Romek
Gothic 2: Noc Kruka

 

Dodatek Noc Kruka już w sierpniu ukazał się na niemieckim rynku. Aż dziw bierze, że jeszcze nie opracowano angielskiej wersji tej gry, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że zarówno pierwsza, jak i druga część GOTHIC odniosły ogólnoświatowy sukces. W Polsce NOC KRUKA ukaże się w rodzimej wersji językowej, więc wielu graczy czeka na ten tytuł z niecierpliwością.

Muszę przyznać iż NOC KRUKA to nietypowy dodatek. Instaluje się on na oryginalnej wersji GOTHIC II i całkowicie zmienia stara przygodę, zamiast wprowadzić nową, zaprojektowaną od zera. Chociaż wszystko na początku będzie wyglądać, jakby dodatku w ogóle nie było, fabuła szybko podąży w zaskakującym kierunku. Paradoksalnie wywołuje to wrażanie dejä vu połączone z uczuciem, że to jednak było inaczej. Przygoda rozpoczyna się w wieży nekromanty Xardasa. Poinformuję cię on, iż niebawem na świecie pojawi się potężny artefakt. Wielu Magów będzie starało się go zdobyć. Twoim zadaniem jest przeniknąć do sekretnej organizacji Magów Wody, która prowadzi badania nad tajemniczymi piramidami, by zapobiec nadchodzącemu nieszczęściu.

Przygoda rozegra się na wyspie Khorinis. Obszar gry został powiększony o około 30%. Zauważysz o wiele więcej mokradeł, bagien, lasów tropikalnych, ruin, opuszczonych świątyń czy urwisk skalnych. Pojawią się również nowe potwory. Część z nich została za pożyczona z pierwszej odsłony GOTHIC, jednak przyszykowano wiele niespodzianek, takich jak np. mordercze Koniki Polne.
Autorzy twierdzą, że rozegranie całej przygody od początku z pewnością nie znudzi gracza. W znanych już lokacjach pojawią się postaci oraz zadania. Wiadomo, że będziesz miał okazje spotkać Cavalorna. Z jego osobą związana jest pokaźna część fabuły. Istniejące misje uległy zmianie, więc możesz liczyć na wiele niespodzianek.

Wyjątkowym atutem dodatku ma być usprawniony mechanizm interakcji z komputerowymi postaciami. NPC’e będą zwracali baczną uwagę na twój ubiór, zbroję, a nawet umiejętności. W ten sposób zorientują się, kim jesteś.
Obok wspomnianej gildii Magów Wody, wprowadzono dwa nowe obozy Obóz Piratów oraz Kwaterę Główną Bandytów. Ci pierwsi osiedlili się na wybrzeżu, po zachodniej stronie wyspy. Będziesz mógł skosztować ich sposobu na życie – nieustającej pogoni za złotem oraz grogiem. Bandyci nadal pozostają tajemnicą.

NOC KRUKA to nietypowy dodatek – coś jakby wersja reżyserska pierwotnego GOTHIC II. Mam nadzieję, że ten dodatek nasyci wszystkich fanów do czasu ukazania się trzeciej odsłony serii. Prace nad Gothic III są już zaczęte.