Rozpoczęcie prac: ?.?.2006
Premiera: ?.04.2006
Studio tworzące: RGMT ( Russian Gothic Mod Team )
Wymagana podstawka: Gothic 1
Języki: rosyjski, angielski, polski
Dubbing: brak
Waga modyfikacji: 11mb
Wielu z was grając z Gothic denerwował fakt m. in. nie zostania Guru w Obozie Bractwa, wycięcie z gry terenu opuszczonej kopalni czy też brak walki z Gor Hanisem na arenie. Otóż Rosyjskie studio moderskie rozwiązało ten fakt dodając wycięte fragmenty z oryginalnego Gothic’a. Mimo, iż ta modyfikacja jest „mała” dodaje dużo usprawnień do gry o których za moment.
Projekt utrzymywany był w tajemnicy, więc na jego temat panowała cisza, aż nagle znienacka został wypuszczony. Na początku, nie wielu fanów poza Rosją, zainteresowało się modyfikacją (z powodu istnienia, tylko rosyjskiej wersji językowej- napisy), jednak po zangielszczeniu ich oraz późniejszym spolszczeniu, (mimo, iż zangielszczenie nastąpiło w połowie 2007 roku (autorem tłumaczenia jest Herr Mannelig), a spolszczenie 14 lutego 2008 roku) modyfikacja ta zyskała dużą część fanów z całego świata. Warto było na to czekać. Nowe dialogi zostały dobrze napisane i dopasowane. Miejsca klimatyczne oraz ciekawe. Napotkani nowi NPCe, okazują się być bardzo interesującymi osobami. Rozmowa z nimi wpisuje się w klimat podstawki. Modyfikacja nie dodaje nic do zasadniczej fabuły, głównych zadań. Nie dodaje nowego bohatera oraz nowych gildii.
Modyfikacja ta oferuje nam:
– walka z przedstawicielem Obozu Bractwa – Gor Hanisem – na arenie w Starym Obozie,
– oddanie do użytku opuszczoną kopalnię,
– występ zespołu In Extremo,
– próby ataku ze szkodnikami dostaw ze Starego Obozu,
– dużo misji pobocznych od znanych postaci oraz zwykłych NPC’ów w koloni karnej,
– możliwość mieszania mikstur,
– praca dla bandytów w kanionie,
– oraz wiele innych, lecz tu proponuję samemu odkryć ich zawartość.
Można go używać z innymi modami i nie wymaga playerkita.