Kolejny wywiad z serii zapowiedzianych przez redaktorów PC Games. Tym razem w ogniu pytań znalazł się Andreas Speer, lider zespołu Spellbound. (Arcania: Gothic 4, Desperados). Odpowiedzi napytania są ciekawe zwłaszcza dla wszystkich graczy, którzy posiadają Arcanię. Andreas opowiada, jaki wpływ na pracę studia i na losy dodatku Upadek Setariff, miała upadłość JoWooD. Zapraszamy do lektury wywiadu.
Andreas Speer jest od dziesięciu lat dyrektorem zarządzającym Spellbound Entertainment AG. Studio odpowiedzialne jest za wydanie takich tytułów jak: Desperados, Airline Tycoon, Robin Hood, Giana Sisters i w ostatnim czasie Arcania Gothic 4.
PC Games: Przedstawiciel Piranha Bytes potwierdził kilka dni temu w rozmowie z nami, że przedwczesne wydanie Gothica 3 było decyzją JoWooD. Czy w przypadku Arcanii też tak było, czy dostaliście wystarczającą ilość czasu na pracę?
AS: Tak naprawdę nie znam developera, który miałby wystarczającą ilość czasu. Zawsze jest presja czasu, nawet gdy masz go teoretycznie pod dostatkiem. Dlatego my staramy się wykorzystać optymalnie to co mamy. Jeżeli chodzi o Arcanie, to czas przeznaczony na jej wyprodukowanie nie był wąskim gardłem projektu. Wystąpiły natomiast problemy w innych aspektach produkcji, dużo bardziej uciążliwe i poważne. Chciałbym jednak uniknąć publicznego prania brudów, dlatego nie będę się nad tym więcej rozwodził.
PC Games: Czy Arcania ukazała się w zaplanowanej formie?
AS: I tak, i nie. Były ograniczenia budżetu w trakcie prac, czego konsekwencją było to, iż pogodzenie tego z wymaganiami stawianymi przez JoWooD nie zawsze dało się osiągnąć. Generalnie gra została ukończona w zaplanowany sposób, choć musieliśmy iść na pewne ustępstwa, które stały się naszymi pobożnymi życzeniami co do rozwoju tytułu.
PC Games: Jak wygląda kwestia kolejnych dodatków do Arcanii?
AS: My nie mamy żadnych praw do tego, aby robić coś z Arcanią, w związku z tym- nie ma żadnych dodatków. Czekamy na rozwój sytuacji. Jeżeli przyszły właściciel nas zatrudni, to będziemy nad tym pracowali.
PC Games: Co się dziej w przypadku dodatku Upadek Setariff?
AS:Chcielibyśmy wierzyć, że dodatek zostanie opublikowany. Produkt jest już dawno ukończony i ja osobiście jestem zadowolony z pracy jaką nad nim wykonaliśmy. Wystarczy go tylko wydać, ale niestety w między czasie doszło do upadku JoWooD i teraz potrzeba czasu, aby znalazł się ktoś, kto zagospodaruje masę upadłościową.
PC Games: Jaki wpływ miał upadek JoWooD na ciebie i Twoją firmę?
AS: Dla nas upadłość JoWooD, to nic dobrego. Siedzimy na nieuregulowanych długach. Szczególnie martwi mnie to, iż dodatek nie został wydany. Chociaż ze współpracy z wydawcą jesteśmy ogólnie zadowoleni, nie chcieliśmy, by jego problemy odbiły się na nas.
PC Games: Co planujecie w najbliższej przyszłości?
AS: Rozpoczęliśmy już nowy projekt, ale niestety nie mogę jeszcze nic na ten temat powiedzieć. Na razie wszystko jest jeszcze Top Secret!