Daniel Oberlerchener, przedstawiciel Deep Silver czyli wydawcy serii Risen, udzielił wywiadu dla serwisu Strategy Informer. Mówił w nim m. in. o dodatku DLC, narzędziach modderskich oraz wersji pecetowej, a także konsolowej. Oberlerchner już na początku rozmowy podkreślił że jakość Risen 2 w wersji na konsolę nie będzie odbiegać od wersji na PC tak jak to było w przypadku poprzedniczki. W drugiej części lubianej przez środowisko graczy serii, charakterystyka rozgrywki ma być bardziej przyjazna dla konsol. Podkreślił, że kilka małych wysp będzie łatwiejszych do przetrawienia dla konsol, niż jedna ale bardzo duża.
Przedstawiciel Deep Silver zapewnił, że wersja PC jest priorytetem dla wydawcy Risen 2 : Dark Waters. Dodatkowo wypowiedział się na temat różnic pomiędzy graczami poszczególnych wersji :
„Gracz konsolowy wraca do domu o 6 wieczorem i chce po prostu włożyć płytkę do napędu i pograć 30 minut. Pecetowiec z kolei preferuje dłuższe sesje i nie frustruje się tak łatwo jak konsolowiec. Aktualny trend w tworzeniu gier skłania się ku mikro-rozrywce Sądzimy jednak, że w ten sposób twórcy wiele tracą”.
Jednak Piranha Bytes i Deep Silver poszli na swego rodzaju kompromis, by sprostać wymaganiom każdego gracza fabuła początkowa będzie liniowa. Dopiero w późniejszej fazie gry dostępne będą różne warianty. Kolejnym tematem ujętym w wywiadzie były różnice techniczne pomiędzy obiema platformami. Daniel Oberlerchener otwarcie przyznał że jeśli ktoś chce wyciągnąć maksimum z gry to powinien korzystać z komputera PC. Obiecał jednak że wydawca postara się aby i z Xboksa 360 i PS3 gra wyciągnęła 100% możliwości. Różnicą zauważalną na poszczególnych platformach z pewnością będzie grafika. Jednak system rozgrywki będzie taki sam na wszystkich 3 platformach.
Oberlerchner wspomniał również o dodatkach DLC. Nie mógł zdradzić planów Deep Silver i Piranha Bytes ale stwierdził, że nie wydadzą dodatków które nie są wiele warte. Być może twórcy udostępnią nam nawet cały archipelag w dodatku! Modderów zainteresuje szczególnie kwestia narzędzi moderskich. Niestety, muszę was zmartwić. Narzędzi takich nie będzie ponieważ Piranha Bytes to niewielki zespół, a tworzenie narzędzi i dokumentacji zajęłoby zbyt wiele czasu. Tak, więc niestety w przypadku fanowskich modyfikacji będziemy musieli obejść się smakiem.