Romek
Gothic 2 Gothic 2: Noc Kruka

Gdy magiczna bariera upadła, miastu Khorinis przybyło wiele nowych niebezpieczeństw. Najoczywistszym z nich są bandyci, ale ludzie szepcą też o ataku orków na miasto, a nawet o smokach. Na wyspę przybyli paladyni Innosa pod dowództwem Lorda Hagena, miel oni kontrolować przebieg pracy w Górniczej Dolinie, tak jak odbywało się to kiedyś. Po zdobyciu wystarczającej ilość kruszca, mieli wrócić na kontynent, do króla Rhobara II. Na wyspie większość dróg została opanowana przez bandytów, farmerzy zostali postawieni między młotem, a kowadłem. Z jednej strony coraz bardziej niebezpieczne lasy, a z drugiej strażnicy miejscy, którzy zamiast ochraniać farmerów, rozkradają po części ich cały majątek. Jeden z właścicieli ziemskich, Onar postanowił sprzeciwić się temu, a jednocześnie odwrócić się od miasta, w którym coraz bardziej doskwiera głód i nędza.

Zaproponował zbiegłym więźniom z Kolonii Karnej, by odpłatnie chronili jego farmę. Najemnicy pod dowództwem generała Lee przyjęli warunki Onara; od tej chwili żaden strażnik miejski nie mógł czuć się bezpieczny, zbliżając się do jednej z trzech farm należących do bogatego właściciela ziemskiego. Jednakże między najemnikami dochodziło do coraz większych spięć. Do dobrze znanej nam z poprzedniej cześć grupy najemników dołącza inna, której dowódcą jest Sylvio. Uznał on zwierzchnictwo Lee, ale nie podoba mu się to postępowanie przywódcy zgrai. Sylvio próbuje po cichu sam dojść do władzy.

W czasie rozgrywki możemy wybrać, po której ze stron konfliktu stanie Bezimienny bohater.

Poniżej zostało opisane, w jaki sposób dołączyć do gildii najemników.

Szacunek 

Jest to chyba najdłuższa misja na farmie Onara, ale to od niej zależy w największej mierze to, czy dostaniemy się do gildii, czy też nie. Polega ona na przekonaniu do siebie większości najemników przebywających na farmie. Misja rozpoczyna się gdy pobijemy Bustera i powiemy mu, że chcemy dołączyć się do najemników. Wymienię teraz osoby, które będą na ciebie głosować oraz zadania, które musisz dla nich zrobić.

 

Buster – Wystarczy, że go pobijemy, a potem z nim porozmawiamy.

 

Sentenza – Zagłosuje na ciebie jak zapłacisz mu myto w wysokości 50 sztuk złota.

 

Wilk – Ze względu na starą znajomość, nic nie musisz robić żeby na ciebie głosował.

 

Cipher – Będzie na ciebie głosował jak przyniesiesz mu 10 łodyg bagiennego ziela, w tym celu przejdź się do Dara(pali zioło koło kapliczki), pobij go i zabierz mu 10 łodyg.

 

Jarvis – Odda głos na ciebie jeśli pobijesz przynajmniej 3 ludzi Sylvia. Zaliczają się do nich: Bulko, Rod, Sentenza, Raul, Dar i Fester. Dara i Bustera mamy już z głowy, został jeszcze jeden. Radzę nie walczyć Sentenzą, gdyż nie odda wtedy głosu na ciebie, a poza tym jest dosyć silny.

 

Raul – Tutaj sprawa wygląda bardzo prosto, trzeba mu pogruchotać kości. Zagłosuje na ciebie, a ty przy okazji wykonasz zadanie dla Jarvisa.

 

Rod – Zdobędziesz jego poparcie, jeśli udźwigniesz jego miecz(30 siły). Korzystając z okazji możesz go pobić jego własną bronią, jednocześnie zyskując przez to w oczach Jarvisa.

 

Cord – Będzie na ciebie głosował, jeśli nauczysz się walki jednym rodzajem broni na minimum 30%.

 

Torlof – Odda swój głos na ciebie jeśli wykonasz jego zadanie (odebrać czynsz od farmera Sekoba, albo załatwić dwóch strażników miejskich na farmie Bengara leżącej nieopodal). Najpierw jednak musisz pójść do Lee (jeśli tego jeszcze nie zrobiłeś) i powiedzieć mu o twojej decyzji o przyłączeniu się do najemników. Wtedy wyśle ciebie do Torlofa, który ma poddać cię próbie, o której wspomniałem wyżej. Porozmawiaj z nim i wybierz sobie jedno z dwóch zadań do wykonania. Zdecydowanie prostsze jest zabranie zaległego czynszu od farmera Sekoba, którego farma znajduje się niedaleko farmy Onara. Zaś drugie zadanie, załatwienie dwóch strażników, jest dużo trudniejsze. Zdecydowanie łatwiej jest nie rozmawiać z Bengarem tylko od razu do nich podejść i wykończyć jednego po drugim. Po wykonaniu jednego z zadań wracamy do Torlofa. Jeżeli wcześniej zdobyłeś szacunek innych najemników to odeśle cię on do Lee.

