World of Gothic opublikował swoją własną relację z targów gamescom, na których został zaprezentowany produkt Spellbound – Arcania: A Gothic Tale. Co nowego dowiedzieliśmy się na temat gry?
Świat ma nie być otwarty wzorem poprzednich części. Jego eksploracja będzie ściśle powiązana z postępem w grze. Co ciekawe, przechodząc z jednej jego części do drugiej, nie będzie możliwości cofnięcia się do tej pierwszej o ile nie będzie tego wymagała fabuła. Tak więc w tym wypadku zastosowano rozwiązanie identyczne jak w Wiedźminie.
Każda z pięciu gildii będzie wyróżniała się charakterystycznym dla siebie uzbrojeniem jak i własnymi pancerzami.
Ze względu na duże obszary miast, nie wszystkie domy będą dostępne dla gracza. Niektóre będą zamknięte na klucz z możliwością włamania się do nich, inne otwarte dla gości, a jeszcze inne będą zamknięte „na amen”.
Swoistą ciekawostką mają być porozrzucane po różnych częściach świata starożytne ruiny, w których gracze będą mogli znaleźć interesujące rzeczy.