Thorniara

Zadania Główne

Do Thorniary

Zleceniodawca: automatycznie po zabraniu boskiego młota

Quest polega na dotarciu do Thornianry. Pod bramą spotkasz Gorna, przez którego zostaniesz odesłany do Diega przebywającego w porcie. Aby tego dokonać, będziesz musiał uaktywnić dwa obeliski.

Odblokowuje quest: Pradawne obeliski.

 

Pradawne obeliski

Zleceniodawca: Gorn

Musisz przejść przez targowisko, a następnie skręcić na zachód. Podążaj tu prosto, a po kilku momentach dotrzesz do miejsca, w którym przebywa Ningal, Wielki Mistrz Ciemności. Porozmawiaj z nim, a dowiesz się, że w celu uaktywnienia dwóch obelisków będziesz musiał pierwej odnaleźć magiczne zwoje. Pierwszy znajduje się w dzielnicy biedoty. Udaj się z nim do obelisku zlokalizowanego obok. Drugi również jest w dzielnicy biedoty, ale w innej części. Tu, analogicznie, obelisk stoi blisko pobojowiska. Wróć więc do Ningala, od którego otrzymasz klucz.
Ruszaj w stronę badanego już wcześniej targowiska. Na miejscu użyj pozyskanego od Ningala klucza do otwarcia bramy. Teraz udaj się do portu, gdzie spotkasz Diega.

Odblokowuje questy: Daka; Forteca Rhobara

 

Forteca Rhobara

Zleceniodawca: Diego

Musisz odbyć rozmowę z Lesterem. Zostaniesz przez niego poinformowany, iż o pomoc w uzyskaniu dostępu do fortecy będziesz mógł poprosić jedną z trzech osób – Rautera, Jilvie lub Daranisa.

WSPÓŁPRACA Z RAUTEREM:

Otrzymasz od niego klucz do tajnego przejścia, otworzy też Ci południową bramę, podpowiadając, że do fortecy będziesz się mógł zbliżyć korzystając z wąskich uliczek Thorniary.
Kieruj się cały czas na południe, a po kilku chwilach powinieneś dotrzeć do niewielkiego mostku pilnowanego przez nieumarłych.
Na wschód będziesz musiał skręcić dopiero później. Po chwili wędrówki wybierz przejście między skałami. Pozwoli Ci to dotrzeć do bramy, gdzie potrzeby będzie klucz Rautera. Docelowo musisz dotrzeć do schodów. Skorzystaj ze znajdującej się przy pobliskiej ścianie dźwigni, dzięki czemu odkryjesz tajne przejście. Przechodząc nim, znajdziesz się w Sali tronowej pałacu.

WSPÓŁPRACA Z JILVIE:

Jilvie otworzy dla Ciebie pobliskie przejście i wyśle Cię na spotkanie ze Snafem. Zejdź po schodach do kanałów.
Warto oczywiście zajrzeć do znajdujących się w tym pomieszczeniu skrzyń, a następnie skierować się w stronę drzwi prowadzących do dalszej części kanałów. Skręć tu w prawo, a po kilku chwilach powinieneś dotrzeć do wyjścia na powierzchnię.
Snaf chowa się w jednym z domów zlokalizowanych niedaleko rynku, który poznasz po zapalonej świeczce w oknie. Wejdź do środka, skieruj się na piętro i porozmawiaj ze Snafem. Zabij teraz wszystkich nieumarłych i poinformuj o tym Snafa. Razem udacie się do fortecy.

WSPÓŁPRACA Z DARANISEM:

Zostaniesz wysłany na poszukiwania golema będącego w posiadaniu runy rozkazu. Skorzystaj z otwartych drzwiczek znajdujących się w chatce Daranisa.
Kieruj się na północny-zachód. Po dotarciu na miejsce okaże się, że golem jest wrogo nastawiony.
W nagrodę za pokonanie tego stwora automatycznie zdobędziesz runę Miltena, z którą powróć do Daranisa. Tam teleportuj się pod pałac.

 

Daka

Zleceniodawca: Diego

Wystarczy porozmawiać z Zyrą.

Odblokowuje quest: Szturm na bastion.

