Podczas naszej podróży natrafimy na wiele ciekawych osób. Kilka z nich będzie chciała się do nas przyłączyć by walczyć po naszej stronie barykady. Każdy będzie reprezentował swoją frakcję oraz posiadał unikalny zestaw zadań im przypisanych, dzięki którym na stale zwiększymy im statystyki takie jak siła oraz witalność, a poza tym poznamy ich ukrytą historię. Każdy z nich będzie przebywał w obozie. Na początku jest to obóz w ruinach, lecz później odnajdziemy się w wiosce wolnych ludzi.
Arx
Kiedyś jeden z najmądrzejszych Albów w Lodowym Pałacu. Teraz, po niefortunnej dla niego sytuacji, został wygnany oraz skreślony z frakcji białoskórych. Elex, który brał dożylnie do swego organizmu powoli go opuszczał, jak i jego siły, dzięki którym mógł przetrwać samotnie w dziczy. Myśli tylko o jednym – by zemścić się na tych, którzy go wygnali. Spotkać go możemy przechadzając się nieopodal Wszechserca Thorgala, gdzie będzie walczył z mutantami. Jako, iż jest to Alb posiada wysoce zaawansowaną broń laserową oraz młot dwuręczny. Jest bezdusznym typem człowieka dlatego jest to idealny partner dla ludzi, którzy pójdą drogą zła.
C.R.O.N.E. U4
Jeden z naszych bojowych dronów wspomagania. Po naszym wypadku na początku gry uznał nas za zmarłego oraz udał się w bezpieczną dla niego przystań naprawczą. Pech chciał, iż został schwytany przez Berserkerów oraz umieszczony w ich dziupli. Możemy go znaleźć, gdzie się na nowo przeprogramuje i będzie nam towarzyszył.
Kaja
Berserkerczyni, uważana się za maga potężniejszego od innych zamieszkujący miasto Goliet, dlategoż odeszła z tego miasta. Oczywiście później doskonaląc swoje nadnaturalne zdolności magiczne. Można ją znaleźć w Mieście pod kopułą, gdzie przebywa w ośrodku dla wyrzutków. Po zaproponowaniu jej pomocy oraz obiecaniu jej, iż nie uznamy ją za dziwaka będzie nam towarzyszyła. Posługuje się mieczem jednoręcznym oraz magią ognia. Bardzo przejmuje się każdym słowem na swój temat i popiera nas prawie w każdej kwestii nie związanej z otrzymaniem elexitu.
Falk
Kleryk, który postanowił odłączyć się od swych braci w poszukiwaniu lepszej przyszłości. Jednak zapuścił się za daleko i został uwięziony na szczycie jednego z nieczynnych już konwerterów Albów. Aby go uwolnić będziemy musieli wybić stwory, które przeszkadzają mu w odejściu z tego miejsca. Jest bardzo wierzący, lecz nie uważa się za brata Kleryków. Nie wyraża żadnych uczuć oraz jest bardzo nieufny do całej reszty. Jest najlepszym strzelcem ze wszystkich towarzyszy, lecz gdy zajdzie taka potrzeba posłuży się również maczugą. Nigdy nie zgadza się ze zdaniem innych, osobiście najgorszy towarzysz jeśli chodzi o przejście gry pod charyzmę.
Duras
Berserker łowca, którego spotykamy już na samym początku gry. Należy on do grona wojowników w Goliet oraz szuka nowych ludzi do pomocy nad zakończeniem wojny wyniszczającej cały kontynent. Do czasu udania się do miasta będzie naszym ochroniarzem. Na stale dołączy do nas tylko i wyłącznie jeśli rozwiążemy dla niego jego misję lojalnościową. Posługuje się mieczem jednoręcznym, łukiem oraz niekiedy magią ognia. Jest on dobrodusznym człowiekiem i zawsze pomoże nam wybrnąć z trudnych dialogów, a czasami nawet dostarczy nam bonus elexitu.
Ray
Drobny złodziejaszek, który zaraz na początku okradł nas z całego naszego albowskiego ekwipunku. Jest on nachalny, wredny oraz dokuczliwy. Ma na pieńku z wieloma banitami, dlatego zostały wysłane za nim listy gończe, a on sam ukrywa się przed każącą ręką sprawiedliwości. Zarabia na okradaniu innych, żywych lub martwych oraz sprzedawania ich fantów na czarnych rynku. Może do nas dołączyć pod warunkiem, że go nie wydamy łowcy nagród. Posiada broń palną bliskiego i dalekiego zasięgu oraz piłę łańcuchową. Nikt go nie lubi i u każdego ma długi. Wykonując zadania zleceniodawcy będą na nas średnio patrzyli kiedy będziemy mieć go pod ręką.
Nasty
Wredna, bezduszna, nienawidząca płci przeciwnej, a jeszcze bardziej Albów. Poznajcie Zołzę (polskie tłumaczenie). Jest siostrą bliźniaczką księcia Logana – przywódcy wolnych banitów. Jest osobą bardzo nabuzowaną i wciąż szuka coraz to większych wyzwań dla siebie. Nie boi się śmierci, a wręcz chciała by z nią zagrać w karty. Poznajemy ją kiedy składa nam solidne lanie po próbie porozmawiania z nią. Po tym zaczyna się nami interesować. Jest najsilniejszą możliwą towarzyszką podróży, a zarazem ostatnią jaką uda nam się zdobyć i to stosunkowo później od poprzednich. Posługuje się piłą łańcuchową, jedno oraz dwuręczną. Zależy jej tylko na sławie i elexicie, więc tam gdzie jest walka, musi się znaleźć.