Coraz to nowe zagraniczne gazety poświęcone grom decydują się na umieszczenie w swych najnowszych numerach zapowiedzi Arcania: A Gothic Tale. Jedna z ciekawszych pojawi się w lipcu w magazynie GameStar. Dzięki niej wiemy kilka nowych rzeczy o nadchodzącej, 4. części Gothica.
Świat będzie składał się z 4 Wysp Południowych, o których słyszeliśmy w poprzednich częściach gry. Argaan będzie największą z nich. Na zachód od niej znajduje się mała wyspa – Feshyr. Dwie pozostałe, Korshaan i Torgaan, leżą na południe od głównego lądu, podzielonego na aż 14 obszarów.
W grze nie zabraknie starej czwórki przyjaciół. Ciekawe po czyjej stronie konfliktu zdecydują się stanąć.
Powróci stary system gildiowy. Jednak przystąpienie do którejkolwiek z frakcji (czarodzieje, myśliwi, wojownicy, alchemicy i handlarze) nie będzie konieczne by ukończyć grę. Czeka na nas około 300 zadań. Ukończenie głównego wątku ma zająć 30 godzin, natomiast wypełnienie wszystkich zadań to już 80 – 100 godzin gry.
System walki nadal jest jedną wielką tajemnicą. Jego krótka prezentacja w oficjalnym Gameplay’u nie mówi o nim całej prawdy. Spellbound i JoWooD zapowiadają, że uzyska on akceptacje starych i przyciągnie nowych fanów. Jak będzie na prawdę? Przekonamy się o tym najprawdopodobniej w szeroko pojętym początku 2010 roku.