Romek
ELEX

W ELEX’ie można spotkać mnóstwo różnorakich ugrupować, lecz jedynie 4 są wystarczająco potężne by rywalizować o dominację nad Magalanem. Nam dano możliwość przyłączenia się do 3 z nich : Berserkerów,  Kleryków oraz Banitów. Frakcja Albów jest dla nas całkowicie zablokowana, ponieważ na początku dowiadujemy się, iż nasz główny bohater był jednym z kandydatów na Elexorów Albów. Lecz po zawaleniu ostatniej z misji został skazany na śmierć. Jednak my przeżyliśmy oraz zostaliśmy oficjalnie nazwani Separatystą – Albowskim wygnańcem. Oprócz tego w świecie gry będziemy mogli spotkać Włóczykijów, Wolnych Ludzi, Łupieżców, Mechaników, Złomiarzy oraz różnej maści tajemniczych handlarzy, którzy w całej tej wojnie widzą tylko zysk.

Berserkerzy

Ludzie, którzy zupełnie odrzucili walory technologiczne i postanowili żyć w zgodzie z naturą. Nie zażywają narkotyku Elex, ale za to wykorzystują go do produkcji alchemicznych wytworów, wspomagających ich magiczne zdolności zwane później jako mana. Jako jedyni potrafią posługiwać się swoimi magicznymi zdolnościami w porównaniu do reszty frakcji gdzie góruje technologia – dlatego ich frakcja nazywana jest również przez poniektórych Magami. Ich arsenał wojenny prezentuje się bardzo ‚prymitywnie’ na tle reszty, bowiem znajdziemy w nim miecze, łuki oraz inne bronie pochodzące z zamierzchłych czasów. Zamieszkują Edan, jedną z czterech krain geograficznych na planecie. Ich stolicą jest Goliet, prawdopodobnie największe skupisko Berserkerów na Magalan. Budują swoje domy z naturalnych surowców, głównie drewna. Dzięki czemu po wejściu do jednego z ich obozów, człowiek czuje się jakby cofnął się w czasie. Ludzie zażywający Elex są przez nich szykanowani i tępieni, dlatego każdy się domyśla jakie są ich stosunki z Albami. Jako jedni z nielicznych pomagają zagubionych oraz są nad wyraz ufni co do obcych. Każdy sprzęt elektroniczny jest przez nich przerzucany do dziupli gdzie czeka na zniszczenie. Używają Elexu do oczyszczenia swej planety z żelastwa oraz pragną przywrócić jej naturalny dziewiczy kształt sadząc nasiona przez wykorzystanie czystej many. Z nasion później wyrastają Wszechserca, które powoli przywracają krainą do swych pierwotnych zielonych kształtów.

Ich frakcja dzieli się na 3 Klany : Żelazny, Młota oraz Mglistych Wron. Każda dowodzona przez inną osobę oraz przeznaczona do innych celów. Jedni pilnują życia poza miastem, drudzy w mieście, a ostatni zachowują czujność na temat sadzonych nasion, dzięki którym zdobywają pożywienie oraz ochronę.

22406228_1293024934153781_75419431348409

Przewodzi mi duchowy przywódca Thorald. Lecz podczas jego pielgrzymki w mieście zastępuje go Ragnar. Przesiaduje w zniszczonym hotelu na samym szczycie wzgórza na którym znajduje się miasto Goliet. Może nam opowiedzieć o przynależności oraz pozwolić wstąpić w szeregi leśnych ludzi. Opowiada nam o obowiązkach swych podwładnych jak o ich umiejętnościach, których mogą nas nauczyć. Uważa się za potomka najlepszego wojownika Żelaznoskórego dlatego jest bardzo pyszny i nie patrzy na straty, a jedynie na to by uzdrowić ziemię. Może nas awansować, lecz pierw wykonamy dla niego zadanie odpowiednie dla naszych umiejętności.

Klerycy

Całkowici przeciwnicy Elexu, pragną go całkowicie wykluczyć z kultury Magalan. Swój cel chcą osiągnąć za pomocą zaawansowanego technologicznie wojska, używającego najnowszych osiągnięć takich jak jetpacki, drony czy cyborgi. Ich głównym atutem są tzw. ulepszenia dzięki, którym zdobywany na pewien okres czasu celniejsze oko czy zwiększoną ochronę. Chcą ochronić jak najwięcej wiedzy pochodzącej ze starego świata, jak również wykorzystać ją do ulepszania zdobytej na nowo wiedzy. Postanowili zamieszkać w Ignadon, miejscu, w które kilkaset lat temu uderzył meteoryt. Jest to skalista, wulkaniczna kraina, występują na niej aktywności wulkaniczne. Toczą otwarty konflikt zbrojny z Albami. Uosabiają się z czystością ducha, niczym starożytni paladyni czcząc jedynego właściwego boga, jakim jest Calaan. Prowadzą kampanie zachęcające mieszkańców planety do zmiany wiary, pod obietnicą zbawienia. Są najmniej liczebną grupą na kontynencie, dlatego porywają ludzi i robią im pranie mózgu by się do nich przyłączyli. Ich grupą wewnętrzną są mechanicy, którzy naprawiają i konstruują różnoraki maszyny oraz broń – karabiny laserowe, miotacze ognia, wyrzutnie rakiet. Wolne, lecz śmiertelne. Elex jest przez ich używany jako jedyne źródło zasilania oraz mocy w swojej twierdzy.

