
Jarkendar, tajemnicza dolina skryta za górami Khorinis, od zawsze kryła w sobie wiele sekretów. Choć w przeszłości należała do starożytnej cywilizacji budowniczych, dziś na jej tereny przybyły ugrupowania o zupełnie odmiennych celach i przekonaniach. Lokacje w modyfikacji Złote Wrota zostały lekko odświeżone, pojawiło się też kilka nowych, znaczących frakcji, a każda z nich ma swoją siedzibę.
Obóz paladynów




Pod dowództwem Lorda Hagena. Zajmuje centralną część Jarkendaru, czyli miejsce, w którym ongiś magowie wody rozbili swój obóz gdy po raz pierwszy pojawili się w tej części wyspy. Paladyni ze względu na rosnącą liczbę niebezpieczeństw ufortyfikowali obóz. Można w nim spotkać kilka znajomych postaci z Khorinis, które przybyły do doliny wraz z Paladynami. Również w tym miejscu Bezimienny rozpoczyna swoją przygodę.
Obóz Magów Wody




Magowie Wody w celu przebadania historii zapomnianej doliny budowniczych, rozbili obóz na bagnach, w dawnym Domu Uzdrowicieli. Tam prowadzą badania i próbują uzyskać zgodę od dowódcy bandytów, Alvaro na wstęp do świątyni Adanosa, która obecnie jest ich głównym celem badań. W obozie znajduje się kilku magów, a ich przywódca – Saturas, chętnie przyjmie bezimiennego bohatera w swoje szeregi.
Obóz Orków




Orkowie, którzy wyrzekli się Beliara, osiedlili się w kanionie, w pobliżu Domu Uczonych. Pomieszczenia biblioteki zostały zagospodarowane przez orkowych szamanów. Zielonoskórzy po odwróceniu się od boga ciemności przestali toczyć walki z ludźmi. Charakterystycznym punktem obozu jest arena, gdzie najlepsi wojownicy mierzą się w honorowych pojedynkach. Przywódcą orków jest Varek, który przybył na Khorinis po zakończeniu wojny bogów w Myrtanie. W obozie można również spotkać kilka znajomych twarzy z miasta portowego.
Obóz Bandytów


Bandyci pod przywództwem Alvaro zaprzestali agresji i zbrojnych napadów na terenach Khorinis. Starają się pracować uczciwie we własnej kopalni złota i chcą uzyskać ułaskawienie od Lorda Hagena. Jak twierdzi jeden z nich: „Za wydobyte złoto każdy z nas mógłby na kontynencie założyć własny biznes”. Obóz funkcjonuje według ścisłej hierarchii, a strażnicy pilnują, by nikt nie łamał ustalonych zasad.
Obóz Piratów




Od czasu wypłynięcia Bezimiennego na Esmeraldzie w stronę Myrtany, Obóz Piratów przeszedł radykalne zmiany. Poprzedni kapitan, Greg, został zabity przez obecnego despotę – Hannibala. Rządy nowego przywódcy Piratów to obrót o 180° w porównaniu do tego co widzieliśmy w Gothic 2: Noc Kruka. Zapomnij o przyjaznych piratach – teraz obóz stał się miejscem brutalnych zasad i bezwzględnej hierarchii. Nawet jego wygląd uległ zmianie, podkreślając surowy charakter tej gildii.