Romek
Gothic Remake Wiadomości

Nie przyszło nam długo czekać na pokłosie tegorocznych targów Gamescom. Już pare dni po wydarzeniu pierwsza redakcja udostępniła nowe informacje odnośnie Gothic Remake.

Reinhard Pollice zapewnił, że w premierowej wersji gry oświetlenie będzie mroczniejsze.

Jeśli obserwujecie nasze miedia społecznościowe, to ten obrazek nie jest wam obcy, ponieważ wylądował na naszym Facebooku parę dni temu. Odpowiedzialna za jego udostępnienie jest zbyt porywcza redakcja rosyjskiego portalu gamingowego. Tak jak wspominaliśmy, następna redakcja uchyliła rąbka tajemnicy z tego, co działo się na pokazie THQ Nordic, który odbył się za zamkniętymi drzwiami na targach Gamescom i nie każdy mógł być świadkiem prezentacji. William Schubert, redaktor niemięckojęzycznej redakcji Techradar.com podzielił się z nami tym co Reinhard Pollice zaprezentował. Na dole strony udostępniliśmy link do oryginalnego źródła. Tymczasem zapraszamy was do naszego opracowania, w którym postaraliśmy się umieścić najważniejsze informacje. Zapraszamy do lektury.

Witamy w Kolonii

Z relacji redaktora możemy się dowiedzieć, że zaprezentowana została grywalna wersja demo nadchodzącego Remake’u. Jednak Bezimienny bohater nie został jeszcze nam przedstawiony. Grywalną postacią w tym „prologu” jest Nyras, znany między innymi z misji związanej ze znalezieniem kamienia ogniskującego. Trafia on do Kolonii za popełnione morderstwo. Akcja rozgrywa się pół roku przed pojawieniem się Bezimiennego. Niemniej jednak gra zaczęła się na Placu Wymian, a bohatera powitał nie kto inny jak Diego. W końcu to do niego należy dbanie o nowych.

Na powyższym obrazku widzimy, że Alkimia wzięła sobie do serca opinie fanów i lokacja startowa została kompletnie przebudowana. Dzięki temu przypomina miejsce z oryginału.

Podczas pierwszego spaceru po Kolonii, prezenter szybko skorygował wcześniejsze informacje odnośnie powiększenia świata gry. Z wcześniejszych 15-20% wyszło 20-30%. Jednak zgodnie z zapewnieniami Williama, lokacja startowa aspiruje do 30%.

Nowy, stary świat

Starzy wyjadacze doskonale wiedzą, jaką broń można znaleźć jako pierwszą. Jest to kilof leżący przed zamkniętą kratą Opuszczonej Kopalni. Nie inaczej jest w tym przypadku. W dodatku postać zdaje się posługiwać wspomnianym orężęm równie niezdarnie co Bezimienny za pierwszym razem.

Gdy Nyras schodzi z przełęczy w stronę doliny, Kolonia prezentuje swój urokliwy klimat. W tle widzimy Stary Obóz, a za nim ruiny twierdzy, w których spotkaliśmy Ur-Shaka. W następnej chwili, demo prezentuje następną znajomą twarz. Jest nią Kirgo (znany z walk na arenie w Starym Obozie) który próbuje oczyścić drogę prowadzącą do przełęczy.

Na chwilę obecną nie ma obrazka w lepszej jakości. Jest to wycięty kadr, ale można zauważyć postać pracującą przy ścieżce.

Mimo, że postać jest zajęta, to znajduje chwilę na rozmowę. Tutaj warto zaznaczyć, że developerzy z Alkimia Interactive odrobili lekcje i pokazali co Reinhard Pollice miał na myśli, gdy wspominał o przeprojektowaniu dialogów. Twórcy wzbogacili grę o wiedzę, którą fandom zdobył przez ostatnie lata. Kirgo wspomina Nyrasowi o tym, że pochodzi z pustyń Varantu, ale kocha portowe miasto Khorinis, ponadto ponoć wdał się w romans z Rosie, która właśnie w Khorinis mieszka. Jestem pełny nadziei, że takich smaczków w docelowej grze będzie jeszcze więcej, a wiele dialogów będzie można przeżyć na nowo.

O Bogowie, walka!

W trakcie rozmowy Kirgo proponuje Nyrasowi walkę. Jak relacjonuje redaktor, bardzo krwisty pojedynek spełnił swoje zadanie i pokazał w jakim stopniu system walki został przeprojektowany w stosunku do Playable Teaser. Ciosy wydawały się dość potężne, a kombinacje zdumiewająco przypominały te z pierwowzoru.

Nowe ścierwojady wyglądają na dużo groźniejsze niż są w rzeczywistości. Na obrazku widać Draxa, jednego ze szkodników z Nowego Obozu.

Po walce Kirgo w swojej zakrwawionej zbroi w końcu wyjaśnia, że broń powinno się trzymać inaczej, dzięki temu można nabrać większego rozpędu. Alkimia mocno opiera się na oryginalnym systemie walki, więc przy odpowiednim przeszkoleniu ze strony nauczycieli, ciosy będą również wyglądać bardziej elegancko i powodować większe obrażenia. 

Podsumowując

Kolonia Karna w Gothic Remake będzie o około 20-30% większa. Doda to więcej miejsc do eksplorowania. Cały projekt przeszedł z używanego wcześniej Unreal Engine 4 na najnowszą wersję silnika UE5, co niesie ze sobą wyższą jakość. Dialogi w grze nie będą pustymi kalkami. Pojawią się nowe wątki i anegdoty związane z lore gry.

Kwestią wartą wspomnienia jest również adaptacja fabuły do rozwiniętej mechaniki walk na arenie. Jak powszechnie wiadomo, w pewnym momencie gry, Bezimienny nie może bez konsekwencji pojawić się w Starym Obozie. Czy w takim razie twórcy planują przeprojektować główny wątek w taki sposób, aby jednak dostęp do areny był możliwy w końcowych etapach gry? Według zapewnień tak. Otwiera to nową perspektywę na inne wątki. Na przykład wymordowanie magów ognia przez magnatów. Być może twórcy i w tej kwestii zaserwują coś nowego.

Nie ma oficjalnej daty premiery, ale Reinhard Pollice zapewnia, że planują dopiąć wszystkie terminy, a gra pojawi się na półkach w drugiej połowie 2024 roku.

Powyższy artykuł to opracowanie treści pochodzącej z serwisu Techradar.com, którego autorem jest William Schubert.

Powiązane Wpisy