Making Of #02: Stare vs. Nowe
Dark Fenix
Wiadomości Gothic Remake

Czekaliśmy dwa miesiące i nareszcie otrzymaliśmy drugi odcinek z serii Making of Gothic Remake. W rozdziale drugim Alkimia Interactive prezentuje jak oryginalne rzeczy, mechaniki czy zwyczaje zostają przeniesione do nowej wersji. Mowa tu o takich aspektach jak otwarty świat, jak rutyny w tym otwartym świecie wpływają na Bezimiennego. Rozwój ekonomii na przestrzeni wszystkich rozdziałów, umiejętności które otwierają przed graczem, nowe możliwości. Kończąc na fabule, która wymagała wielu poprawek.

Mimo że tytuł sugeruje prezentacje wielu porównań, sam film pokazuje tylko ujęcia z Remaku, a porównania występują tylko w formie ustnej.

Fabuła

Film zaczynamy z rozważaniem na temat fabuły. Jak zauważa Reinhard Pollice (szef studia i reżyser gry) historia w grze jest dobra, ale posiada kilka mankamentów:

  • Dziury fabularne;
  • Nielogiczne rzeczy;
  • Wykluczające się elementy.

Są to rzeczy na które studio zwróciło najwięcej uwagi analizując historię Gothica 1. W momencie analizy możliwych rozwiązań dla znalezionych punktów autorzy nie szukali prostolinijnego załatania problemu lecz starali się podejść do sytuacji z głową, dając graczom satysfakcjonujące zakończenie wątku. Przełożyło się to miedzy innymi na wypełnienie pustych miejsc w Koloni Karnej. Spory rozwój nastąpił w podziemiach i lochach czyniąc je bardziej ciekawymi. Takie rozwinięcie daje też nową opcje wejścia do Zamku. Powróciło też sporo pierwotnych pomysłów, które nie trafiły do końcowej wersji Gothica.

Studio z Hiszpanii przed zaawansowanymi pracami nad nową wersją Gothica musiało poukładać wszystkie elementy, zależności, zadania w przystępnej formie, aby na podstawie tego móc przenieść całość na nowy silnik. Oraz w późniejszym etapie edytować i dokładać nowe elementy do całej układanki jaką jest Górnicza Dolina. Na pewnym etapie powstał praktycznie port na silnik Unreal Engine. Co ciekawe taka wersja jest ogólnie dostępna na platformie Steam. Każdy może w nią zagrać wystarczy, że wejdziecie w ten LINK i przeczytacie instrukcję instalacji.

Orkowie

Orkowie jako elementarna część świata Gothica dostali sporo uwagi od twórców Remaku. Po pierwsze na filmie widzimy chyba wszystkie rodzaje orków, nawet takie noszące dziwne maski. Po drugie orkowie jako rasa zostali rozwinięci. Będziemy mogli obserwować wszystkie obszary ich codziennego życia, a jednocześnie nasza interakcja z nimi nie będzie się tylko ograniczać do porozmawiania z dwoma ich przedstawicielami.

Ekonomia

Aspekt ekonomiczny nie umknął uwadze twórców. Stworzyli oni specjalne arkusze analizujące jak działa cała ekonomia gry. Po pierwsze chcieli sprawdzić jak działa ten system, a po drugie znaleźć moment w grze gdzie ten system się zwyczajnie załamuje. Jak wiadomo dosyć szybko stajemy się bogaci w grze i pieniądze nie stanowią dla nas problemu. Alkimia chce przesunąć ten moment załamania, najlepiej do szóstego rozdziału. Celem jest uniknięcie sytuacji gdzie Bezimienny jest „bankiem” całego świata.

Rozwój postaci

Modyfikacja drzewka umiejętności również wpłynęła na rozwój świata. Samo dodanie „wspinania się” po pionowych ścianach dodaje grze sporo wertykalności. Natomiast zrobienie z nurkowania osobnej umiejętności wprowadza do gry możliwość większej eksploracji świata podwodnego. Najwyraźniej umiejętność „nurkowanie” nie będzie nauką samego nurkowania, tylko pozwoli ona nam na spędzanie więcej czasu pod wodą.

Pod wodą będziemy mogli znajdować skarby, a ich zebranie w przeciwieństwie do oryginalnego Gothic 1 nie będzie stanowić problemu, bo możemy normalnie wchodzić w interakcję z obiektami. Mogliśmy to już zaobserwować w Nyras Demo. W filmie pokazano też cały proces wykuwania miecza.

Inne

Noc w grze będzie bardzo ciemna. Pochodnia czy też czar światła oświetli nam fragment terenu, ale bez dobrego rozeznania noc będzie dalej ogromnym zagrożeniem dla skazańców. Pokazano również pierwszą kobietę w grze. Niestety ma ona strój niezgodny z pierwotną wizją obecną w Gothicu z 2001 roku.

Aktualnie „Making of #2 Stare vs. Nowe” możecie obejrzeć na Twitch TV na kanale niemieckiego GameStar, który w ramach wydarzenia „FYNG Show” pokazuje różne gry. Gdy film zostanie upubliczniony na YouTubie, znajdziecie go na naszym kanale.

Powiązane wpisy