Romek
Gothic 2 Gothic 2: Noc Kruka

Strażnik Miejski:

Strażnicy zajmują się utrzymywaniem porządku w mieście. Ich zwierzchnikiem jest paladyn Lord Andre. Przebywa w koszarach, gdzie straż śpi oraz doskonali się w walce. Można ich poznać po charakterystycznych pancerzach w białe i czerwone prostokąty. Aby móc wstąpić w szeregi straży trzeba zrobić jedną z następujących rzeczy:
– zostać szanowanym obywatelem miasta,
– odkryć, gdzie znajduje się siedziba gildii złodziei,
– dowiedzieć się, kto wykrada zapasy paladynów (Noc Kruka).

Paladyn:

Paladyni są najważniejszymi osobami w mieście, ich dowódcą jest Lord Hagen. Przybyli do Khorinis z bardzo ważną misją – muszą zdobyć jak najwięcej magicznej rudy z dawnej kolonii karnej. Świetnie walczą w zwarciu, ale także nie najgorzej czarują, gdyż ich bóg – Innos, obdarzył ich magicznymi runami.
Niżej stojący paladyni noszą stalowe zbroje z siatką od kolczugi na głowie, zaś ci ważniejsi piękne, płytowe zbroje z hełmem z przyłbicą. Aby zostać jednym z tych wojowników Innosa należy najpierw przysłużyć się miastu jako strażnik dowodząc, że jest się osobą silną, godną zaufania i zdolną do poświęceń.

Najemnik:

Najemnicy zostali wynajęci przez Onara aby pilnowali jego ziem przed strażnikami z miasta. Dowodzi nimi były królewski generał, Lee. Najniżej stojący najemnicy noszą skórzane zbroje pokryte jakimś futrem, zaś ci ważniejsi posiadają stalowe pancerze. Aby zostać jednym z najemników należy zdobyć zaufanie  ludzi Lee poprzez wykonywanie zleconych przez nich zadań oraz wykonać jedno z dwóch zadań powierzonych przez Torlofa (w Nocy Kruka Cord może z owym zadaniem pomóc w zamian za inną przysługę).

Łowca Smoków:

Jak sama nazwa wskazuje, polują na smoki. Większość z nich robi to dla sławy i bogactw, a nie dla bezpieczeństwa Khorinis. Są świetnymi wojownikami, doskonale radzą sobie w walce w zwarciu, są bardzo wytrzymali. Słabsi łowcy smoków noszą czarno-bordowe pancerze bez hełmów, zaś Ci silniejsi na pancerzu posiadają mnóstwo różnych kolców, ćwieków i hełm na głowie. Aby zostać jednym z nich należy najpierw należeć do najemników, a później, w trzecim rozdziale uwolnić Benneta z więzienia.

Nowicjusz:

Zajmują się głównie wykonywaniem poleceń Magów Ognia, np. sprzątają swoje komnaty, roznoszą jedzenie swym braciom, zajmują się ogródkiem itp. W nagrodę mogą otrzymać klucz do klasztornej biblioteki. Opiekuje się nimi Parlan. Codziennie rano wszyscy nowicjusze chodzą razem do kościoła aby pomodlić się do ich boga, Innosa. W każdej chwili mogą żądać od Najwyższej Rady członkostwa w Próbie Ognia, by móc zostać magami.
Aby dołączyć do społeczności klasztornej jako nowicjusz należy złożyć ofiarę równą 1000 sztuk złota oraz przyprowadzić owcę, lub odzyskać zgubiony przez Darona posążek Innosa (Noc Kruka).

Mag ognia:

Magiem staje się każdy nowicjusz, który pomyślnie ukończy Próbę Ognia. Może wtedy mieć swoje życzenie, które Najwyższa Rada musi spełnić oraz zyskuje prawo do zgłębiania tajników magii runicznej. Magowie noszą długie, czerwone szaty z płomieniami u nóg, a członkowie Najwyższej rady czarno-czerwone z płomieniami w kilku miejscach. Najwyższym w hierarchii Magów Ognia jest Pyrokar. W grze można zostać jednym z członków Najwyższej Rady po naładowaniu Oka Innosa.