Za reżyserią trailera stał Wiek Luijjken, Sama historia zawarta w trailerze miała wskazać nam sytuacje w której bohater stara się zdobyć informacje od jednego z wielu piratów, którzy zamieszkują ten fantastyczny świat. Luijken zebrał wszystkie najlepsze elementy i stworzył opowieść, która skupiła się na losach bohatera, a także przedstawiła pewne znane i zupełnie nowe postacie wpływające na prowadzenie akcji oraz rozwój intrygi.
"Byliśmy już w trakcie produkcji Trailera do Dead Island, gdy zgłosił się do nas Deep Silver z propozycją prac nad trailerem do Risen 2. Nasze relacje z zespołem Deep Silver okazały się tak dobre, że pojawiła się okazja do wspólnej pracy przy kolejnym projekcie"
: Richard Scott (Producent wykonawczy, Axis Animation).
Deep Silver miał jasny cel by zaznaczyć zmianę w charakterach bohaterów, a także samego świata Risen 2, no i oczywiście rozwijania wszystkich oryginalnych elementów, które składały się na popularność pierwszej części gry.
"Oryginalna gra była znana z posiadania odmiennego podejścia do innych gier typu action RPG. Twórcy chcieli nadal trzymać się świata bardzo brutalnego, ziarnistej rzeczywistości oryginału oraz fali nowych motywów, czyli piratów czy czarnej magii, które będą zgodne z nastawieniem narracji. My chcieliśmy, aby widzowie po obejrzeniu trailera zadali sobie kilka pytań. Użycie magi w nim to tylko chwila, jednak w perspektywie akcji została ona wykorzystana w bardzo dramatycznym momencie historii zawartej w trailerze. To zmienia sposób oddziaływania filmu i zrozumienia faktu jak ważnym czynnikiem będzie magia, Jednak zrobiliśmy to wciąż nie odpowiadając na pytanie w jak dużym zakresie gracz będzie mógł jej używać."
: Wiek Luijken (Reżyser, Axis Animation).
: Debbie Ross (Producent, Axis Animation).
: Daniel Oberlerchner (Senior Brand Manager, Deep Silver)