
Silver Ore Team z radością dzieli się postępami w pracy nad modyfikacją Gothic II: Historia Neka. Minął już ponad rok od momentu, kiedy po raz pierwszy poinformowaliśmy was o tym projekcie, a teraz możemy omówić go bardziej szczegółowo za sprawą filmu1, który wylądował niedawno na kanale YouTube zespołu.
Wprowadzenie, fabuła i gildie
Na początku warto wspomnieć, że Silver Ore Team założył swoją oficjalną stronę internetową2, na której mają być publikowane wszystkie aktualności odnośnie Historii Neka i innych projektów (o jednym z nich przeczytacie w dalszej części wpisu) ekipy. Z filmu dowiadujemy się, że nad modyfikacją pracuje obecnie 14 osób, a rekrutacja jest nadal otwarta, wszyscy chętni do pomocy mogą zgłaszać się za pomocą formularza dostępnego na stronie.
Historia Neka ma składać się z ponad 100 zadań, podzielonych na 5 rozdziałów. Poprzednio pojawiła się informacja o jedynie 3 rozdziałach, jednak zespół scenarzystów w trakcie trwania prac stwierdził, że podzielenie gry na ich większą ilość poprawi spójność i tempo fabuły.
Ważnym elementem życia głównego bohatera (Neka) mają być jego relacje z przyjaciółmi. W trakcie rozgrywki gracz ma mieć bezpośredni wpływ na losy wielu postaci niezależnych, które w kluczowych momentach fabuły odwdzięczą się za zaoferowaną wcześniej pomoc. Twórcy zapewniają, że pod tym względem modyfikacja ma być dużo bardziej rozbudowana w porównaniu do przygód Bezimiennego, gdzie takie aktywności ograniczały się do kilku zadań na przestrzeni całej gry.
Do modyfikacji mają zostać dodane dwa ugrupowania działające niezależnie do istniejących w Górniczej Dolinie gildii. Jest to sprytne rozwiązanie, ponieważ przynależność znanego nam wszystkim pogromcy kretoszczurów jest z góry ustalona przez Lore, a twórcy nie chcą wprowadzać do gry tak fundamentalnych zmian, jak np. zmiana barw naszego protagonisty. Gracz będzie mógł wybrać ugrupowanie, które pomoże mu rozwinąć postać w zależności od preferowanego stylu gry. Każda z dwóch frakcji ma oferować również swoje własne linie fabularne.
Kwestie techniczne i grafika
Silver Ore Team planuje wprowadzić kilka nowych mechanik. Jedną z nich ma być minigra w kości. Oprócz tego chcą wprowadzić system walk na pięści, który ma posiadać zastosowanie w wielu dialogach i zadaniach. Ponadto grę mają wzbogacić nowe animacje i rutyny postaci niezależnych.
W modyfikacji pojawi się dużo nowych modeli broni, które mają odświeżyć te, które już występowały w grze, a także wprowadzić zupełnie nowe narzędzia mordu. Silver Ore Team pracuje również nad pakietem tekstur (texture pack), który wprowadza do gry tekstury w wyższej szczegółowości. W ostatnim filmie twórcy zaprezentowali kilka przykładów tego, jak prezentują się nowe tekstury na obrazkach porównawczych.






Muzyka i dubbing
Za ścieżkę dźwiękową w Historii Neka odpowiada Adam Dzierżyk. Kompozytor ma w planach odświeżenie utworów skomponowanych pierwotnie przez Kaia Rosenkranza. Oprócz tego ma powstać kilka zupełnie nowych nawiązujących klimatem do oryginalnego soundtracka.
W przyszłości planowany jest profesjonalny dubbing. Twórcy modyfikacji zamierzają współpracować z grupami zajmującymi się dubbingiem zawodowo. Co więcej, mimo tych starań, zostaliśmy zapewnieni, że w przyszłości wystartuje nabór do obsady postaci, a tych ma być naprawdę sporo.
zBassMusic
zBassMusic3 jest rozwiązaniem muzycznym przeznaczonym dla gier Gothic oraz Gothic II: Noc Kruka, które wykorzystuje bibliotekę BASS Audio Library i jest dostępne w formie pluginu do Uniona. Ten system ma zastępować DirectMusic, umożliwiając twórcom modyfikacji komponowanie ścieżek dźwiękowych do gier Gothic w postaci standardowych plików audio, zamiast używać archaicznego formatu DirectMusic. zBassMusic został opracowany przez Silver Ore Team i udostępniony przez nich do ogólnego użytku. Obecnie jest w fazie eksperymentalnej.
Premiera
Na premierę modyfikacji będziemy musieli jeszcze poczekać. Jedyne co jest pewne to fakt, że nie nastąpi ona w ciągu najbliższych dwóch lat. Rozumiemy, że taki projekt wymaga wiele pracy. Wam drodzy czytelnicy radzimy uzbroić się w cierpliwość, a twórcom Historii Neka życzymy powodzenia i wytrwałości w dalszych pracach.