Władca Cieni
Oto nasz główny przeciwnik. To on ukradł duszę naszemu bohaterowi dzięki czemu balansuje pomiędzy światem żywych i martwych.Jego głównym celem jest zebranie całej magii na wyspie by móc ją wykorzystać do walki ze Strażnikami oraz Magami.
Potężny za życia, silniejszy po śmierci. Zły pan zza grobu jako Nieumarły Władca znalazł swój dom w opuszczonych zamkach oraz kryptach wraz ze swoimi podopiecznymi jakimi są między innymi szkielety oraz ghule. Zazwyczaj odziany w bogato zdobione lecz już nieco zniszczone odzienie oraz w berło lub inną silną broń by nikt nie mógł kwestionować jego władzy. Posługuje się potężną magią dzięki której może kontrolować dusze zgromadzone podczas swego (nie)żywota.
Trudno go nie zauważyć poprzez jego szatę oraz rogi dzięki czemu wywołuje niemały respekt.
Walka z nim nie będzie należeć do najłatwiejszych, poniekąd poprzez swych nieumarłych poddanych, którzy nie dopuszczą do ponownej śmierci swego pana. Powolny, lecz silnie zbudowany. Parowanie ataków nie uchroni nas przed jego magią, ponieważ w walce liczył się będzie tylko refleks, zachodzenie przeciwnika od tyłu oraz unikanie ataków innych stworów.
Nie wiemy o nim zbyt dużo. Możliwe, że to może być jeden z pozostałych Tytanów – Tytan Śmierci.
—————————————————————————————————————————————–
Nieumarła Świta
Źli za życia, gorsi po śmierci. Nieumarły pomiot wezwany oraz stworzony przez mroczną magię by służyć swemu panu. Oczywiście są również Ci, którym nie powiodło się za życia i za karę zostali uwięzieni w ciałach ghuli czy gargulców. Paskudne, bez uczuć oraz nie znające strachu, takie właśnie stwory spotkamy penetrujące opuszczone krypty czy budowle.
Pośród nieumarłych sług możemy wymienić następujące stwory
- Plugawe Zombie – śmierdzące oraz wolno rozkładające się ciała pozbawione duszy, wolne lecz wytrwałe,
- Gnijące Szkielety – które kiedyś były poszukiwaczami jak my, niezbyt zwinne lecz potrafiące posługiwać się bronią,
- Ghule – które za pomocą plugawej magii stały się tym czym są, żerującymi na innych stworami, szybkie oraz zwinne
- Gargulce – zaklęte dusze w kamień, które nie znają litości dla gości, strasznie odporne jak i wolne,
- Cienie – pozbawione swych ciał, wezwane przez Władcę Cieni szukają dusz do skradzenia, szybkie i zwinne, a zarazem silne
—————————————————————————————————————————————–
Wojownik Cienia
Niewiele wiadomo o tajemniczych Wojownikach Cienia. Może to dlatego, że spotkanie z nim przeżyła bardzo mała ilość osób, a ci co przeżyli nie chcą o nim rozmawiać? Strzępki informacji od przestraszonych wojowników rysuje obraz niebezpiecznego oraz przerażającego wręcz wojownika, który służył jako żołnierz w złowrogiej armii dawnego króla (aktualnie Pana Cienia). To co udało się dowiedzieć, to fakt, że kilku z nich potrafi posługiwać się magią.
Chociaż potrafią poruszać się jak ludzie, ich postawa potrafi wyrwać straszne wrażenie, że nie są częścią tego świata. Zamieszkują obszary, na których nie zapuścił by się żaden człowiek o zdrowym umyśle. Nie czują bólu ani nie okazują litości. Potrafią przerazić nawet najodważniejszych, sami w sobie są mistrzami miecza.
W skrócie nieumarła istota wezwana przez swego dawnego króla do ponownego wstąpienia na służbę. Walka z nim będzie trudna, ponieważ jest to wyprawiony w boju elitarny rycerz królewski, który może szybko pozbyć życia niedoświadczonego poszukiwacza przygód. Walka z nim będzie polegała na ostrożnej walce. Będzie go można spotkać na terenach Cieni, w naszych snach jak również polujących na nas podczas rozgrywki.
