Minęło osiem miesięcy od wiosennej konferencji CD Projektu, osiem miesięcy wypełnionych premierami, zapowiedziami, masą interesujących gier jak i filmów na DVD i Blu-ray. Z pewnością zbliżający się koniec roku stał się doskonałą okazją do podsumowań jak i przedstawienia planów spółki w 2011 roku. Zdecydowanie najważniejszą premierą dla – fanów sagi Gothic – była oczywiście Arcania: Gothic 4, która objawiła się we wstępnych podsumowaniach jako komercyjny sukces na polskim rynku. Drugim ważnym powodem pojawienia się naszych wysłanników na konferencji była prezentacja Wiedźmina 2: Zabójcy królów.. Ale zacznijmy od początku…
Rozpoczęcie prezentacji CD Projekt
Pierwszym punktem jesiennej konferencji było podsumowanie obecnego roku pod względem sprzedaży gier i dystrybucji filmów. CD Projekt sprzedał około 1 000 000 egzemplarzy gier w naszym kraju (dane z końca października), z czego w czołówce znalazły się takie tytuły jak Aliens vs Predator, Napoleon: Total War, Toy Story 3 oraz Arcania: Gothic 4. Dodatkowo na prezentacji przedstawiono także czołówkę obiecujących tytułów ogłoszonych na rok 2011.
Nadchodzące premiery gier w 2011 roku
CD Projekt pochwalił się danymi sprzedaży, które osiągnęło najnowsze dzieło studia Spellbound. W pierwszym tygodniu od premiery sprzedano w naszym kraju 10 000 kopii gry, co okazuje się sukcesem godnym wyróżnienia. W najbliższym czasie liczymy na konkretne dane dotyczące całościowej sprzedaży gry w Polsce. Wbrew pozorom to zaskakująca liczba sprzedanych egzemplarzy ze względu na kontrowersje jakie wywołał tytuł wśród zagorzałych fanów. Warto zaznaczyć, że tendencja ogólnego wzrostu znaczenia konsol również widoczna była w wynikach sprzedaży Arcanii jak i innych produktów CD Projektu. W tym roku wynosiła ona około 30%. Z pewnością w przyszłym roku osiągnie jeszcze większe wpływy. Na wiosnę 2011 roku premierę będzie mieć też Arcania: Gothic 4 na Play Station 3, co może dodatkowo wpłynąć na jej komercyjny sukces.
Jak wiadomo CDP zajmuje się także dystrybucją filmów DVD i Blu-ray. A potencjalnie kasowe tytuły zaplanowane na kolejny rok ( kolejna część Piratów z Karaibów, Tron) dają nadzieję na spore przychody ze sprzedaży. Jak widać wiosenna informacja o połączeniu sił z Disney’em przynosi pozytywne efekty.
Premiery gier oraz filmy blu-rayi i DVD
W końcówce prezentacji omówiono także szacunkowe prognozy dotyczące sprzedaży Wiedźmina 2. Zakłada się, że sprzedaż w Polsce osiągnie granicę 200 tyś egzemplarzy. Wynik jak najbardziej realny do osiągnięcia – zwłaszcza, że pierwsza część rodzimej produkcji sprzedała się w naszym kraju w liczbie 140 tysięcy. Obecnie Wiedźmin stał się marką zdecydowanie bardziej rozpoznawalną na świecie, co daje mu szanse na spory sukces. Kolejne dwie prezentacje dotyczyły gier, których premiery będą miały miejsce w przyszłym roku. Pierwsza to Homefront od studia THQ, natomiast druga pochodzi ze stajni rodzimego studia z Katowic – Nicolas Games Intoxicated – o nazwie Afterfall: InSanity. Jednak jako miłośnicy gier cRPG oczekiwaliśmy głównie pokazu Wiedźmina 2, stąd też postanowiliśmy pozostawić te tytuły waszej osobistej ciekawości.
Tak więc po godzinnej przerwie powróciliśmy na salę z nadzieją mocnych wrażeń związanych z prezentacją gry Wiedźmin 2: Zabójcy królów.
