Romek
Wiadomości Arcania: Gothic 4

Wydawało się, że tegoroczne targi Game Developers Conference w San Francisco, na które wybrało się Spellbound, nie przyniosą żadnych nowych informacji, na temat Arcania: A Gothic Tale. Twórcy tłumaczyli, że ten event nie jest dobrym miejscem do prezentacji czwartej części Gothica. Istotnie, próżno było szukać tam stanowiska Arcania: A Gothic Tale. Mimo to Spellbound zaskoczyło wszystkich ujawniając swoją tajemnicę. Sekret ten to praca studia nad drugim cRPG!

Ravensdale, bo taką nazwę na targach nosił projekt Spellbound, na którym prezentowano możliwości silnika graficznego Trinigy Engine 8, początkowo był brany przez wszystkich za Arcania: A Gothic Tale. Ekscentryczna nazwa gry była traktowana jako przykrywka, za pomocą której producent w dość dziwny sposób próbuje ukryć fakt, iż prezentuje tam czwartą cześć Gothica.

>>Prezentacja silnika graficznego Trinigy Engine 9 przez Spellbound 

Spellbound jednak szybko rozwiało wątpliwości w wywiadzie dla worldofgothic.

Ravensdale to cRPG niemieckiego studia, nad którym prace zaczęto jeszcze przed przyjęciem zlecenia na Arcania: a Gothic Tale. Ponoć to właśnie obiecujący charakter wczesnych wersji Ravensdale skłonił JoWooD do postawienia na Spellbound po odejściu Piranha Bytes od serii Gothic. Wtedy Spellbound odstawiło na bok swój pierwszy projekt skupiając się na Arcania: A Gothic Tale, która fizycznie opiera się na kodzie Ravensdal. Dlatego na targach GDC zaprezentowano tą grę, gdyż to ona jest pierwowzorem osiągnięć Spellbound we współpracy z Trinigy Engine 8.

Prace nad Ravensdale mają ponownie ruszyć pełną parą tuż po premierze Arcania: A Gothic Tale. Tymczasem zachęcam do obejrzenia prezentacji Trinigy Wision Engine z targów GDC 2010, silnika graficznego, na którym oparto zbliżającą się, czwartą część Gothica.