Romek
ArcaniA: Gothic 4

Zadania Główny

Droga do Stewark

Zleceniodawca: Kupiec Elgan

Quest ten automatycznie znajdzie się w Twoim dzienniku po wypełnieniu jednego z dwóch głównych zadań poprzedniego rozdziału – Mikstura Murdry lub Noga na wymianę. Po rozmowie z Elganem wyrusz na północ. Zignoruj gospodarstwo, nadal kierując się ścieżką na północ.

Po kilku chwilach powinieneś dotrzeć do miasta. Przy głównej bramie prowadzącej do Stewark zostaniesz zatrzymany przez strażnika. Po wejściu do miasta, udaj się na najwyższy poziom i porozmawiaj ze stojącym przed siedzibą barona Gornem, a dowiesz się, że Diego został wtrącony do lochu. Wydostanie go z celi będzie oczywiście dla Ciebie priorytetem.

Odblokowuje quest: Diego w potrzebie.

 

Diego w potrzebie

Zleceniodawca: Gorn

Podążaj za wskazówkami Gorna, aby zlokalizować więzienie. W środku odszukaj wartownika Alricha . Porozmawiaj z nim, by zostać wpuszczonym do środka. Wejdź do więzienia i porozmawiaj z Diegiem. W trakcie rozmowy otrzymasz od Diega wytrychy. Zostaniesz też skierowany do strażnika Winstana, aby ustalić miejsce pobytu Mermunda, co pomoże w oczyszczeniu Diega z bezpodstawnych zarzutów.

Quest ten można ukończyć na dwa sposoby.

Sposób 1

Polega na sprzymierzeniu się baronem Renwickiem i Mermundem. Lista questów:
Prawdziwi winowajcy
W niewłaściwych rękach

Sposób 2

Polega na sprzymierzeniu się z buntownikami. Lista questów:
Odszukanie Liuven (Uwaga! Quest ten nie pojawi się w Twoim dzienniku. Został on dodany jedynie, by umożliwić przejrzyste opisanie tej kwestii).
Zdradziecki baron
Nikogo nie zostawiamy

Odblokowuje quest: Granica Srebrnowodu

 

Prawdziwi winowajcy

Zleceniodawca: Winstan

Po walce z Winstanem, dowiesz się, że Mermund jest przetrzymywany w obozie buntowników. Opuść więc Stewark, kierując się w stronę gospodarstwa Ogtara. Po minięciu budynku gospodarstwa skręć na północny-wschód i wybierz leśną dróżkę prowadzącą do pobliskiej jaskini.
Wejścia do jaskini będzie pilnował jeden z buntowników, przez którego zostaniesz automatycznie zaatakowany. W środku likwiduj kolejne grupki buntowników. Wybierz tunel prowadzący na północ, a po znalezieniu się w większej jaskini zostaniesz zaatakowany przez Clargora i jego ludzi. Kieruj się teraz na północny-zachód #2.
Musisz dotrzeć do pomieszczenia, w którym będzie przebywał Mistrz przesłuchań. Uważaj, bo walka z nim nie należy do najłatwiejszych.
Po wygranym pojedynku użyj pozyskanego od bossa klucza do otwarcia celi, w której przebywa Mermund. Odbądź z nim krótką rozmowę.

Odblokowuje quest: W niewłaściwych rękach.

 