—————————————————————————————————————————————–
Golemy
Żyje na wyspie i wykonuje polecenia Tytanów przerażając oraz zabijając nieostrożnych wojowników. Potężnej postury stwór walczy za pomocą swych mocarnych dłoni. Jego odnóża pozwalają mu utrzymać równowagę oraz rozdrabniają leżącego na ziemi ciało przeciwnika. Pała żądzą do walki, nie czuje bólu, ani strachu. To jego przeciwnicy czują ból i strach. Można go spotkać zazwyczaj na otwartych przestrzeniach. Po głębszych obserwacjach widać, że każdy z golemów żywi się odpowiednim żywiołem, więc prawdopodobnie spotkamy co najmniej 4 rodzaje tychże stworów.
Walka z nim będzie wydawać się prosta – wystarczy go zajść od tyłu oraz unikać jego potężnych łap.
Podstawowe informacje Golema Żywiołów:
Potężnie zbudowany z ciałem sięgającym powyżej 3 metrów. Mimo, iż można uznać przez jego wygląd, że jest powolny nie można go ignorować – potrafi wykonywać szybkie ataki swoimi mocarnymi pięściami oraz nas staranować gdy oddalimy się znacznie od niego. Jest bardzo czujny i atakuje każdego kogo spotka.
Można ich spotkać w pobliżu ich głównych żywiołów, dzięki czemu czują się swobodnie w swym naturalnym środowisku nie tracąc przy tym energii oraz siły. Nie należy ich atakować frontowo, gdyż będziemy mieli małe szanse na przeżycie. Dodatkowo często podróżują parami więc najlepiej jest robić uniki oraz częste ataki w plecy.
Znane nam Golemy powstałe z naturalnych żywiołów :
– Ognisty
– Kamienny
– Bagienny
– Lodowy
Podstawowe informacje Żelaznego Golema :
Wielki na 3 metry oraz potężnie zbudowany. Najlepiej nie podchodzić do niego nieprzygotowany, ponieważ spotka nas zły los. Jest to o tyle ważne, że rzadko spotyka się samotną sztukę, już prędzej chodzą parami to znacznie utrudnia pokonanie ich. Nie warto ich ignorować – ich głównym celem, zakotwiczonym w ich umyśle, jest zabicie większość istot żywych jak i naszego bohatera.
Z powodu swych masywnych nóg są bardzo wolne, lecz to nie klasyfikuje ich jako łatwych do ubicia. Jeśli czujesz się bezpiecznie od nich golem nie zaprzestanie cię ścigać i zacznie atakować magicznymi pociskami w twoim kierunku, wywoływać wstrząsy lub po prostu próbując dojść do ciebie używając swych mocarnych rąk.
—————————————————————————————————————————————–
Piekielny Ogar
Grafika z serwisu Piranha FanArt Portal
Kolejny potwór, którego głównym źródłem jest ogień. Piekielny ogar – jak sama nazwa mówi – został zrodzony z nieczystej magii ognia oraz duszy by służyć swemu panu. Szybka oraz niebezpieczna bestia (można zobaczyć ją w akcji na teaserze). Swoimi szponami oraz kłami potrafi zadać niesamowite obrażenia naszemu bohaterowi w bardzo krótkim czasie. Tak jak poprzednik bestia stworzona ze skażonej duszy jest pozbawiona uczuć oraz bólu. Walka będzie polegała na bezustannych unikach oraz szybkich cięciach kiedy będzie odwrócony do nas plecami.
Jak widać, kawałki duszy nie potrafią się zespolić z bestią przez co odchodzą tworząc dym z jego pleców.
Podstawowe informacje :
– waży nieco ponad 80 funtów
– świecące oczy, doskonały słuch i węch czynią go niezrównanym myśliwym
– jego podstawowym atakiem będzie próba zagryzienia nas w szyję, kończąc nasz żywot
—————————————————————————————————————————————–
Ścierwojad
Pasożyt wyglądem przypominający ptaka (ze względu na pióra). Jego podstawową bronią jest jest ostry jak brzytwa dziób, którym potrafi nas „zasiekać”. Bardzo zwinny oraz nigdy samotny – zazwyczaj występuje w 3 osobowej lub większej grupie na odsłoniętych polanach. Nie jest agresywny, jednak sprowokowany może niedoświadczonemu wojownikowi sprawić nieco problemu, jednak to wciąż idealnie zwierzyna łowna dla myśliwych.