 

Szturm na bastion

Zleceniodawca: Zyra

Po znalezieniu się na dziedzińcu fortecy wybierz przejście prowadzące na wschód. Po kilku walkach z najemnikami Krwawych Żmij, zobaczysz w oddali ogromną kratę, do której musisz się udać. Wybierz zachodnie wejście do lochu. Odszukaj w tym korytarzu skrzynię , w której oprócz klucza do celi będzie znajdowała się bransoleta zaręczynowa z Feshyr.
Użyj klucza do otwarcia drzwi celi. Od Marduna dowiesz się, że lord Hagen zabrany został do lochu zlokalizowanego pod areną, a także otrzymasz klucz, dzięki któremu będziesz mógł tam dotrzeć.

Odblokowuje quest: Na tropie Hagena.

 

Na tropie Hagena

Zleceniodawca: Maldun

Docelowo musisz dotrzeć do wejścia do lochów areny, zlokalizowanego pod jednym z mostów.

Podejdź do celi, w której przetrzymywani są lord Hagen, Diego i Milten. Porozmawiaj z nimi.

Odblokowuje quest: Arena

 

Arena

Zleceniodawca: Diego

Opłacalnym teraz będzie założenie otrzymanej od Diega zbroi. Zabij Cerone’a i idź przed siebie. Wyjdź po schodach na górę i otwórz żelazną bramę.

Odblokowuje quest: Za Feshyr!

 

Za Feshyr!

Zleceniodawca: automatycznie po zakończeniu rozmowy z Drurhangiem

Pojedynek ten jest bardzo trudny, dlatego polecam korzystanie z eliksirów. Wygodnie jest zabić najpierw oficerów, dzięki czemu nie będziesz stale ostrzeliwany. Wkrótce po pokonaniu Drurhanga odbędziesz rozmowę ze Zjawą.

Odblokowuje quest: jasność myśli.

 

Jasność myśli

Zleceniodawca: Zjawa

Wejdź do grobowca. W środku dwukrotnie skręć w prawo i w odpowiednim momencie przebiegnij przez korytarz z kulami ognia, po czym pociągnij za dźwignię.

Skorzystaj z nowo odblokowanego wejścia do głównego pomieszczenia grobowca. Tu uważaj na kule ognia uderzające w wejście. Zabierz zawartość grobowca, zabij pokonanych ożywieńców i powróć na arenę.
Teraz musisz udać się do pałacu króla Rhobara III. Wejdź do środka, udaj się do sali tronowej i nawiąż rozmowę z królem

Odblokowuje quest: Zbezczeszczona świątynia.

 

Zbezczeszczona świątynia

Zleceniodawca: Milten, Wielki Mistrz Ognia

Musisz udać się do Daranisa.
W katakumbach porozmawiaj z Merdarionem. Zniesie on dla Ciebie barierę. Przystąp teraz do eliminowania 16 kultystów Beliara, co nie jest zbyt trudnym zadaniem. W ostatnim pomieszczeniu wyjdź na górę.

Odblokowuje quest: Amulet Śniącego

 

Amulet Śniącego

Zleceniodawca: automatycznie po zlikwidowaniu wszystkich kultystów

Zaczekaj aż w świątyni zjawią się magowie i porozmawiaj z nimi. Każdy z mistrzów ma własny pomysł na zdjęcie bariery otaczającej amulet.

WSPÓŁPRACA Z MERDARIONEM:

Tu musisz zdobyć 3 kawałki rudy. Pierwszy jest na szczycie latarni morskiej, drugi w bastionie , a trzeci w samej fortecy, na jednym z balkoników.
Wróć do Merdariona.

WSPÓŁPRACA Z NINGALEM:

Ningal poprosi Cię o zlikwidowanie pięciu Ahn’Bael i pozyskanie ich serc. Stwory możesz atakować w dowolnej kolejności, a na dodatek wszystkie widoczne są na mapie.
Powróć do Ningala.

WSPÓŁPRACA Z MILTENEM:

Milten poprosi Cię o odnalezienie aż siedmiu rud meteorycznych rozrzuconych po całej Thorniarze. Jedna jest w dzielnicy biedoty, dwie w dzielnicy portowej, jedna w fortecy i aż trzy w dzielnicy świątynnej.
Gdy zbierzesz już wszystkie obiekty powróć do Miltena.

DALSZA CZĘŚĆ ZADANIA:

Możesz teraz podnieść artefakt. Wtedy pojawi się zjawa, z którą porozmawiaj. Udaj się na zachód, w stronę cmentarzyska.

Odblokowuje quest: Latarnia.

 

Latarnia

Zleceniodawca: Gorn

Musisz wejść do krypty, przy której stoi Gorn. W niej kieruj się cały czas przed siebie. Po wyjściu również czekają Cię walki z kolejnymi potworami. Wejdź na sam szczyt latarni morskiej i uruchom teleport.