W niewłaściwych rękach

Zleceniodawca: Mermund

Wyjście znajduje się w tym samym pomieszczeniu. Znajdziesz się w północnej części obszaru, skąd musisz kierować się na południowy-zachód.
Wejście do jaskini, w której ukrywa się ostatnia grupa buntowników, znajduje się na zachód od budynku gospodarstwa Ogtara. Spotkasz tu Winstana. Możesz już wejść do środka.
Eliminuj kolejnych wrogów, a następnie wybierz tunel prowadzący na południe.
W tej lokacji czeka Cię bitwa z głównym bossem – Hertanem. Wraz z pokonaniem go automatycznie zdobędziesz tajne dokumenty. Wybierz korytarz prowadzący na zachód.
Po dłuższej wędrówce dotrzesz do miejsca, w którym będziesz mógł zeskoczyć na niższy poziom, a następnie opuścić kompleks jaskiń. Na powierzchnię wyjdziesz niedaleko miasta Stewark.
Wejdź do miasta i udaj się na najwyższy poziom. Porozmawiaj tu najpierw z Gornem. Wejdź do nowo odblokowanej posiadłości barona i porozmawiaj z Lordem Renwickiem. W ramach podziękowania za udzieloną mu pomoc otrzymasz cenne skarby oraz glejt, dzięki któremu będziesz mógł przedostać się do Srebrowodu.

 

Odszukanie Liuven

Zleceniodawca: Winstan

Poszukiwania rozpocznij od ponownej rozmowy z Gornem. Poproś go o danie Ci szansy na przejrzenie skrzyni Liuven znajdującej się w jej posiadłości.

Ruszaj śladami Gorna, który zaprowadzi Cię do posiadłości Liuven, po czym zabierz zawartość jej skrzyni.

Przystąp teraz do badania okolic miejsca, w którym stoi łuczarz Branson. Powinieneś odnaleźć dom, którego główne wejście zostało zabite deskami. Skorzystaj z pobliskiej ścieżki, prowadzącej na dół. Po zejściu na dół dwukrotnie skręć w lewo.

Powinieneś dotrzeć do zamkniętych drzwi, które będziesz mógł otworzyć z użyciem klucza z posiadłości. Po znalezieniu się w środku skieruj się na piętro i porozmawiaj z ukrywającą się tu Liuven.

Odblokowuje quest: Zdradziecki baron

 

Zdradziecki baron

Zleceniodawca: Liuven

Skrzynka z obciążającymi listami znajduje się na brzegu, na południe od miasta.
Skieruj się na południe i przygotuj się do walk z dwoma kolejnymi brejakami, które będą pilnowały drewnianej skrzynki. Po ich zlikwidowaniu zabierz poszukiwany obiekt.
Wejście do kryjówki buntowników znajduje się w południowo-wschodniej części baronii Stewark. Możesz się tam przedostać na dwa zasadnicze sposoby. Jeżeli chcesz tam dotrzeć jak najszybciej wybierz krętą górską ścieżkę zlokalizowaną na wschód od gospodarstwa. Jeżeli nie masz nic przeciwko dłuższej wędrówce wybierz jedną ze ścieżek w południowej części gospodarstwa Ogtara, na południowy-wschód od miasta Stewark.
Musisz dotrzeć do wejścia do jaskini, gdzie będziesz mógł użyć niedawno zdobytego klucza w celu przedostania się do środka.
Kieruj się tu prosto. Po kilku chwilach zostaniesz zatrzymany przez Clargora. Podejdź kawałek dalej i porozmawiaj z lordem Hertanem, przekazując mu listy ze skrzynki.

Odblokowuje quest: Nikogo nie zostawiamy

 

Nikogo nie zostawiamy

Zleceniodawca: Lord Hertan

Możesz od razu wybrać tunel prowadzący na północny-zachód, a następnie skręcić na północ. Po kilku chwilach dotrzesz do ciała Ricklena, które musisz zbadać w celu pozyskania klucza. Skieruj się teraz na północny-zachód.
Uważaj, bo w kolejnej jaskini napadnięty zostaniesz przez szkielety pod dowództwem obdarzonego magicznymi zdolnościami władcy krypty. Zostaw go sobie na sam koniec i nie zapominaj o wykonywaniu częstych przewrotów, dzięki czemu będziesz unikał chociaż części z rzucanych przez niego czarów. Po wygranej bitwie skorzystaj ze znalezionego przy Ricklenie klucza w celu otwarcia pobliskiego przejścia.
Teraz będziesz podążał na południowy-zachód. Zeskocz do jaskini, w której spotkasz kilku dezerterów #1. Na szczęście wyeliminowanie ich będzie już znacznie prostsze. Wyjdź z jaskini #2, a znajdziesz się na południowy-wschód od miasta Stewark (M3A, 17).
Ruszaj do miasta, odbywając przy bramie wejściowej krótką rozmowę z Dakiem. Wyjdź na najwyższy poziom i wejdź do posiadłości barona, przy której poprzednio stał Gorn. Porozmawiaj z lordem Hertanem, który w podziękowaniu za udzieloną mu pomoc podaruje Ci cenne skarby oraz glejt, dzięki któremu będziesz mógł przedostać się do Srebrowodu.

