Rhobara, teraz jego sojusznicy w walce z orkami. Są wyśmienitymi myśliwymi, kowalami i wojownikami. Wytapiają oni w wielkim piecu sztabki czystej magicznej rudy, z których wykuwają wyśmienite miecze i zbroje . Jako jedyni na kontynencie z sukcesem przeciwstawiają się najeźdźcom. Są podzieleni na trzy klany: Ognia, Młota i Wilka. Na północy Nordmaru znajduje się klasztor, w którym od wieków żyją magowie ognia.