I trzeba przyznać, że nie zawiedliśmy się. Na pokazie drugiej części Wiedźmina pojawiło się znacznie więcej osób niż na pierwszej części co świadczy o ogromnym zainteresowaniu grą na polskim rynku. W trakcie pokazu towarzyszył nam pracownik Cd Projektu, RobeN, z którym nawiązaliśmy owocną współpracę przy patronacie medialnym gry Arcania: Gothic 4.
Przed wisienką na torcie jaką okazał się pokaz Wiedźmina, Michał Kiciński prezentował istotne zmiany jakie zaszły w spółkach CD Projekt Group oraz współpracy z Optimus S.A
Michał Kiciński podsumowuje zmiany jakie zaszły w CD Projekt Group
Uporządkowanie struktury spółki i współpracy ma prowadzić do intensyfikacji działań Grupy CD Projekt na skale światową, poprzez szeroką ekspansję w tematyce elektronicznej rozrywki. Trzymamy kciuki, by te ambitne plany zwieńczono realnym sukcesem.
Pokaz gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów rozpoczął się kilkuminutowym gameplayem, z początku gry, z Geraltem osadzonym w więzieniu.
Prezentacja nieliniowości fabuły w Wiedźminie 2
Po zakończeniu na scenę wyszedł Tomasz Gop, który w języku angielskim rozpoczął prezentację LIVE gry. Pierwsza ważna wiadomość, jaką przekazał kilkudziesięciu osobom zgromadzonych na sali i setkom siedzących przed monitorami była data premiery – 17 Maja 2011 roku. Piękny miesiąc przywita kolejną część przygód Geralta z Rivii. Gra będzie wydana w aż 11 wersjach językowych z czego 5 lokalizacji będzie pełnych ( w tym oczywiście nasza rodzima). Gdy nastał czas na prezentację zawartości pudełek z grą, na sali zapanowało poruszenie. Wiedźmin 2: Zabójcy królów może pochwalić się bogatą zawartością. Wersja standardowa, która wedle zwykłych standardów zawierać winna tylko podstawowe rzeczy jest zdecydowanie rozbudowana w porównaniu do kolekcjonerek dostępnych na rynku.
Zawartość edycji standardowej Wiedźmina 2: Zabójcy Królów
2. Materiały filmowe związane z grą – zwiastuny, dzienniki deweloperskie, nagrania z rozgrywki, wywiady i film o powstawaniu gry
3. Ścieżka dźwiękowa – płyta CD z muzyką użytą w grze
4. Mapa świata gry
5. Przewodnik po grze, przeznaczony zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych graczy
6. Instrukcja – spis podstawowych zasad rozgrywki, sterowanie i ustawienia
7. Pamflet Jaskra i moneta – specjalna wersja przedmiotów, które znajdują się również w grze
8. Papercraft – dwie figurki papierowe: Geralt oraz losowa postać z gry (dla kolekcjonerów)
9. Zawartość do pobrania (DLC) – dodatkowa zawartość do pobrania z sieci
10. Etui – pudełko z zawartością Edycji Premium gry Wiedźmin 2
Na specjalną uwagę zasługuje pamflet Jaskra i srebrna moneta. Obydwie rzeczy mają mieć swoje odzwierciedlenie w grze z czego moneta będzie nawiązywać do grupy bandytów Salamandry znanych nam z pierwszej części gry. DLC w każdym ze sklepów będzie inne, zróżnicowane – co powinno wyjść grze na plus.
Chwile wyczekiwania przed pokazem zawartości Edycji kolekcjonerskiej
Prezentacja edycja kolekcjonerskiej i następujące po niej reakcje ludzi obecnych na sali były wynikiem dobrze przeprowadzonego show. Gdy Tomasz Gop zaczął rozpakowywać edycję kolekcjonerską Wiedzmina 2 każdy bez wyjątku wiercił się na swoim miejscu, by mieć lepszy widok na prezentowaną zawartość.
Oprócz elementów z podstawowej wersji w zestawie pojawia się popiersie Geralta z kamienia imitującego marmur, wykonane za pomocą cyfrowego skanu postaci z gry, solidny artbook w twardej, lakowanej oprawie, zestaw kart oraz poradnik do grania nimi, woreczek z kośćmi do gry, w jaką bawiliśmy się w Wiedźminie pierwszym, naklejki z motywem gry, figurka jednego z najniebezpieczniejszych przeciwników Geralta, Temerski oren oraz DLC które będziemy mogli pobrać.
