Kolejny serwis internetowy opublikował swoją relację z prezentacji Risen 2: Dark Waters na konferencji producentów gier komputerowych w San Francisco. Jest nim Dualshockers.com, Autor artykułu, w tym przypadku, opisuje główne techniczną stronę produkcji gry, szczególnie na konsole Xbox 360. Otrzymał także odpowiedź na pytanie o datę premiery gry. Jaką? Przeczytajcie sami, gdyż przetłumaczyliśmy dla Was tą relację. Znajdziecie ją w rozwinięciu newsa.
Wczoraj miałem okazję zobaczyć parę zdjęć z pre-alphy sequela gry RPG z 2009 – Risen. Nie znam za bardzo pierwszej części, ponieważ wyglądała na jeden z tych tytułów, które zostają szybko zapomniane z różnych powodów. Ale widocznie, okazał się przyzwoitą grą.
I jak dotąd wygląda na to, że Risen 2 ma potencjał do bycia zabawną grą. Dodani piraci nie bolą.
Risen 2: Dark Waters rozgrywa się obecnie na nowym terenie. Podstawy pozostały takie same, ze zniszczonymi krainami we władaniu sił elementarnych zwanych Tytanami oraz ludzkością na krawędzi wyginięcia z powodu tych strasznych potworów. Jednakże, sceneria oraz bohater, diametralnie się różnią. Tym razem, jesteś piratem, na pirackich wyspach, pełnych pirackich wiosek i innych różnych rzeczy przynależnych do tej kultury. Najwidoczniej, twoja postać jest teraz bardziej przygnębiona, skazana na nałogowe picie z powodu wielu (zakończonych niepowodzeniem) prób pokonania kilku Tytanów.
Zbyt wiele z samej gry nie było do obejrzenia, ponieważ zaprezentowano wersję pre-alpha. Ale pokazano nam rozbudowaną piracką wioskę, która wygląda dość imponująco, szczególnie detale. Najwidoczniej pojawi się realny mechanizm dnia i nocy, ze zwykłymi rozwiązaniami, które wpływają na kształt środowiska, a regulacja oświetlenia w dzień i nocy jest solidna, szczególnie jak na grę, która jest wciąż we wczesnej fazie produkcji. Stworzenia w grze wyglądają uderzająco pięknie, z kilkoma budzącymi grozę. Dla przykładu, Grobowy pająk, nie jest tym, co chciałbym spotkać na swojej drodze.
Po prawdzie, nic więcej nowego nie pokazano, ale tym razem mamy gwarancję, że wersja na konsole nie ucierpi z powodu technicznych niedociągnięć. Główne narzekania na pierwszego Risen dotyczyły wersji na X360, która to obfitowała w bugi, niedociągnięcia, i tym podobne sprawy. Powodem była pochodna decyzja o podłączeniu tego portu na sześć do ośmiu miesięcy przed premierą. Tym razem, gra tworzona jest od początku na konsole jak i na PC, więc Risen 2 powinien działać płynniej. Wraz z tym, Piranha Bytes tworzy pomysłowe rzeczy na zwiększenie efektywności na przechowywanie i przetwarzanie danych na konsole i w pełni wykorzystać zdolność ich przetwarzania.
Jako całość, Risen 2 zdecydowanie wygląda na ulepszony względem pierwszej części i naprawdę wygląda na to, że deweloperzy wkładają sporo łez, potu i krwi w grę, którą z pasją tworzą. Kiedy spytałem o datę premiery gry, otrzymałem odpowiedź, "Kiedy będzie skończona", a pewność będziemy mieli na 4 miesiące przed rzeczywistą datą. Risen 2 powinien być dostępny na wszystkie konsole z obsługą HD, oraz na PC; kiedy to nastąpi, poinformujemy o tym.