19 stycznia 2010 został ukończony soundtrack do Arcania: A Gothic Tale. Za oprawę muzyczną odpowiada firma Dynamedion, specjalizująca się w tej dziedzinie gier. Jej pracownicy zapewniają, że ich głównym celem było podtrzymanie wspaniałej tradycji dźwiękowej serii Gothic.
Sfera audio gry ma być bogata i bardzo realistyczna, np. poszczególne typy mieczy będą wydawały inne dźwięki podczas uderzeń. Potwory mają straszyć nie tylko wyglądem ale również odgłosami z siebie wydobywającym. W tym celu nagrano ryki wielu zwierząt, po czym odpowiednio je modyfikując, wykorzystano w grze. Co ciekawe, niektórym potworom „głosu” użyczyli ludzie potrafiący naśladować różne zwierzęta.
Firma Dynamedion zapewnia, że soundtrack Arcania: A Gothic Tale będzie czymś dotąd niespotykanym w grach. To dość odważne słowa. Pozostaje nam tylko czekać na ich weryfikację wraz z datą premiery gry.