Fragment gameplay’u – ucieczka z więzienia
Zapytacie skąd? Pierwszą opcją jest kupno gry na GoG.com – swoją drogą dobry sposób na wypromowanie serwisu, który do tej pory specjalizował się w sprzedaży starych, niedostępnych gier. Wersja na GoG’u oferuje praktycznie wszystkie bonusy w wersji cyfrowej, zarówno mapy jak i papierowe figurki. Na żywo uruchomiono start pre-orderów w GoG.com. Jedną z korzyści zakupienia wersji Wiedźmina w tym serwisie jest możliwość zapłaty przed samą premierą oraz opcja pobrania paru tytułów rpg takich jak seria Gothic czy Arcanum za darmo. Innym sposobem zakupienia Wiedźmina 2: Zabójcy Królów jest platforma Steam. Oferuje ona 10% upust ceny, znane nam osiągnięcia oraz usługę Cloud – czyli jednoczesnego zapisu naszych stanów gry na serwerach steam. Wartym uwagi jest również fakt, iż w czasie premiery w maju Wiedzmin 2 będzie pozbawiony zabezpieczeń DRM, co przyniesie ulgę sporej części graczy. Twórcy zdecydowanie wychodzą nam na przeciw. Trzecim sposobem zakupienia, jest sklep.gram.pl – który jako jedyny w Polsce sklep internetowy ma wyłączność na sprzedaż Edycji Kolekcjonerskich. Edycja premierowa ma kosztować 100zł bez złotówki. Sama EK wyceniona została na 229,90 zł – co wzbudziło gromkie oklaski na sali. Zrozumiałe, gdyż taka zawartość powinna być sprzedawana o wiele drożej. Poinformowano też o płatnym dodatku DLC, które zostanie spolszczone. Prelegent Gramu – Wiktor Cegła – oznajmił, że do sprzedaży trafi 9999 egzemplarzy EK, z czego pierwszych 1000 będzie numerowany. Na pokazie została uruchomiona sprzedaż pre-order w sklepie Gram.pl. Osoby posiadające przy sobie netbooki z dostępem do internetu bezpośrednio z sali konferencyjnej zamawiały grę. Innym pozostało zadzwonić do znajomych i prosić o złożenie zamówienia. Forma uruchomienia usługi pre-orderów live wywarła na zgromadzonych bardzo pozytywne wrażenie. Numerowane egzemplarze rozeszły się jak ciepłe bułeczki. Mogliśmy to zaobserwować, na ekranie, gdzie wyświetlał się na bieżąco aktualizowany licznik zamówionych wersji gry. Pan Cegła chwalił fakt, że gram jest przyszykowane na jednoczesne wysłanie jednorazowo 35 tyś. przesyłek, a sama EK ma trafić do graczy na parę dni przed samą premierą. Sama premiera wypada na wtorek, więc duże prawdopodobieństwo na to, że część z nas będzie cieszyła się Wiedźminem drugim już w weekend. W międzyczasie twórcy puścili jeszcze raz gamepleye z więzienia, udowadniając nam, że zwykłą ucieczkę można rozegrać na 2 z czterech sposobów. Nie wspominając, że gra będzie mieć 16 zakończeń.
Fragment wykonywanego zadania
Zdecydowanie CD Projekt szykuje nam rozbudowaną ofertę dotyczącą gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Pozostaje nam tylko zacierać dłonie i oczekiwać na tytuł, który może ponownie podnieść poprzeczkę jeśli chodzi o jakość wykonania i wszechstronność tytułów tego typu. Oby tak właśnie było.
P.S. Pełni pozytywnych wrażeń po prezentacji udaliśmy się na sympatyczne afterparty, które zwieńczyło wieczór pełen wrażeń…ale to już zupełnie inna historia.
Kolacja przy świecach
Od lewej: Mateusz 'Bojan’ Bojanowski, Tomasz 'Twi$ter’ Kolasa, Piotr 'Electric Dragon’ Klimkiewicz. Lustrzanką operował: Zbigniew 'Yeed’ Żychski.