 Jeden z najemników

Po przekonaniu do siebie najemników i wykonaniu zadania od Torlofa rozmawiamy z Lee. Wyśle nas do Onara, przebywającego w lewym skrzydle głównego budynku na farmie w celu uzgodnienia płacy. Po rozmowie wracamy do Lee, który wręczy nam naszą pierwszą zbroję najemnika. Od razu zleci nam udać się do Lorda Hagena, przywódcy paladynów w mieście i przekazania mu listu, którym Lee chce wymusić ułaskawienie dla siebie i swoich ludzi.

Zadania poboczne na farmie i okolicach 

Tytuł: Odebrać czynsz / załatwić strażników
Zleceniodawca: Trolof
Opis: Zależnie od tego co zrobiłeś wcześniej otrzymasz od Torlofa zadanie którego nie zrobiłeś.
Nagroda: brak

 

Tytuł: Zakazane Pastwisko
Zleceniodawca: Balthasar
Opis: Pasterz Balthasar poprosi cię, abyś pomógł mu uzyskać zgodę na wypasanie owiec na ziemiach Bengara. Ten zgodzi się, gdy zyskasz jego sympatię, Jeśli odpędziłeś straż w zadaniu dla Torlofa, Bengar pozwoli aby Balthasar korzystał z jego ziem.
Nagroda: brak

 

Tytuł: Leniwy farmer
Zleceniodawca: Till
Opis: Syn Sekoba nie może sobie poradzić z Bronkiem. Idź do Bronka i naucz go robić w polu. Wróć do Tilla po zapłatę.
Nagroda: 10-50 szt. złota (zależy o ile się wytargujesz)

 

Tytuł: Cztery wilki dla Pepe
Zleceniodawca: Pepe
Opis: Pasterz Pepe narzeka na wilki skutecznie zmniejszające liczebność jego owczego stada. Udaj się w pobliski las, a znajdziesz cztery młode wilki, które bez problemu powinieneś zabić. Przeszukaj też namiot, w pobliżu. Wróć do Pepe i poinformuj o sukcesie. Otrzymasz następne zadanie.
Nagroda: 200 doświadczenie

 

Tytuł: Skopać tyłek Bulkowi
Zleceniodawca: Pepe
Opis: Najemnik, który odpowiada za stado owiec powinien ponieść karę za nie wypełnianie swoich obowiązków. Udaj się do karczmy i porozmawiaj na ten temat z Theklą. Zagadaj do Bulka i go załatw. Uważaj bo jest dosyć silny. Idź do Thekli, która da ci miskę wzmacniającego gulaszu, a potem do Pepe opowiedzieć mu o wszystkim.
Nagroda:
Gulasz Tekli, 200 doświadczenie

 

Tytuł: Gulasz
Zleceniodawca: Thekla
Opis: Thekla poprosi cię o przyniesienie jej ziół od Saggity. Zrób to a dostaniesz kolejny gulasz. Potem możesz wracać do niej po nowy gulasz po rozpoczęciu nowego rozdziału.
Nagroda: Gulasz Thekli

 

Tytuł: Czarna skóra
Zleceniodawca: Raoul
Opis: Raoul chce, abyś przyniósł mu skórę Czarnego Trolla. Jest to dosyć trudne zadanie, ale łatwo jest go zabić zmniejszając go za pomocą zaklęcia, które możemy kupić od Zurisa, handlarza w mieście.
Nagroda: 500 szt. Złota, 3x Mikstura lecznicza, 500 doświadczenie

 

Tytuł: Głodny myśliwy
Zleceniodawca: Grom
Opis: Grom chce zjeść coś porządnego i nauczy cię wszystkiego co wie o myślistwie, jeśli przyniesiesz mu szynkę, mleko i chleb.
Nagroda: 100 doświadczenie

 

Tytuł: Strach Torlofa przed złym
Zleceniodawca: Torlof
Opis: Torlof w obawie przed poszukiwaczami, karze ci załatwić kilku, którzy osiedlili się przy wieży Dextera.
Nagroda: 200 doświadczenie