Romek
Gothic 2

W Gothic’u 2 mamy nowe umiejętności, ale przedstawię wam i nowe i stare:

Magia: W Gothic’u 2 mamy tak jak w Gothic 1 do dyspozycji do wyuczenia się 6 kręgów magii (każdy kosztuje 5 PN). Od Kręgu (oraz od many) zależy czy możemy użyć danej runy czy nie. Kręgów może się uczyć tylko mag, Parlan uczy kręgów 1, 2 i 3; Milten kręgu 2; Hyglas 4 i 5; Pyrokar 6 a Vatras wszystkich (dopiero w 6 rozdziale). Tej umiejętności uczymy się stopniowo, żeby na samym początku postać nie umiała walczyć np. tchnieniem śmierci, bo to by był bezsens.

Statystyki: W Gothicu 2 tak jak i w Gothicu 1 mamy główne statystyki postaci a są nimi : siła, zręczność, mana i życie. Od siły zależy czy można unieść daną broń, od zręczności zależy czy umiemy posługiwać się danym łukiem/kuszą oraz czy okradniemy daną osobę. Od many zależy czy umiemy walczyć danym czarem czy nie, wyczerpuje się ona więc najlepiej ją napełniać po każdym zużyciu. Życie to najważniejsza statystyka, życie się traci, gdy ktoś nas zrani. Uzupełnia się je miksturami leczniczymi.

Posługiwanie się bronią jednoręczną: W Gothicu 2 jest to bardziej rozbudowana umiejętność, są jej 3 poziomy zielony 0-30%, wojownik 30-60% i mistrz 60-107%. Tej umiejętności można mieć maksymalnie 107%, a można to zrobić tak: nauczyć się 100% broni jedno ręcznej (u Horkuna w 4 rozdziale), czytamy książeczkę, która podnosi 5% broni jednoręcznej później idziemy w godzinach 5-7 rano do Wulfgara ten nauczy nas za darmo 2% broni jednoręcznej. Od wysokości tej umiejętności zależy jak często ma się obrażenia krytyczne, jeśli ma się poziom mistrza wtedy można robić combosy. 1 PN = 1%

Posługiwanie się bronią dwuręczną: W Gothicu 2 jest to bardziej rozbudowana umiejętność, są jej 3 poziomy zielony 0-30%, wojownik 30-60% i mistrz 60-107%. Tej umiejętności można mieć maksymalnie 107% gdy jesteśmy magiem a gdy paladynem i łowcą smoków to 105%, a można to zrobić tak: nauczyć się 100% broni jedno ręcznej (u Horkuna w 4 rozdziale), czytamy książeczkę, która podnosi 5% broni dwuręcznej później (Marduk musiał nam gdy byliśmy jako nowicjusz zlecić zadanie z modlitwą za paladynów, i tego zadania nie można wykonać wcześniej!), więc idziemy do klasztoru tam gdzie jest Sergio i modlimy się za paladynów , później zaczepia nas ten paladyn i może nam dodać 2% broni dwuręcznej . Od wysokości tej umiejętności zależy jak często ma się obrażenia krytyczne, jeśli ma się poziom mistrza wtedy można robić combosy. 1 PN = 1%

Posługiwanie się Łukiem: W Gothicu 2 jest to bardziej rozbudowana umiejętność, są jej 3 poziomy zielony 0-30%, strzelec 30-60% i mistrz 60-107%. Tej umiejętności można mieć maksymalnie 100% ucząc się tyle od Diego lub Wilka (6 rozdział). Od tej umiejętności zależy jak daleko możemy strzelić i trafić. 1 PN = 1%

Posługiwanie się Kuszą: W Gothicu 2 jest to bardziej rozbudowana umiejętność, są jej 3 poziomy zielony 0-30%, strzelec 30-60% i mistrz 60-107%. Tej umiejętności można mieć maksymalnie 100% ucząc się tyle od Girona lub Wilka (6 rozdział). Od tej umiejętności zależy jak daleko możemy strzelić i trafić. 1 PN = 1%

Tworzenie Run: Całkiem nowa umiejętność w Gothicu 2 (nie było jej w G1). Do tej umiejętności jest potrzebna pusta runa, zwój z danym zaklęciem oraz różne składniki . Żeby mieć jakąś runę trzeba ją najpierw stworzyć, nie opłaca się tworzyć wszystkich run, tylko tych najlepszych. 5PN = umiejętność 1 runy od stworzenia

Kowalstwo: Całkiem nowa umiejętność w Gothicu 2 (nie było jej w G1). Do tej umiejętności potrzebna jest surowa stal, którą trzeba rozgrzać w piecu, uformować ostrze na kowadle i wykuć miecz. Do wykucia magicznych mieczy jest potrzebna także magiczne ruda oraz smocza krew (tylko do najlepszych mieczy). Teraz można sobie samemu kuć miecze, ale tylko te, których się nauczyło kuć. 5PN = 1 miecz do wykucia

Oprawianie zwierzyny: Stara umiejętność z Gothic 1 tylko, że teraz za każdą umiejętność trzeba płacić 5 PN. Nie radzę uczyć się wszystkich umiejętności łowiectwa, tylko najpotrzebniejszych (np. skóry, pazury, smocza krew i łuski, serce, płytki pancerza pełzacza i nic więcej się nie przyda szczególnie), teraz niestety nie ma ksiąg, z których można się nauczyć jakiejś umiejętności.

Alchemia: Całkiem nowa umiejętność w Gothicu 2 (nie było jej w G1). Podobna jest do kowalstwa tylko, że tu się warzy mikstury a nie kuje na kowadle. Doradzam się nauczyć paru umiejętności alchemii, lecz nie wszystkich (najpotrzebniejsze to Esencja, Ekstrakt i Eliksir leczniczy, mikstura siły i zręczności, eliksir życia i many), więcej nie jest potrzebnych gdyż to tylko strata PN. 5PN = 1 mikstura do wyważenia

Otwieranie Zamków: Teraz mamy tylko jeden poziom tej umiejętności, pozwala on nam na otwieranie zamków wytrychem. Do tej umiejętności potrzebna jest duża zręczność, jeśli nie chce się połamać masę wytrychów. Umiejętność ta kosztuje 5PN

Skradanie się: Ta umiejętność nic się nie zmieniła w porównaniu do G1. Pozwala nam ona na bezszelestne poruszanie się, przydatna myśliwym oraz złodziejom. Umiejętność ta kosztuje 5PN

Kradzież Kieszonkowaa: Pozwala na okradanie postaci NPC. Od zręczności zależy czy potrafimy okraść daną postać czy nie. Za okradnięcie kogoś dostajemy 50 EXP razy rozdział, w jakim jesteśmy. Bardzo przydatna umiejętność, lecz niestety nie wszystkich da się okraść. Umiejętność ta kosztuje 5PN

Ładowanie Oka Innosa: Tej umiejętności nie zapisuje się na karcie postaci w Gothicu 2, uczy nas jej Pyrokar (za 0PN) po naprawieniu Oka Innosa. Pozwala ona na ponowne naładowanie Oka Innosa po walce ze smokiem, żeby naładować ten święty artefakt potrzebne jest serce smoka.