Romek
Gothic 2

Orków spotykamy już w pierwszej części gry. Nigdzie niestety nie jest wyjaśnione skąd przybyli na Khorinis ani skąd wywodzi się ich rasa. Po upadku Bariery utrzymują kontakt z Orkami z kontynentu, czego dowodem jest ich baza na Dworze Irdorath, gdzie stacjonują ich jednostki oraz mają swoje zapasy którymi wspierają oblężenie Zamku w Górniczej Dolinie.

Orkowie zdecydowanie przewyższają swoim wzrostem ludzi, są też dużo masywniejsi. Wyglądem przypominają trochę goryle, ale nie są zwierzętami jak wielu ludzi twierdzi. Noszą bardzo dobre pancerze, które czynią z nich ciężkich przeciwników do pokonania. Orkowie kreowani są na stworzenia głupie, aczkolwiek wbrew pozorom mają bardzo rozwiniętą cywilizacje. Dobrym przykładem na poparcie tej tezy będzie ich wiara. Każdy z klanów wierzy w innego demona takiego jak np. Śniący, a inne z kolei wierzą w prawdziwych bogów jak Beliar. Kolejną zaletą tej rasy jest to że są fenomenalnymi rzemieślnikami, budowniczymi oraz konstruktorami maszyn oblężniczych. Zdaniem Xardasa, poziom rozwoju orków może nawet przewyższać rozwój ludzi. W Górniczej Dolinie stworzenia te wzniosły gigantyczną świątynie Śniącego, który jest dla nich wielkim bóstwem.


Pancerze oraz broń orków należą do bardzo wytrzymałych, świadczy to o wysokim poziomie ich rzemieślnictwa. Z kolei niezbitym dowodem na genialność konstrukcji jest taran przy zamku w Górniczej Dolinie w drugiej części. Machina oblężnicza sprawia wrażenie stabilnej i doskonale zbudowanej.

Orkowie podjęli walkę przeciw ludziom w momencie gdy wojska króla Robhara II wkroczyły na ich teren. Na nieszczęście króla, orkowie są świetnymi wojownikami i kilkakrotnie przewyższają swoją siłą ludzi. Doprowadziło to do klęsk wojsk Robhara i wielkich zniszczeń, ponieważ przeciwnik niszczył wszystko co napotkał na swojej drodze. Orkowie to świetni taktycy, nie można spotkać ich w pojedynkę, zawsze jest ich przynajmniej kilku, a do tego zachowują wielką ostrożność. Kolejnym ich atutem są szamani, którzy posługują się bardzo groźnymi czarami jak na przykład Kula Ognia. Z natury są bezlitośni, więc na polu walki są bardzo trudni do przezwyciężenia. Do tego ich walkę charakteryzuje brak zasad i chaos.

U orków również występuje podział na klasy. Możemy wyróżnić następujące :


Ork zwiadowca – zwykły żołnierz patrolujący okolice i sprawdzający czy wszystko jest pod kontrolą. Zwiadowcy, jak można się łatwo domyślić, nie należą do najsilniejszych przedstawiciel swej rasy. Na ich barkach spoczywa pilnowanie terytorium i ostrzeganie przed wrogiem.

Ork myśliwy – jak sama nazwa wskazuje zajmuje się zdobywaniem jedzenia. Poluje on na różne zwierzęta i rozdziela posiłek pomiędzy wszystkich. Są świetnymi myśliwymi i dobrymi wojownikami.

Ork wojownik – doskonały żołnierz i to głównie z takich orków składają się oddziały. Posiadają oni wytrzymały pancerz i posługują się toporami. Jest to pospolita jednostka w armii. Dość często możemy ich napotkać na swojej drodze. Niestety nie mają oni zbyt wiele do powiedzenia w hierarchii wojskowej.

Elitarny Ork – znakomity wojownik i przywódca. Genialnie posługują się
orężem i świetnie dowodzą armią. W bezpośrednim starciu z wrogiem są bezwzględni i bardzo skuteczni. Walczą oni olbrzymimi mieczami, którymi bez problemów pokonują kolejnych przeciwników. Są bardzo zdyscyplinowani i inteligentniejsi od pozostałych kompanów.

Ork Szaman – jest orkiem który zna magiczne tajniki. Posługuje się czarami ze szkoły ognia. W bezpośrednim starciu są również bardzo silni, posługują się toporkami którymi mogą zadać duże obrażenia. Są niezwykle inteligentni i bardzo sprytni. Nadzorują oni dowództwo nad wojskami a także szkolą z zakresu walki. Ork szaman zawsze jest otoczony innymi orkami, dlatego zabicie go jest bardzo trudne. Niektórzy z nich opanowali również mowę ludzi.

Orkowa mowa jest bardzo trudna do rozszyfrowania. Sposób ich wypowiedzi jest
niezwykle chaotyczny i bardzo niezrozumiały. Mając bezpośredni kontakt z nim
możemy usłyszeć ich chrapliwy głos. Z wielu zapisków i kontaktów z orkami wiemy, co
oznaczają następujące słowa:

GACH LUG – Pełzacze.
KRU-SHAK –  Śniący.
KRUSH – Broń w ich języku.
GRACHTNAKK – Kij orkowego szamana
SHABANAKK – Kij orkowego szamana
KRUSH BROKDAR – Orkowa broń jednoręczną
KRUSH AGASH – Orkowa broń ręczna
KRUSH URROK – Orkowa broń ręczna
KRUSH PACH – Orkowa broń ręczna
ULU-MULU – Broń pokoju pomiędzy ludźmi, a orkami
NEMROK KA VARROK – Tak wołają orkowie, gdy wejdziemy na ich tereny
nie mając ze sobą ULU-MULU