Wygląda na to, że Piranha Bytes planuje poprawić optymalizację dodając DirectX 12 do ELEX 2.
DirectX 12 do ELEX 2 nie jest nowością, był on wspominany już w pierwszych zapowiedziach. Jednak gdy poznaliśmy pełne wymagania systemowe słuch o nim zaginął.
Informacje o planach wprowadzenia a nawet już fizyczne testowanie tego ELEX 2 na DX12 możemy znaleźć w serwisie steamdb.info. Serwis ten przedstawia dane platformy Steam i pokazuje sporą część zmian, które dzieją się „pod maską”.
Informacją sprzed kilku godzin jest dodanie paczki z opisem „The dx12 version of the latest debug build” co w wolnym tłumaczeniu oznacza „Wersja DX12 ostatniej wersji testowej”.
Wygląda na to, że remedium na bardzo słabą optymalizację ma być właśnie nowa wersja DirectX.
Możemy sobie jedynie gdybać dlaczego nie wprowadzono tej opcji na premierę gry. Tym bardziej boli brak DX12, ponieważ zapewnia on zazwyczaj lepszą optymalizację od wersji 11. Optymalizację której zwyczajnie brakuje w drugiej części ELEXa, a która stałą się jednym z największych minusów całej gry.
Dodatkowe obawy budzi fakt, że ELEX 1 był zaledwie pierwszą grą Piranha Bytes na DirectX 11. Natomiast umiejętne zaimplementowanie DX12 wymaga czasu i doświadczenia. Jeśli wykona to ktoś bez odpowiednich umiejętności, efekt końcowy może być wręcz przeciwny do zamierzonych celów.