—————————————————————————————————————————————–
Smoczy Zębacz
Grafika z serwisu Piranha FanArt Portal
Wielki stwór którego będziemy mogli spotkać w gęstej jungli. Swoją wielkością oraz ciężkim ciałem nie zaniedbuje szybkości przez co łatwo będzie potrafił unikać naszych ciosów. Zwany predatorem poluje na swe ofiary po cichu zatapiając swe ostre szpony oraz zęby w ciele ofiary. Walczy na odległość, więc podchodzenie do niego zazwyczaj kończy się jego odskokiem by w odpowiednim momencie zadać nam cios. Walka z nim będzie wymagała cierpliwości, ale doświadczony wojownik nie będzie miał z nim problemów.
Podstawowe informacje :
– mierzy do 2 metrów
– potrafi szybko odskakiwać i doskakiwać do przeciwnika
– walczy na odległość, unika bliskiego kontaktu
—————————————————————————————————————————————–
Gnomy
Grafika z serwisu Piranha FanArt Portal
Małe wredne złodziej, które potrafią zabrać wszystko wszystkim. Przemierzając wyspy spotkamy różne „wersje” tych stworzeń. Gnomy górnicy zazwyczaj uzbrojeni w kilof wykopują kryształy dla własnych potrzeb lub co lepsze by sprzedać za solidną kwotę. Nie wiadomo, czy będą agresywne w stosunku do nas, lecz walka z nimi nie powinna stanowić problemu sprawnemu wojownikowi gdyż niskie, grube oraz co nadto przepełnione gnomy nie będą mogły zbytnio nas trafić.
—————————————————————————————————————————————–
Strzelec Goblin
Przemierzając różne wyspy natrafimy na nowe stwory, jak i na nowych wrogów. Idąc spokojnie ścieżką, ktoś może nagle nas zastrzelić. Goblinopodobne stworzenia z pistoletami będę polowały na nieostrożnych podróżnych. Małe i zwinne, szybkie oraz wredne – takich możemy się spodziewać na naszych ścieżkach. W grupie będą stanowić nie lada wyzwanie, natomiast samotnie nie powinny nam zrobić zbyt wielkiej szkody. Posługują się pistoletami oraz bronią podręczną, więc prawdopodobnie będą nas obijać na odległość by dobić.
Będą one głównie występowały w dodatku DLC gdzie będą toczyły one wojnę z gnomami o dominację na wyspie. Można by rzecz, że to naturalny przeciwnik gnomów.
—————————————————————————————————————————————–
Pajęcza królowa
Głęboko w jaskiniach, gdzie prawie nie dociera światło, a jej dzieci panoszą się nie przejmując się nikim znajduje się ona – Królowa. Wielka oraz plugawa, z potężnymi odnóżami, lecz nie potrafiąca ruszyć się ze swego miejsca, żyje wydając na świat kolejne stwory zwane Kamiennymi pająkami. Ostro zakończone odnóża mogą bardzo szybko pozbawić nas życia. Jej wygląd może przerazić nawet najbardziej zatrwałego w boju wojownika, lecz nie naszego bohatera. Prawdopodobnie ulokowała się w jednej z kopalń.
Walka z tak wielkim plugastwem może stanowić nie lada wyzwanie gdy nie wiadomo jak z nią walczyć. Słabym punktem Królowej są jej odnóża, w które prawdopodobnie można strzelać by pozbawić jej koordynacji przez co można szybko dostać się do jej głowy i zakończyć jej żywot. Jednak trzeba uważać – kiedy zechce stanie się bardzo zwinna i to ona wykończy nas szybciej.
W grze najprawdopodobniej trafimy na jeden okaz.
—————————————————————————————————————————————–
Pająk grobowy
Pająki potrafią przerazić nawet najodważniejszych wojowników. Ten dorosły okaz jest jedną z gwardii przybocznych królowej, a swą nazwę potrafi zawdzięczać przystosowaniem się do życia podziemnego jak i naziemnego. Jako jedno z głównych miejsc ulokował sobie opuszczone cmentarze (żywi się truchłami oraz małymi stworzeniami). Piekielnie niebezpieczny – jego trucizna może szybko napsuć nam krwi. Najskuteczniejsza wobec niego będzie magia lecz szybkie machnięcia mieczem również będą dobre.
