Romek
Wiadomości Arcania: Gothic 4

Serwis HookedGamers przeprowadził wywiad z Kamaalem Anwarem, producentem Arcania: Gothic 4. Kamaal zdradza nam jakie widzi różnice między graczami europejskimi i północnoamerykańskimi, opowiada o samej grze oraz  obiecuje, że targi E3 przyniosą nowe informacje na temat czwartej części Gothica.

Wywiad, choć nie zawiera wiele konkretów, jest ciekawy i warty przeczytania. Zapraszamy do jego lektury w rozwinięciu newsa.

HookedGamers: Dzięki za poświęcenie nam czasu. Czy możesz się przedstawić i opisać nam swoją rolę w produkcji Arcania: Gothic 4?

Kamaal Anwar: Nazywam się Kamaal Anwar i jestem producentem Arcania: Gothic 4.

HookedGamers: Czwarta część Gothica przeszła wiele zmian nazwy. Gothic 4: Genesis, Gothic 4: Arcania, Arcania: A Gothic Tale, a teraz Arcania: Gothic 4. Możesz coś powiedzieć na ten temat?

Kamaal Anwar: Prawda jest taka, że nigdy nie zatwierdziliśmy żadnych z poprzednich nazw. Nazwy te były używane wewnętrznie, roboczo, co jednak zaowocowało tym, że społeczność uważała  je za ostateczne. Na początku w tytule znalazło się słowo „Genesis”, gdyż ludzie uważali czwartą część Gothica za odrodzenie serii. Od tego czasu bardziej skupiono się na magicznej historii projektu Gothic 4 (świadomie podobnego do Arcane), i dlatego ostateczną nazwą jest Arcania: Gothic 4.

HookedGamers: Jak bardzo różnią się preferencje północnoamerykańskich i europejskich graczy RPG i jakie odzwierciedlenie będzie to miało w grze?

Kamaal Anwar: Możemy mocniej zagłębić się w ten temat, ale i tak ostatecznie dojdziemy do wniosku, że każdy ma swoje własne preferencje. Jest oczywiste, że kultura, jako całość, oddziałuje na upodobania ludzi. Gracze północnoamerykańscy (nie tylko RPG) oczekują nagrody za najmniejsze osiągnięcie. Natomiast gracze europejscy są bardziej metodyczni i w jakiś sposób doceniają nowe doświadczenia. Jednak wszyscy przede wszystkim stawiają na jakość gry. Jeżeli gra jest niepowtarzalna, daje wiele radości, gracze będą w nią grać, niezależnie od swoich preferencji.

HookedGamers: Arcania: Gothic 4 to pierwsza część opracowana przez kogoś innego niż Piranha Bytes. Co nowego do serii wniesie Spellbound?

Kamaal Anwar: W skład Spellbound wchodzi wielu utalentowanych ludzi z różnych kultur świata. Tak jak Piranha Bytes, są oni pasjonatami tego co robią i chcą oddać jak najlepszy produkt swym klientom.

HookedGamers: Biorąc pod uwagę nowego producenta i liczne zmiany nazw, można zadać pytanie, czy Arcania: Gothic 4 będzie miała coś wspólnego z poprzednikami.

Kamaal Anwar: Będzie miała dużo wspólnego. Główni bohaterowie gry są znani z poprzednich części. Ci, którzy w nie grali, znajdą w Arcania: Gothic 4 sporo ciekawostek. Jednak gra została zaprojektowana z myślą o nowicjuszach. Gracz nie będzie musiał znać poprzednich Gothiców.

HookedGamers: Gothic 3 stracił w oczach wielu graczy przez liczne bugi. Jakie kroki podjęliście, aby gracze po zagraniu w Arcania: Gothic 4 nie czuli podobnego niesmaku?

Kamaal Anwar: To całkowicie zrozumiałe. Jesteśmy świadomi, że nasze działania mają wpływ na stabilność gry. Kontrola jakości jest częścią każdego kroku w rozwoju projektu.

HookedGamers: System walki w Gothic 3 także mógł frustrować. Jakim zmianom ulegnie Arcania: Gothic 4?

Kamaal Anwar: Ponieważ pracujemy na nowym kodzie gry, nie mamy problemów powiązanych z poprzednimi grami. System walki został stworzony od podstawy. Nie wchodzę w szczegóły jego działania, po prostu koncentrujemy się na odczuciach graczy względem niego.

HookedGamers: Jak bardzo walka i magia ewoluowały względem Gothic 3?

Kamaal Anwar: Walka i magia zostały udoskonalone. Wkładamy wiele wysiłku w to, aby każdy styl walki przynosił dużo zabawy. Istnieją oczywiste wady i zalety korzystania z danego rodzaju walki. Niektórzy gracze zapewne będą wykorzystywać wszystkie z nich, w zależności od sytuacji. Inni skupią się na jednym, by opanować go do perfekcji.

HookedGamers: Czy możesz coś powiedzieć o frakcjach w Arcania: Gothic 4. Jaką rolę będą odgrywać grze?

Kamaal Anwar: W grze znajdą się takie frakcje jak Orkowie, Rebelianci czy Wojownicy. Oprócz nich ważną rolę odegra Rhobar III z Paladynami, którzy po podboju kontynentu, wyruszyli na Wyspy Południowe. Większość akcji rozgrywa się w Argaan, gdzie nasz bohater chwyci za miecz przeciwko nim.

HookedGamers: Czy jest jeszcze coś, co chciałbyś dodać?

Kamaal Anwar: Bardzo chcielibyśmy powiedzieć więcej o Arcania: Gothic 4, ale nowości trzymamy na targi E3!

Powiązanie Wpisy