Odblokowuje quest: Xardas.

 

Zadania poboczne

 

Śmierć na polach

Zleceniodawca: Tadoy

Tadoy to jeden z uciekinierów, których spotkasz na końcu jaskini, którą wychodziłeś z boskiej kuźni. Musisz zabić kilku nieumarłych przed jaskinią, po czym oczyścić ich wioskę z tychże kreatur. Nie są to wymagający przeciwnicy.

Finał

Xardas

Zleceniodawca: automatycznie po skorzystaniu z teleportu

Quest ten polega na odbyciu rozmowy z Xardasem.

Odblokowuje quest: Ukryta pieczara.

 

Ukryta pieczara

Zleceniodawca: Xardas

Wyjdź z wieży i wybierz ścieżkę prowadzącą na dół. Musisz przedostać się do wejścia do jaskini.
Zignoruj południowe przejście i wybierz się na północny-zachód. Uważaj, bo już wkrótce wpadniesz na ognistego golema. Po zlikwidowaniu stwora wybierz północny korytarz, gdyż tylko w taki sposób dotrzesz do potwora będącego w posiadaniu klucza.
Dotrzyj do miejsca, w którym będziesz mógł zeskoczyć na niższy poziom. W celu kontynuowania misji wybierz się na południowy-wschód.
Uważaj, bo już wkrótce dotrzesz do miejsca, w którym przebywa władca demonów. Bestię tę dobrze byłoby sprowokować z odległości. Pozbycie się władcy demonów doprowadziło do pozyskania klucza.
Ruszaj na południe. Po zlikwidowaniu wszystkich potworów zeskocz na dół. Musisz teraz powróć z pozyskanym niedawno kluczem do zablokowanego przejścia. W tym celu wybierz tunel prowadzący na północny-zachód #1, a następnie skręć na południe. W kolejnej większej jaskini do wyeliminowania będą dwa ogniste golemy. Odszukaj przejście prowadzące do południowej sali.
Czeka Cię tu potyczka z grupką szkieletów. Po zlikwidowaniu wszystkich udaj się na południe, po czym skręć na zachód.
Niedaleko stąd znajduje się rozwidlenie. Wybierz drogę prowadzącą na południe. Wkrótce dotrzesz do okrągłego pomieszczenia, w którym przebywa Ahn’bael. Rozpraw się z kreaturą.
Ruszaj teraz na południe, a następnie skręć na południowy-zachód. Po dotarciu do większego pomieszczenia, ruszaj na południe. Po kilku chwilach powinieneś zauważyć, iż wyjście z jaskiń bronione jest przez dwie Ahn’bael i dwa demony, a więc potyczka nie będzie zbyt prosta.
Możesz już wyjść z jaskiń, a powinieneś zauważyć, iż znalazłeś się niedaleko odwiedzanego już wcześniej klasztoru. Zeskocz i porozmawiaj z Ruhndalem.
Możesz już ruszać w stronę klasztoru.
Dotarcie do płonącego klasztoru, nie powinno Ci już zająć dużo czasu. Po przekroczeniu klasztornej bramy do zlikwidowania będzie jeszcze kilka kolejnych Ahn’bael.
Teraz zajmij się trzema oznaczonymi na mapie demonami. Będą wspierani przez różnej maści kreatury, więc uważaj.
Możesz już ruszać w stronę oznaczonych na mapie dwóch wież. Porozmawiaj tu z Hendorem oraz Caldarem.
Możesz już wskoczyć do pobliskiej dziury. Na swojej drodze nie spotkasz żadnych przeciwników. Po chwili powinieneś dotrzeć do sali, w której będzie na Ciebie czekała Xesha.

Odblokowuje quest: Xesha

 

Xesha

Zleceniodawca: automatycznie po dotarciu do ukrytej pieczary

Pojedynek z Xeshą jest dosyć długi. Podczas jej ataków z daleka chowaj się za filarami, a kiedy pojawi się przy Tobie, atakuj ją. Co jakiś czas przyzywać będzie ona swoich pomocników, nie są oni jednak zbyt wymagającymi przeciwnikami. Uważaj też na kolce, które będą wyrastać z ziemi. Sama walka jest dosyć schematyczna, więc powinieneś szybko zwyciężyć Xeshę.

Tak oto przeszedłeś grę ArcaniA: Gothic 4. Gratuluję!

wordpress theme jazzsurf.com