Romek
Wiadomości Modyfikacje

Jeśli chodzi o scenę modderską, fani dwóch pierwszych części Gothica nie mają powodów do narzekań. Magazyn modyfikacji jest wielki, a fakt, że druga część w zeszłym roku skończyła 20 lat, wydaje się w niczym nie przeszkadzać twórcom, którzy cały czas pracują nad nowymi, fanowskimi dodatkami do gry.

modyfikacjewprodukcji

Oprócz modyfikacji skupiających się na poprawie leciwej grafiki takich jak DirectX 11 czy L’Hiver, mamy do wyboru mody rozszerzające podstawową fabułę (na myśl przychodzą mi choćby New Balance do Gothic 2 i Świat Skazańców do jedynki), lub takie wprowadzające zupełnie nowe wątki czy światy, często nawiązujące do oryginalnych dzieł studia z Essen. W tym miejscu warto wspomnieć o rodzimych Kronikach Myrtany, które zostały pokochane przez graczy z całego świata. Obecnie są dostępne w 7 językach.

Tytuły, które wymieniłem to nawet nie jest wierzchołek góry lodowej. Wystarczy spojrzeć na bibliotekę Spine lub warsztat Steam żeby samemu się o tym przekonać. W świetle tej perspektywy nawet upadek Dziejów Khorinis wydaje się jakby mniej istotny, zwłaszcza że nie była to jedyna duża modyfikacja w produkcji.

Przejdźmy zatem do rzeczy. Przedstawiam wam modyfikacje, o których jeszcze mało wiemy, ale zapowiadają się obiecująco.

Gothic Sequel

WLqzAtV

Sequel to anulowany dodatek do pierwszej części Gothica, który nigdy nie został oficjalnie wydany. Prace nad nim zostały porzucone w 2001 roku, a ludzie zajmujący się nim oddelegowani do prac nad Gothic 2. Więcej informacji o Sequelu możecie znaleźć na GothicPedii.

Zmieniona i zniszczona Kolonia Karna, pełna uchodźców i demonów. Król Rhobar przypłynął z kontynentu i zajął górską fortecę. Orkowie po upadku bariery stali się jeszcze bardziej zuchwali. Właśnie w takich okolicznościach przyjdzie nam ponownie odwiedzić Górniczą Dolinę.

Tak, zgadza się. Ponieważ tak się składa, że znalazła się grupa zapaleńców, która postanowiła, że na podstawie dostępnych źródeł i wczesnego buildu, który w 2017 roku wyciekł do internetu, stworzy pełnoprawny Sequel w formie najbardziej zbliżonej do tego co mieliśmy otrzymać od Piranha Bytes. Ekipa Gothic Sequel Entertainment obecnie pracuje w ciszy. Gdyby nie ich ostatnie ruchy na Facebooku, stawiałbym przyszłość projektu pod znakiem zapytania. Ale po udostępnieniu grywalnego buildu testowego śmiało stwierdzam, że w ich przypadku taki system pracy się sprawdza.

Widać, że ekipa Gothic Sequel Entertainment nie próżnuje, a poprzeczkę postawili sobie wysoko. Jak wspomniałem wcześniej, sami możecie sprawdzić na jakim etapie tworzenia jest modyfikacja, gdyż twórcy udostępnili na swoim profilu na Facebooku grywalny, testowy build.

Gothic Sequel na Facebooku
Kanał YouTube Gothic Sequel Entertainment

Gothic 2: Żeglarze Burz

zeglarze

Myrtana, zamek królewski. Wojna z orkami trwa już nieprzerwanie od prawie 10 lat. Dostawy magicznej rudy z wyspy Khorinis zdają się zmniejszać z miesiąca na miesiąc. Na całym kontynencie dochodzi do buntów przeciwko władzy. Niedawne zjednoczenie wysp wschodniego archipelagu od samego początku spędza sen z powiek króla Rhobara II. Jednak największe kłopoty miały dopiero nadejść.

Wschodni Archipelag, znany z najlepszych żeglarzy, przez wiele lat był pogrążony w bratobójczych wojnach. W końcu udało się go zjednoczyć pod panowaniem króla Teodoryka. Jednak pokój nie trwał długo, bo z północy nadciągnęli orkowie. Archipelag stanął w obliczu nowej wojny, ale tym razem znalazł sojusznika w postaci króla Rhobara II z Myrtany.

Sojusz ten wydawał się być dobrym rozwiązaniem, ale król Rhobar miał inne plany. Przez mariaże i podstępy przejął władzę na Archipelagu, a na jego tronie posadził swoją córkę. W państwie wybuchły bunty, które tłumiło myrtańskie wojsko wraz z brutalną inkwizycją. W sam środek tej zawieruchy trafia młody dezerter, który pragnie tylko wrócić do domu. Czy uda mu się odnaleźć w nowej sytuacji?

Na to pytanie nie jestem w stanie odpowiedzieć, gdyż twórcy nie podali na chwilę obecną żadnych informacji o premierze. Natomiast jeśli chodzi o sam projekt, to widać, że dbałość o immersję stoi na bardzo wysokim poziomie. Potwierdza to też fakt, że autorzy Żeglarzy Burz doszli do porozumienia z Chronicles of Myrtana Team, w wyniku czego dwie modyfikacje będą zgodne pod względem lore Gothica. Jako przedsmak tej „współpracy” możecie przeczytać 3 niedługie opowiadania, które zostały udostępnione przez team w marcu 2023.

Żeglarze Burz na Facebooku
Kanał YouTube Żeglarze Burz

Gothic 2: Revisioned

revisioned

Revisioned to projekt, który ma na celu rozbudowanie świata znanego z Nocy Kruka oraz rozwinięcie istniejących już mechanik. Autor już przy ogłoszeniu prac, czyli w 2020 roku, poinformował, że nie interesuje go dodawanie kilkuset nowych zadań i wielu nowych światów służących jedynie do grindu. Revisioned obrał inną drogę. Modyfikacja skupia się na gustownym rozbudowaniu istniejących lokacji, poprawie błędów logicznych, ujednolicenia dubbingu niektórych postaci i wielu innych.

Najważniejsze cechy modyfikacji:

– Górnicza Dolina została powiększona o tereny Wasteland Moda.
– Opuszczona Kopalnia w modzie stanowić będzie faktyczny teren do przebycia, by dostać się do Górniczej Doliny i odwrotnie.
– Poprawa błędów związanych z tłumaczeniem.
– Poprawa bugów znanych z podstawowej wersji gry. Między innymi: mnożenie stali, bicie Bustera i odsprzedawania raz kolejny rogów cieniostwora czy odkupowanie książki rachunkowej Lehmara lub almanachu opętanych od Vatrasa.
– Większe zróżnicowanie NPC w grze.
– Zwiększenie logiki świata.
– Większa liczba potworów w grze.
– Walki z bossami.
– i wiele, wiele innych…

Projekt nie posiada swojej strony internetowej, więc jeśli chcecie obserwować postępy w tworzeniu, polecam zajrzeć na Discorda twórcy projektu lub na kanał na YouTube.

Simon Said na Discordzie
Kanał YouTube Simon Said

Poznaj kolejne modyfikacje w drugiej części naszego cyklu.

Powiązane wpisy