Wielki przerośnięty pająk zamieszkujący ciemne oraz mroczne jaskinie. Posiada 6 odnóg dzięki, którym szybko przemieszcza się na ziemi jak i po ścianach i nie sposób mu uciec. W walce z nim najlepiej trzymać się z nim na dystans, bo jeden jego cios może okazać się dla nas śmiertelny. Najlepiej sprawdza się tutaj broń palna, ponieważ pająk nie jest odporny na kule i szybko pada po krótkiej salwie. Występuje tylko samotnie. Bardzo rzadka trafiają się 2 sztuki w jednym miejscu.
Podstawowe informacje :
– jego długość waha się od 2 do 3 metrów
– jest wyżej w hierarchii pajęczaków niż młode
– świecący odwłok pomaga mu w podróży przez ciemne jaskinie
—————————————————————————————————————————————–
Kamienny Pająk
Ulokował sobie magiczne jaskinie jako swe gniazdo. Można go pomylić ze skałą, lecz po bliższym spojrzeniu zostaniemy zaatakowani za zakłócanie jego porządku. Szybki, zwinny oraz bardzo niebezpieczny dla niedoświadczonego w boju wojownika. Blok nic nie da, jedynie szybkie cięcia mogą pozbawić go życia. Występuje w grupach po kilku osobników blisko wejścia do kopalni. Bronią swej matki – Pajęczą królową.
Jest to podstawowa wersja pająka, z pewnością spotkamy jeszcze te w wyższym staniu rozwoju – opancerzone oraz większe jak i dostosowane do innych żywiołów.
—————————————————————————————————————————————–
Piaskowy Demon
Piaskowe demony, to potwory o ogromnej głowie oraz szczękach, które – de facto – zastępuje mu ciało. Porusza się bardzo szybko na czterech kończynach przypominających odnóża modliszki. Posiada krótki odwłok, podobny do występującego u wspomnianej już modliszki. Wyglądem przypomina rybę głębinową. Lubi czekać na swoje ofiary w mroku, kusząc je swoim światełkiem, umiejscowionym na czubku głowy. W ciągu dnia, zakopuje się na plaży, by nieoczekiwanie wyskoczyć tuż przed nasze nogi, odcinając drogę ucieczki. Poszukiwacze przygód oraz nieostrożni piraci, szybko wpadając w jego paszcze, stając się przekąską drapieżnika. Istnieją dwie odmiany – żółta i zielona (prawdopodobnie lądowa oraz wodna). Można ich spotkać przy wybrzeżach.
Walka wygląda następująco – nie dać się otoczyć oraz unikać jego ataków wyprowadzając odpowiednie kontrataki.
—————————————————————————————————————————————–
Wywerna
Smokopodobne stworzenie z ciałem węża, skrzydłami oraz dwoma długimi kończynami zakończonymi ostrymi jak brzytwa pazurami. Szybki oraz zwinny dzięki swym ogromnym skrzydłom, przez które wydaje się większy niż w rzeczywistości. Do walki używa swych szponów oraz paszczy z potężnymi zębami by rozszarpać swą ofiarę. Na pierwszy rzut oka widać, że jego skóra jest inna niż u większości stworów dzięki swemu naturalnemu pancerzowi, który skutecznie potrafi ochronić czułe miejsca. Przeważnie żyją w górach.
Walka z takim przeciwnikiem nie powinna stanowić problemu dla wytrwałego w boju wojownika lecz dla nowicjusza zaleca się ogólnie unikanie jego ataków oraz atakowanie jego odsłoniętych punktów by jak najbardziej mu zaszkodzić.
—————————————————————————————————————————————–
Salamandra
Wielkiej postury gad, który porusza się na swoich czterech kończynach. Ostrymi zębami potrafi zagryźć swoją ofiarę lub odpowiednio ją zmęczyć by się na niej pożywić. Jest zdecydowanie wolny, ponieważ człapie się po powierzchni ziemi, lecz szybki pod wodą gdyż jest wyśmienitym pływakiem. Dookoła głowy można zauważyć charakterystyczne uszy, które uświadamiają atakującego kiedy salamandra jest gotowa do walki. Można je spotkać na bagnach lub przy jeziorach, czyli jego naturalnym środowisku. Nie jest to agresywny gatunek, więc zaatakuje kiedy poczuje się zagrożony.
