Myrtana, centralna kraina w świecie Gothic 3, jest regionem rozdartym wojną między ludźmi a orkami. Ten przewodnik pomoże ci wykonać zadania w lokacjach, które odwiedzisz podczas swojej podróży jako Bezimienny.
Nadmorska osada rybacka, jedna z nielicznych wolnych ludzkich osad. Mieszkańcy utrzymują się głównie z rybołówstwa i handlu morskiego.
Niewielkie miasto na zachód od wioski Ardea, znajdujące się pod kontrolą orków. Ważny punkt handlowy ze względu na położenie przy morzu.
Ukryta w górach baza buntowników, służąca jako punkt zborny dla wojowników walczących przeciwko orkom. Trudno dostępna lokalizacja zapewnia względne bezpieczeństwo.
Miasto górnicze pod władzą orków, znane z wielu kopalni w okolicy. Zarządzane przez orkowego przywódcę Groka. Siedziba orkowych szamanów. W mieście można spotkać Laresa, jednego z przyjaciół Bezimiennego. Okoliczne tereny są zamieszkałe przez Druidów i Gońców Leśnych.
Zniszczona twierdza paladynów, obecnie służąca jako posterunek orków. Strategiczny punkt na mapie Myrtany ze względu na swoje położenie.
Duże miasto pod kontrolą orków, zarządzane przez herszta Vareka. Centrum handlowe regionu z areną, na której Bezimienny może zmierzyć się z wieloma potężnymi wojownikami.
Dobrze ufortyfikowana, górska twierdza, w której przed wojną z orkami stacjonowali paladyni. Ponadto miasto zostało wybudowane na przełęczy prowadzącej do Nordmaru. Nic więc dziwnego, że przywódca orków w Myrtanie, Kan wybrał Faring na swoją siedzibę.
Obóz buntowników w pobliżu Trelis. Położony na wzgórzu. Aby Bezimienny poznał przywódcę musi najpierw przejść „test zaufania” polegający na wykonaniu paru zadań dla tej społeczności.
Siedziba buntowników w centralnej Myrtanie, na zachód od Gothy. Cała kryjówka mieści się w jaskini, której jedno pomieszczenie nie posiada sklepienia. Buntownicy rozłożyli nad dziurą w ziemi siatkę maskującą. Reszta tuneli znajduje się już pod ziemią. Bezimienny może trafić tam na kuźnię i kopalnię żelaza.
Silden to niewielka osada położona w zachodniej części Myrtany, otoczona gęstymi lasami. Miejsce to znane jest głównie z działalności łowieckiej. Jest zarządzana przez orkowego herszta Umbraka.
Kolejna świetnie ufortyfikowana forteca. Krótko po wybuchu wojny przejęta przez orków. Vak, obecny przywódca miasta, bierze czynny udział w poszukiwaniu boskich artefaktów w Varancie.
Stolica Myrtany i siedziba króla Rhobara II. Otoczone potężnymi murami miasto zostało oblężone przez orków. Dostępu do miasta broni magiczna bariera, a samo miasto jest znacząco zniszczone w wyniku działań wojennych.