
W Kolonii Karnej Khorinis – mimo tego, że jest odcięta od świata zewnętrznego – jedzenia nie brakuje. Rośliny również znajdują sobie idealne warunki do wzrostu. Każdy średnio sprytny skazaniec raczej z głodu nie umrze. Gdy z magnackiego stołu nie spadną żadne resztki, więźniowie z nizin społecznych zostają zmuszeni do alternatywnych form zdobywania pożywienia.
Rośliny
Rośliny w Gothic Remake występują niemal wszędzie – od mrocznych kopalni po dziedziniec zamku w Starym Obozie. Stanowią doskonałą alternatywę dla mikstur w kryzysowych sytuacjach. Warto je zbierać i zachować na później zamiast sprzedawać.
Nazwa: | Działanie: | Miniaturka: |
Zioła Uzdrawiające | Leczenie: 5 Czas trwania: 9 | ![]() |
Zioła Uzdrawiające | Leczenie: 4 Czas trwania: 9 | ![]() |
Zioła Uzdrawiające | Leczenie: 3 Czas trwania: 9 | ![]() |
Liść Dębu | Leczenie: 1 Czas trwania: 11 | ![]() |
Orkowe Ziele | Leczenie: 1 Czas trwania: 12 | ![]() |
Kocianka | Leczenie: 1 Czas trwania: 10 | ![]() |
Psianka | Leczenie: 1 Czas trwania: 9 | ![]() |
Gorzki Chleb | Leczenie: 1 Czas trwania: 7 | ![]() |
Velayis | Leczenie: 1 Czas trwania: 15 | ![]() |
Serafis | Leczenie: 1 Czas trwania: 6 | ![]() |
Jagody | Leczenie: 1 Czas trwania: 4 | ![]() |
Piekielnik | Leczenie: 1 Czas trwania: 2 | ![]() |
Smoczy Korzeń | Mana: 2 Czas trwania: 9 | ![]() |
Twardzień | Mana: 1 Czas trwania: 9 | ![]() |
Krucze Ziele | Mana: 0 Czas trwania: 14 | ![]() |
Bagienne Ziele | Brak | ![]() |
Czarne Ziele | Mana: 1 Czas trwania: 9 | ![]() |
Mech Nagrobny | Leczenie: 2 Czas trwania: 9 | ![]() |
Górski Mech | Leczenie: 1 Czas trwania: 8 | ![]() |
Jedzenie
W skrzyniach, na stołach albo w najmniej oczywistych miejscach. Wszędzie można natknąć się na coś do jedzenia. Kucharz Snaf ze Starego Obozu przyrządza najlepszą potrawkę z chrząszcza pod barierą, Strażnicy Świątynni gustują w zupie z pełzaczy. Natomiast mieszkańcy Nowego Obozu spożywają ryż z własnych upraw. Każde ugrupowanie musiało znaleźć swój sposób na przetrwanie. Jakie jedzenie można jeszcze znaleźć w Gothic Remake?
Nazwa: | Działanie: | Opis: | Miniaturka: |
Cebula | Leczenie: 1 Czas trwania: 1 | – | ![]() |
Chleb | Leczenie: 1 Czas trwania: 5 | Podstawa żywienia w Kolonii – stała podaż sprawia, że brzuchy są pełne, co oddala ryzyko buntu. | ![]() |
Cytryna | Leczenie: 1 Czas trwania: 1 | – | ![]() |
Gruszka | Leczenie: 1 Czas trwania: 2 | Słodkie owoce spoza bariery – smak domu. | ![]() |
Jabłko | Leczenie: 1 Czas trwania: 3 | Te jabłka symbolizują monopol handlowy Starego Obozu. | ![]() |
Kapusta | Leczenie: 1 Czas trwania: 2 | – | ![]() |
Marchewka | Leczenie: 1 Czas trwania: 2 | – | ![]() |
Potrawka z Chrząszcza | Leczenie: 1 Czas trwania: 11 | Specjalność Starego Obozu, zrodzona z konieczności – smaczna potrawka z piekielników i mięsa chrząszczy. | ![]() |
Ryż | Leczenie: 1 Czas trwania: 4 | Podstawa niezależności Nowego Obozu, starannie uprawiana na strzeżonych polach. Nadwyżki napędzają handel i kształtują relacje z innymi obozami. | ![]() |
Ser | Leczenie: 1 Czas trwania: 7 | Myrtański ser, zarezerwowany dla elit Starego Obozu. Jego ostry aromat unosi się w całym zamku. | ![]() |
Smażone mięso | Leczenie: 1 Czas trwania: 14 | Mięso liźnięte ogniem napełnia brzuch i ogrzewa duszę. | ![]() |
Smażony Ścierwojad | Leczenie: 1 Czas trwania: 14 | Idealnie upieczone i pyszne mięso ścierwojada. | ![]() |
Surowe mięso | Leczenie: 1 Czas trwania: 2 | Świeża zdobycz czekająca na objęcia płomieni. | ![]() |
Szynka | Leczenie: 1 Czas trwania: 8 | Peklowany i pyszny mięsny przysmak. | ![]() |
Ziemniak | Leczenie: 1 Czas trwania: 1 | Bulwy, stanowiące podstawowy posiłek we wszystkich obozach, zapewniają siłę górnikom z Kolonii. | ![]() |
Zupa korzenna | Leczenie: 1 Czas trwania: 39 | – | ![]() |
Zupa z pełzacza | Leczenie: 1 Czas trwania: 19 | – | ![]() |
Kiełbasa | Leczenie: 1 Czas trwania: 2 | – | ![]() |
Surowy drób | Leczenie: 1 Czas trwania: 2 | Delikatne mięso ścierwojada, czekające na płomienie. | ![]() |
Winogrona | Leczenie: 1 Czas trwania: 3 | – | ![]() |
Napoje
Nazwa: | Działanie: | Opis: | Miniaturka: |
Woda | Leczenie: 1 Czas trwania: 4 | Choć czysta woda jest powszechnie dostępna, kontrola nad jej źródłami jest kluczowa do zachowania władzy w Kolonii. | ![]() |
Ryżówka | Brak | Duma Nowego Obozu, destylowana z poletek ryżowych. Ten mocny alkohol służy za walutę i zacieśnia społeczne więzi, symbolizując zaradność obozu. | ![]() |
Wino | Brak | Symbol powiązań Starego Obozu ze światem zewnętrznym – rzadki luksus spotykany przy stołach baronów rudy. | ![]() |
Piwo | Brak | Importowane myrtańskie piwo to luksus Starego Obozu napędzający negocjacje i handel w kolonii karnej. | ![]() |
Mocne Piwo | Leczenie: 1 Czas trwania: 5 | Mocny trunek preferowany przez nadzorców Kopalni. Wysoka zawartość alkoholu zwiększa krótkoterminową produktywność, pomimo ryzyka związanego z długotrwałym używaniem. | ![]() |