Prócz Ignadonu, Klerycy sprawują również pieczę nad Miastem pod kopułą gdzie przebywają wszyscy wygnańcy z pozostałych frakcji oraz wolni ludzie.

22365236_1292862170836724_68748826072411

Po upadku starego świata oraz straty swych ludzi na rzecz Albów, wielka rada zmniejszyła się do jednej osoby zwanej Ulbricht, który sprawuje rządy jako sędzia. Da nam zadanie znalezienia i wytropienia handlarzy zabronionych na ich terenie dopalaczy. Chroni nas od wszelkiego zła na terenie miasta oraz przed oświeceniem. Mówi nam o swych brakach wśród ludzi, dlatego okolice patrolują roboty, a przechwyceni banici mają pranie mózgu by stali się pełnoprawnymi Akolitami. Zależy mu na zakończeniu wojny, więc przyjmuje do siebie każdego kuriera oraz handlarza z zewnątrz. Może nas awansować za nasze zasługi na rzecz Kleryków.

Banici

Często postrzegani jako terroryści. Banici to ludzie o wolnościowych poglądach. Nie obierający żadnego stanowiska w sprawie Elexu, cenią wolność jednostki ponad wszystko. Nie współpracują z nikim podczas konfliktu zbrojnego w walce o ten niezwykły minerał. Nie czczą żadnego boga, są neutralni jak Szwajcaria. Zamieszkują wielką pustynię Tavar, a dokładnie potężny Fort w pośrodku, krainę geograficzną położoną możliwie jak najdalej od reszty świata. Nie przejmują się aktualnym wyglądem kontynentu, a jedynie chcą mieć święty spokój pomiędzy pozostałymi frakcjami. Elex jest u nich używany jako dopalacz, który potrafi potężnie zwiększyć statystyki naszego bohatera kosztem naszego doświadczenia. Ich broń leży pomiędzy technologią Kleryków, a prymitywnością Berserkerów – można spotkać karabiny, shotguny oraz piły łańcuchowe. Toczą wieczne boje z resztą frakcji o kluczowe miejsca w nadchodzącej bitwie. Dzięki Elexowi mogą prowadzić na szeroką skalę handel dopalaczami, skutecznie wciągają w ten nałóg nawet najsilniejszych.

22310205_1292862234170051_45030901826086

Przewodzi im jeden z bliźniaków, książę Logan. Jest on bardzo nadpobudliwy, jak jego siostra, więc zależy mu tylko na zysku i przedmiotach. Przyjmuje we swoje szeregi każdego wolnego człowieka, który potrafi o siebie zadbać. Jest bezduszny, a więc nie zwraca uwagę na to co się dzieje dookoła niego oraz ma swój własny sposób na zakończenie wojny – stworzenie wielkiej bomby by straszyć resztę frakcji dla pieniędzy. Awans będzie polegał u niego zależny od naszej kieszeni, a nie umiejętności. Każde kolejne próby nawiązania z nim kontaktu będą odbierane jako obrazę i zostaniemy zaatakowani przez jego ochroniarzy.

 

Albowie

Nowo powstała rasa ludzi. Tworzą organizację wojskową, której zadaniem jest opanowanie całej planety. Są to Klerycy, którzy stracili wiarę w swojego Boga oraz zaczęli brać nałogowo Elex. Narkotyk powoduje zanikanie ich człowieczeństwa. Zażywający Elex, są pozbawionymi duszy i uczuć, pustymi skorupami ludzkimi. Walczą w imię idealnego świata, w którym wszyscy są pozbawieni emocji, co można u nich zobaczyć po białej karnacji oraz podlegli Najwyższemu. Dodatkowo wyzwala u nich niesamowitą wręcz siłę. Posiadają dostęp do najnowocześniej technologii zasilanej tajemniczym pierwiastkiem, który wydobywają za pomocą konwertorów prosto z serca planety. Zamieszkują górzystą krainę Xacor. Prowadzą działania bojowe przeciwko Bersekerom i Klerykom, którzy nie zgadzają się z ich ideologią. Przewodzi im Hybryda – mutant, pierwszy, który wchłonął Elex, sprawuje kontrolę nad każdym Albem, którzy są mu posłuszni, aż do śmierci. Z informacji wynika, że jest to najpotężniejszy wytwór Elexu i jedyną osobą, która może go powstrzymać jest Jax.

