Wszystko o Śniącym
Jest to potężna istota, podobna do pełzacza, sługa Beliara. Nie jest uważany za boga lecz jest demonem a jego głównym celem jest zniszczenie sług Innosa. Bractwo Śniącego, obóz na bagnie, zwani inaczej Świrami z Sekty wierzą w niego jako boga. Wierzą, że pomoże im uwolnić z magicznego więzienia, jakim jest Bariera. Wyznawcom Śniącego przewodzi Wybraniec – Y’Berion. Tego niszczycielskiego demona przywołało pięciu orkowych szamanów: Varrag-Hashor, Varrag-Kasorg, Varrag-Unhilot, Varrag-Ruushk i ostatni, który przewodził przywołaniem Śniącego i pilnuje wejścia do głównej świątyni – Grash-Varrag-Arusha. Ostatniego szamana może zabić tylko Uriziel lub (w przypadku magów) magiczny klejnot wyjęty z rękojeści miecza.
Wielu graczom na pewno nasuwa się męczące pytanie: dlaczego Śniący jest potężnym pełzaczem? Jest wiele teorii. Strażnicy Świątynni bali się pełzaczy, więc może dlatego, by wzbudzić szacunek wyznawców Śniącego? {} Jednak jedno mnie osobiście dziwi: na początku Gothica II Xardas mówi: „Swym ostatnim okrzykiem rozpaczy Śniący przywołał potężną armię ciemności. Jego ostatnie słowa brzmiały „PRZYBYWAJCIE!” Więc co mnie dziwi? Ano to: pełzacz przyzywający cieniostwory, smocze zębacze i inne to zrozumiem, ale potężny pełzacz przyzywający Smoki??! To mi się nie mieści w głowie. Przecież taki Feodaron mógłby raz-dwa spalić na popiół Śniącego! Ale tego wyjątkowego sługę Beliara może zniszczyć tylko Uriziel lub Fala Śmierci Uriziela, więc smoczy ogień raczej nic by nie dał.
Gdy w pierwszej części Gothica zabijamy Śniącego, nie niszczymy go zupełnie. Gdy Bezimienny mówi: „Śniący został…” to Xardas kończy: „… wygnany z naszego świata.”, więc Śniący żyje wg mnie nadal, ale w Królestwie Beliara, gotowy, by znów zostać przywołanym i zniszczyć wszystkich, którzy staną na jego drodze. Jednak po klęsce w walce z Bezimiennym musi na nowo odzyskać utraconą moc (moim zdaniem). Gdy myśleliśmy po walce ze Śniącym, że w Górniczej Dolinie zapanuje spokój, sługa Beliara skutecznie ostatnim krzykiem rozpaczy zapobiegł pokojowi. Przywołał hordy potworów z najgroźniejszymi osobnikami – smokami. Gdy Bezimienny niedowierzając, mówi do Xardasa: „Smoki!”, Xardas odpowiada: „Tak, nawet te potężne, prastare istoty.”. Tak więc Śniący nie wykonał swojej misji, lecz wysłał innych sługusów jego Pana, z Bezimiennym Smokiem-Ożywieńcem na czele, aby raz na zawsze zniszczyć Bezimiennego i zawładnąć światem, co nie udało się Śniącemu. W hierarchii tej armii ciemności na czele stały Smoki, a zaraz po nich Smok-Ożywieniec. Bezimienny Smok wydaje się dla niektórych potężniejszym od samego Śniącego, lecz skoro to Śniący przywołał tą armię, nikt z tej armii nie jest potężniejszy od niego.
Tak więc podsumowując: Śniący jest demonem, sługą swego Pana, Beliara. Jest potężnym pełzaczem, którego przywołało pięciu Orkowych Szamanów. Może go zabić tylko Uriziel lub jego magiczny klejnot, Fala Śmierci Uriziela. Nie został całkowicie zgładzony, powrócił tylko do Królestwa Beliara i (wg mnie) zbiera moce i siły do ponownego ataku. Gdy go zabijaliśmy, przywołał ostatnim okrzykiem rozpaczy potężną armię ciemności i Smoki na czele z Bezimiennym Smokiem-Ożywieńcem. Jako, że on przywołał tą armię, jest potężniejszy nawet od Smoków. To tyle, co wiem o Śniącym.
Legenda:
- Śniący
- potężny sługa Beliara, który został przyzwany przez Szamanów Orków.
- Beliar
- brat Innosa i Adanosa, bóg ciemności i śmierci.
- Bariera
- magiczne więzienie, mające chronić kopalnie rudy w Górniczej Dolinie. Stworzona przez 12 Magów, w tym 6 Magów Ognia i 6 Magów Wody, którym przewodził 13 Mag, Xardas. Bariera powstała z rozkazu Króla Rhobara I.
- Y’Berion
- jemu pierwszemu objawił się Śniący, Wybraniec sługi Beliara. Zmarł podczas rytuału Przywołania.
- Uriziel
- magiczna, potężna broń, którą można wygnać Śniącego ze świata ludzi.
- Xardas
- mentor naszego bohatera. To on ożywił Bezimiennego po walce ze Śniącym. Nekromanta, były członek Najwyższej Rady Magów Ognia.
- Smoki
- potężne, prastare istoty. Kilka z nich możemy spotkać w grze: Smok bagienny – Pandrodor, Smok Ognisty – Feomathar, Smok Kamienny – Pedrakham, Smok lodowy – Finkregh, 2 Smok Ognisty – Feodaron i Bezimienny Smok-Ożywieniec.
- Fala Śmierci Uriziela
- magiczny klejnot, który zapewnia Urizielowi magiczną moc
- Bezimienny
- główny bohater sagi gier Gothic. Więzień z Kolonii Karnej, udało mu się pokonać Śniącego i zniszczyć Barierę.
- Górnicza Dolina
- kraina, w której znajdują się cenne kopalnie rudy i trzy obozy: Stary Obóz, Nowy Obóz i Obóz Bractwa.
- Bezimienny Smok-Ożywieniec
- Najpotężniejszy ze Smoków. Nie ma imienia. Łączy go więź z Bezimiennym, jak sam powiedział przed walką.
Korekta: Electric_Dragon