Gothic Sequel niewydany dodatek do Gothic’a

Na początku roku świat obiegła informacja, że niektóre osoby związane ze społecznością Gothic’a posiadają dostęp do gry „Gothic Sequel”. Miał być to rzekomo niewydany dodatek do pierwszej części Gothic’a, kontynuujący przygody bezimiennego bohatera w Górniczej Dolinie.

Wstępne logo Gothic Sequel.

Po wielodniowych spekulacjach i pojawianiu się szczątkowych informacji z bliżej nieokreślonych źródeł, światło dzienne ujrzały dwa filmy prezentujące całą prawdę związaną z Gothic Sequel. Pierwszy z nich ukazał się na kanale Dziejów Khorinis, pokazując ogólny wygląd dodatku. Poznajemy w nim zarys fabuły oraz nowe potwory, frakcje, umiejętności oraz wiele innych szczegółów. Film porównuje również intro dodatku do intra z drugiej części Gothic’a. Następny film to dzieło ARHN.EU, twórców wspaniałej serii filmów „Gothic …w pigułce„. To wideo w większym stopniu skupia się na fabule dodatku, prezentując szczegółowy przebieg historii. Od dobrze opisanego pierwszego rozdziału do strzępków informacji o końcówce gry. Innym ważnym aspektem filmu jest gameplay. Serwis ARHN.EU uzyskał dostęp do grywalnej wersji i pozwolenie na pokazanie fragmentów rozgrywki. Dzięki czemu każdy z nas może się przekonać jak wygląda ten dodatek. Oba te filmy dopełniają się wzajemnie i tworzą spójną całość, prezentując całe oblicze Gothic Sequel.

Górnicza Dolina stała się jeszcze mroczniejsza.

HISTORIA:
Fabuła zaczyna się identycznie jak Gothic 2. Bezimienny zostaje uratowany przez Xardasa, który przywołuje go do swojej wieży. Nasz bohater dowiaduje się, że wygnanie Śniącego i zniszczeni bariery spowodowało naruszenie struktury czasoprzestrzennej. Czego skutkiem jest łatwe przemieszczanie się demonów z wymiaru Beliara do naszego świata. „Bezi” zostaje przeteleportowany do Starego Obozu w celu zdobycia dodatkowych informacji. Nasz przyjaciel Diego, który rządzi teraz obozem, wysyła nas do Rhobara II króla Myrtany. Rhobar przebywa w Górskiej fortecy gdzie razem z Magami Ognia obmyślają plan naprawienia obecnej sytuacji. Aby przywrócić porządek w świecie magii, bezimienny musi ponownie odnaleźć kamienie ogniskujące, które są niezbędne do odprawienia rytuału. Gdy nasz bohater wykona swoją część zadania, król wraz z magami postanawia odprawić rytuał bez naszej obecności. Oczywiście coś idzie „nie tak” i bezimienny wraz z Xardasem odprawiają ponownie rytuał. W tym momencie „Bezi” ma wybór 1) Ostatecznie wypędzić Śniącego, lub 2) Przywołać go do naszego świata.

Kobieta posługująca się kosturem.

Sequel pomimo, że został anulowany, nie został całkowicie zapomniany. Wiele elementów stworzonych na potrzeby dodatku zostały wykorzystane w Gothicu 2, NK czy też Gothicu 3.
Najoczywistszym faktem są przeniesione potwory. Czarny Troll, smoczy zębacz, warg, preriowy ścierwojad oraz poszukiwacz. Zostały one wykorzystane „jeden do jednego” za wyjątkiem nazwy. Umiejętności również zostały opracowane w tym projekcie, a następnie przeniesione. Tworzenie run, kowalstwo, alchemia czy też walka kosturem, która została rozwinięta dopiero w trzeciej części gry. Nie należy zapominać też o różnych pomysłach przewijających się przez wszelkie gry Piranha Bytes. Dowiadujemy się o zniszczeniu magii run (G3), naruszeniu struktury czasoprzestrzennej (G2) oraz stworzeniu frakcji Paladynów (seria Gothic), Inkwizycji (seria Risen) i Łowców Demonów (R3).

Oczywiście wszystkie te informacje zawarte powyżej, to zaledwie mały wycinek tego co prezentował Gothic Sequel. Poniżej znajdziecie dwa w/w filmy, będące najlepszym źródłem informacji o dodatku oraz galerię grafik.
Miłego oglądania 🙂

wordpress theme jazzsurf.com