Walka wyda się łatwa, wystarczy zajść go z boku i atakować póki się nie zmęczy lecz nie należy pozwolić mu wejść do wody gdyż możemy stracić naszą przewagę.
—————————————————————————————————————————————–
Pantera
Przerośnięty drapieżny kot o ostrych pazurach oraz mocnej budowie ciała. Posiada silne kły potrafiące szybko wgryźć się pod skórę do samych kości delikwenta. Jest łowcą i zazwyczaj poluje samotnie, lecz zdarzają się grupki po 2-3 sztuki. Szybki oraz zwinny potrafi dopaść niezauważalnie ofiarę tym samym pozbawiając ją życia. Można go spotkać w gęsto zalesionych terenach gdzie na spokojnie wypatruje swe ofiary. Można spotkać również czarną wersję – jednak jest rzadka. Często będzie na nas wskakiwał, my będziemy próbowali uwolnić się z jego szponów stosując szybkie QTE.
—————————————————————————————————————————————–
Guziec
Agresywna świnia o mocarnej budowie ciała i wielkimi kłami wystającymi z pyska. Zazwyczaj nie atakuje nie sprowokowany, gdy ktoś mu przeszkodzi potrafi to odwzajemnić atakując delikwenta. Nie jest tak szybki jak inne zwierzęta ale nadrabia to siłą. Nigdy nie występuje sam, zawsze jest ich przynajmniej dwóch, najczęściej z 3–osobowej grupie. Zwierzyna łowna początkujących myśliwych.
—————————————————————————————————————————————–
Strażnik Krypt
Zapewne nikt by nie chciał go spotkać na swojej drodze. Jest on elitarnym strażnikiem świątyń Voodoo oraz jednym z najtrudniejszych przeciwników w grze. Po jego stroju można wywnioskować, że za sprawą ciemnej magii został przeklęty by strzec grobowców. Jego ciosów nie idzie zablokować, a wystarczy ich tylko 2-3 by nasza postać leżała martwa na ziemi. On sam jest masywnej postury (2 razy większy od naszego bohatera) i posługuje się swoim ogromnym Morgensternem. Jego główna wada jest jego szybkość. Wolno się porusza gdy nie jest atakowany, lecz gdy my zadamy pierwszy cios to budzi się w nim coś w rodzaju szału bojowego. Jego ciosy są wyprowadzane z niebywałą szybkością i precyzją. Ale jest mało zwrotny i to go może zgubić. Podczas walki z nim należy często korzystać z uników i nie dać się trafić bo może to się dla nas skończyć źle.
Zawsze spotkamy jednego osobnika w towarzystwie swej małej świty. Dodatkowo może występować Mroczna odmiana Strażnika zwany Strażnikiem Cieni, którego już można spotkać poza ruinami.
—————————————————————————————————————————————–
Ogromny szczur
Jeśli ktoś boi się myszy, to niech lepiej ucieka przed nim. Wysoki na jeden metr, żyjący w wilgotnych jaskiniach i na skalistych wzgórzach. Nie stanowi on większego zagrożenia dla przeciętnego mieszkańca, jednak potrafi mocno zadrapać. Jest on bardzo agresywny i zawsze szuka jakiejś padliny. Jeśli ktoś staje z nim do walki, powinien uważać na jego szybkość i możliwość stania na tylnych łapach. Potrafi również szybko skakać co znacznie skraca odległość do przeciwnika.
—————————————————————————————————————————————–
Magiczny Żywiołak
—————————————————————————————————————————————–
Nosorożec
—————————————————————————————————————————————–
Demon
—————————————————————————————————————————————–
Kretoszczur
—————————————————————————————————————————————–
Tutaj możemy również zauważyć kilka conceptartów nowych stworów. Na oko można tutaj znaleźć nowego stwora podobnego do błotniaka z poprzedniej części oraz coś jak połączenie kraba z człowiekiem oraz muszlą na plecach.
Niektóre screeny pochodzą z serwisu Piranha FanArt Portal.