[spoiler] Ich rzeczywistym celem jest nie doprowadzenie do całkowitego zniszczenia świata jak to zapowiedział ich nowy przywódca, półcyborg zwany Hybrydą. „Widział upadek, świat go zignorował i wszystko spłonęło” – takimi słowami przekonał Albów by wspinali się po szczeblach ewolucji, by wszystkich podporządkowali, by ocalić jak najwięcej. Jednak wiele osób nie uznaje jego przepowiedni. A może to wszystko prawda?[/spoiler]

22366495_1292862167503391_87096798067250

„Z prochów powstali Klerycy. Wyznawcy Calaana. Z Calaana zrodzili się Albowie, wyznawcy przyszłości. A z elexu narodził sie prorok – Hybryda. Razem nie służymy żadnemu bóstwu. Nie klękamy się przed żadną osobą. Razem będziemy ewoluować. By ocalić świat.”

-motto Albów nadane im przez Hybrydę.

Elex jest przez nich wykorzystywany to prowadzenia wojen z innymi nacjami gdyż „Tylko silni mogą rządzić nowa planetą, a słabi muszą zostać oczyszczeni. Nastała nowa rasa, a reszta musi zostać potępiona.” Dzięki niemu posiadają umiejętności magiczne Berserkerów, najnowocześniejsze pancerze oraz roboty Kleryków i najlepszą ulepszoną broń Banitów. Wszędzie gdzie nadejdą pozostawiają po sobie lodowe podłoże.

22405893_1293024904153784_22803952030279

Albowie na początku służyli swojej Dyrektywie, która składała się w Wysoką Radę na której zasiadali najwyżsi rangą Elexetorowie. Jednak wraz ze wzrostem swoich sił oraz większą chęć do wchłaniania elexu pojawił się on – Hybryda. Półczłowiek, półcyborg. Jest on Pierwszym, który posiadł siłę elexu i wraz z jego wzrostem w jego ciele tym bardziej potrafi wpłynąć na umysły swoich poddanych. Oni wierzą, że potrafi przewidzieć przyszłość. Przyszłość, która pokazuje całkowitą anihilację rodzaju ludzkiego.

„Widział upadek, świat go zignorował i wszystko spłonęło”

—————————————————————————————————————————————————-

Separatyści

22449997_1293024897487118_73686902241080

Każdy Alb, który sprzeciwi się Hybrydzie lub złamie jedno z praw dyrektywy zostanie skazany na śmierć lub wygnanie. Wiąże się to również z brakiem zażywania elexu oraz odzyskaniu własnych uczuć. Wtedy wygnańcy widzą popełnione przez siebie zbrodnie i nie chcą pozwolić na ich dalsze popełnianie przez swoich byłych pobratyńców. Oprócz braku zażywania elexu i wpływy Hybrydy są identyczni co zwykli Albowie.

Przewodzi im wygnaniec z Lodowego Pałacu, Sestek. Jego jedynym pragnieniem jest zemścić się na swych dawnych braciach zwołując innych separatystów do wojny o wolność dla siebie oraz innych. Pamięta nas, jako dowódcę, lecz widzi, że jesteśmy słabi. Nie pomoże nam odzyskać siły, lecz pomoże nam w ofensywie na wszelkie ważniejsze bitwy.

Miasto pod kopułą

Miejsce pobytu wszystkich ludzi, którzy sprzeciwili się swej pierwotnej frakcji oraz szukali spokojnego i bezpiecznego azylu. Jednak nie podobają im się zasady panujące w mieście. Jest ono podzielone na różne dystrykty opanowane przez poszczególne grupy, które nienawidzą się nawzajem.

W mieście pod kopułą władzę sprawują Klerycy, a mianowicie Alois. Całość jest magicznie chroniona polem siłowym, pod którym wszyscy, którym nie udało się w swoich frakcjach awansować, skryli się w oczekiwaniu na lepsze czasy. Wejście wiąże się z posiadaniem odpowiedniego identyfikatora, który mają tylko niektórzy. Można tam znaleźć ludzi z każdego ugrupowania w grze, a pomoc jednemu wiąże się z pokaraniem drugich, więc zadanie powinno się tam robić spokojnie.

Wolni Ludzie

Przewodzi im wolny człowiek Lloyd. Mieszka on wraz z innymi wygnańcami i wyrzutkami z innych frakcji oraz ugrupowań w małej wiosce, która boreka się z problemami wśród mutantów. Gdy Jax znajdzie się u nich i pomoże w rozbudowie, sam awansuje na przywódcę, a Lloyd wtedy zostanie naszym doradcą. Jest on neutralny w wojnie, lecz nie waha się wraz z innymi dołączyć do nas w walce o wolność dla innych frakcji.

Wioskę zamieszkują ludzie, którym nie udało się dostać do Miasta pod Kopułą.