![CD-Action MeetUp czyli Złote Wrota 2, Doktor Borginson i jeszcze więcej! 1 Złote Wrota 2](https://gothic.org.pl/wp-content/uploads/2025/02/CD-Action_MeetUp_G1.png)
Wczoraj w Warszawie odbyło się CD-Action MeetUp: edycja Gothic, na którym fani Gothica mieli okazję zagrać w demo modyfikacji Złote Wrota 2: Serce Bogini, jak i obejrzeć prezentację tej nadchodzącej modyfikacji oraz projektów: Historia Neka, Veritas Roleplay i Synowie Jarkendaru. Oczekiwanym punktem głównym programu była Opowieść Strażnika od Doktora Borginsona, o której pisaliśmy 2 tygodnie temu. W międzyczasie można było zagrać w karciankę Ryżowy Książę, a także wziąć udział w afterparty pod szyldem Gothic Piwo.
Uczestniczyłem w wydarzeniu w ramach prezentowania projektu Złote Wrota 2 – opiszę Wam jak ono przebiegło i dlaczego było warto w nim uczestniczyć.
Program CD-Action MeetUp
Jak informowało na stronie wydarzenia CD-Action, ich program oferował ciągłe atrakcje. Wraz ze startem MeetUpu o 12:00 aż przez 3 godziny gracze mieli możliwość przetestowania dema modyfikacji Złote Wrota 2: Serce Bogini. Już w trakcie ogrywania rozpoczął się panel z prezentacjami:
- 14:00: Historia Neka
- 14:30: Veritas Roleplay
- 15:00: Synowie Jarkendaru
- 15:30: Złote Wrota 2: Serce Bogini
- 17:00: prapremiera filmu Opowieść Strażnika
Historia Neka
Prezentację prowadził GEEKeusz, z którym Gothic Up parę miesięcy temu przeprowadził wywiad. Zajmuje się koordynacją i promocją projektu.
Historia Neka ma mieć ponad 100 złożonych zadań. Rozbudowane będą rutyny postaci, dzięki czemu dokładniej poznamy życie mieszkańców. Zapowiedziany został „system plotek” – co ciekawe, był on już tworzony przez Piranha Bytes, jednak nie został ukończony. Modyfikacja rozpocznie się na 2 lata przed przybyciem Bezimiennego do Górniczej Doliny – co uzasadniło przebudowanie Kolonii. Nek zdecydowanie nie będzie tak potężny jak bohater Gothica – więc nie będzie możliwa eksterminacja potworów jak w przypadku oryginału.
Widzowie zadawali wiele pytań prowadzącemu. Możliwe, że dyskusja z graczami trwała dłużej, niż sama prezentacja. Uczestników bardzo interesowało zakończenie modyfikacji. Czy Nek dokona żywota w jaskini pełnej głodnych kretoszczurów? Wypowiedź GEEKeusza sugerowała, że opcji kończących rozgrywkę będzie więcej.
Występ zakończył się gromkimi brawami. Już na wstępie prowadzący zapowiedział, że dla każdego klaskającego przygotowane są krówki w opakowaniu z logiem modyfikacji.
Veritas Role Play
O projekcie Veritas mogliście już czytać w naszym serwisie dwukrotnie przy okazji ubiegłorocznego festiwalu Pyrkon. Powstający serwer przedstawiało jego dwóch twórców. Na ich tle odtwarzane było nagranie pokazujące miasto Veritas. Zrobiła na mnie wrażenie ilość pracy włożonej w stworzenie nowych tekstur i modeli. Przy jednoczesnym zachowaniu Gothikowych kształtów.
Synowie Jarkendaru
O występie twórców Synów Jarkendaru dowiedzieliśmy się już w trakcie spotkania – program wydarzenia zapowiadał taką niespodziankę. Jest to powstający animowany serial w świecie Jarkendaru. Jeszcze w trakcie rozkwitu, a przed zesłanym potopem.