 

Granica Srebrowodu

Zleceniodawca: Lord Renwick lub Lord Hertan

Wyjdź z miasta i kieruj się na wschód, przechodząc przez gospodarstwo Ogtara. Dojdź do wielkiej bramy oddzielającej baronię od Srebrowodu. Pokaż glejt Kastorowi i otwórz klapę.

Odblokowuje quest: Zbyt wiele honoru.

 

 Zadania Poboczne

Pochodne alkaloidów

Zleceniodawca: Alchemik Worgan

W trakcie rozmowy możesz zaoferować pomoc w odnalezieniu jego pomocnika Hema. Po zakończonej rozmowie opuść Stewark.
W celu dotarcia do miejsca, w którym przebywa Hem wybierz ścieżkę prowadzącą na południowy-wschód. Hema odnajdziesz stojącego przy klifie. Zainicjuj rozmowę i zgódź się na dokończenie przeprowadzanego przez niego eksperymentu.
Do widocznego na dole południowego gospodarstwa najszybciej możesz dotrzeć wybierając wschodnią górską ścieżkę. Po zejściu na dół przystąp do atakowania oszalałych polnych bestii. Po zlikwidowaniu wszystkich pięciu polnych bestii powróć do miasta Stewark i porozmawiaj ponownie z Worganem.

 

Przerażający sąsiad

Zleceniodawca: Gerrick, handlarz różnościami

Gerricka spotkasz w jego sklepie w północno-wschodniej części miasta Stewark. W trakcie rozmowy możesz zaoferować pomoc w sprawdzeniu dziwnych odgłosów dochodzących z innej posiadłości. Najpierw musisz odnaleźć osobę, która jest właścicielem „upiornego domu”. Okaże się być nim gwardzista Chuck.
Po krótkiej rozmowie dojdzie do walki, gdyż Chuck nie będzie chciał Ci przekazać klucza. Po wygranej walce wymuś na strażniku przekazanie Ci klucza.
Po znalezieniu się w środku skieruj się na piętro, gdzie do pokonania będzie trzech kultystów Beliara. Powróć teraz do Gerricka, aby odebrać nagrodę.

 

Słodki łup

Zleceniodawca: Ingor, oberżysta

Ingora odnajdziesz w gospodzie Nad Klifem. Zaoferuj pomoc w dostarczeniu oberżyście pół tuzina uli.
Ule znajdują się na terenie gospodarstwa Ogtara, zlokalizowanego na wschód od miasta Stewark. Za każdym razem musisz odnaleźć ul (pomagaj sobie dźwiękami latających pszczół) i wcisnąć klawisz akcji, by dodać go do inwentarza. W okolicy jest znacznie więcej uli od wymaganych sześciu, tak więc nie trzeba się zbytnio rozglądać. Powróć do Ingora.

 

Krew na polach

Zleceniodawca: Ogtar

Gospodarstwo znajduje się na wschód od miasta Stewark. Porozmawiaj z jego właścicielem.
Do zlikwidowania jest w sumie dziesięć grasujących polnych bestii. Nie powinieneś mieć większych problemów z ich odnajdywaniem, gdyż są one oznaczone wykrzyknikami. Po wykonaniu zadania powróć do Ogtara po odbiór nagród.