Kilka dni temu pojawiła się zaskakująca informacja o rezygnacji ze współpracy z Piranha Bytes Saschy Hendricksa – artysty 3D zajmującego się projektowaniem poziomów i modeli w produktach PB, czyli jednego z weteranów, którzy współtworzyli pierwszą część sagi Gothic. Były pracownik PB o swojej decyzji poinformował na osobistym koncie w serwisie społecznościowym Google +
15.10.2011 mój ostatni dzień jako pracownik Piranha Bytes. Od tej pory praca na własny rachunek. Ciężar w końcu został zrzucony z moich ramion!
Zaskakująca jest forma w jakiej Sascha piszę o pożegnaniu z PB. Czyżby zrezygnował ze względu na dużą presję, która z pewnością panuje w zespole przed Premierą Risen 2: Dark Waters?. No cóż, to pozostanie już tylko sferą domysłów. Dziękujemy za wspaniałą pracę i życzymy powodzenia w dalszych projektach, gdyż od tej pory Sasha będzie od czasu do czasu współpracował z PB jako najemnik, a nie pełnoprawny członek zespołu.