Złote Wrota 2: Serce Bogini
Demo
Modyfikację Złote Wrota 2 można było poznać na dwa sposoby: grając w demo i oglądając prezentację. Demo składało się z 3 możliwych do wczytania zapisów:
- Święto Łowów
- Arena bandytów
- Polowanie na królową
Święta Łowów pozwalało na zwiedzenie Obozu Myśliwych, poznanie ich mieszkańców i gości, a także wzięcie udziału w 3 konkurencjach. W pierwszej z nich pod tytułem „Ze mną się nie napijesz?” mogliśmy pojedynkować się w piciu alkoholu. W drugim o nazwie „Mordo ty moja” obijaliśmy chętnych na małej arenie. W „Sile Iluzji” zaś strzelaliśmy do wyczarowanych przez maga magicznych krwiopijców.
Arena bandytów znajdowała się w kompleksie, który z pewnością nie został zbudowany przez tych żądnych złota rzezimieszków. W ramach zadania o nazwie Arena ostrzy można zmierzyć się z 6 przeciwnikami w tym mistrzem areny. Jak i odsłuchać ścieżki dźwiękowej przygotowanej dla tej lokacji.
Polowanie na królową… pełzaczy. Po przedarciu się przez korytarze kopalni, gdzie grasują jej poddani, jesteśmy świadkiem tąpnięcia. Nie mając możliwości odwrotu nie zostaje nam nic innego niż iść dalej. Tak docieramy do królowej, która dopóki nie jest niepokojona, porzyguje sobie nieznanego pochodzenia zieloną substancją. Sytuacja zmienia się, gdy ją zaatakujemy – musimy uważać wtedy na chmurę gazu, który może nas zatruć.
Prezentacja
W jej trakcie do wygrania były upominki związane ze Złotymi Wrotami 2 – wymagały wiedzy zarówno z pierwszej jak i drugiej części tworzonej modyfikacji. Dlatego warto było słuchać. Przedstawiony został rozkład i położenie świata gry, czyli Samoi. Uczestnicy poznali główne cechy fabuły. Poznaliśmy bohatera Morrisa i jego lęki. Dużo miejsca poświęcone zostało frakcji bandytów i arenie, którą mogliśmy zwiedzić w wersji demo.
Widzowie zareagowali entuzjazmem na nowy efekt wizualny – Falę Krwi. Najbardziej było go jednak widać przy odsłuchiwaniu dubbingu. Został on dzisiaj udostępniony przez zespół, stąd możecie się poczuć jak na samym pokazie.
Opowieść Strażnika
Niestety przez mnogość atrakcji jaki i liczne rozmowy nie byłem w stanie śledzić pełnego pokazu filmu. W Opowieści Strażnika bardzo podobały mi się momenty, w których użyto oryginalnych dźwięków z Gothica. Jak i kreacja postaci Gomeza, który robił dużo, nie ruszając się zbyt wiele. Jeśli nie byliście na meetupie, film będziecie mogli obejrzeć 8 lutego o godzinie 20 na kanale Doktora Borginsona. Obecnie możemy zobaczyć na nim trailer.
Nakręcenie filmu nie byłoby możliwe bez Gothic Larp. Nie mogło więc tam zabraknąć jego uczestników. Którzy i na meetupie odgrywali swoje role:
![CD-Action MeetUp czyli Złote Wrota 2, Doktor Borginson i jeszcze więcej! 10 mage](https://gothic.org.pl/wp-content/uploads/2025/02/mage-429x572.webp)
Ryżowy Książę
Na meetup zawitał przedstawiciel Ryżowego Księcia wraz z taliami do gry. Grano w niego i w trakcie wydarzenia, jak i na afterparty. Wiele na temat projektu możecie dowiedzieć się, czytając jeden z naszych artykułów.
Podczas imprezy otrzymaliśmy pozdrowienia od Jana Błachowicza, który chciał na nie dotrzeć, jednak zatrzymały go inne obowiązki.
Wrażenia
W trakcie MeetUpu najbardziej podobała mi się możliwość rozmawiania z ludźmi. Dlatego artykuł jedynie ogólnie przybliża atrakcje odbywające się w czasie spotkania. Przez większość czasu podobnie jak inni twórcy byłem zajęty rozmową. Bardzo miłe i motywujące okazały się dyskusje z graczami, którzy doceniają wkład w rozwój społeczności Gothica. Oby w przyszłości odbywało się więcej takich spotkań w polskim community Gothica.