Górnicza Dolina jest pełna niebezpieczeństw. Na każdym kroku mogą kryć się bestie, które tylko czekają aż stracisz czujność. Od niegroźnych chrząszczy po zapierające dech w piersiach Cieniostwory czy Zębacze. Nie wspominając już nawet o Orkach. Kolonia Karna jest miejscem niebezpiecznym do życia i trzeba naprawdę uważać podczas oddalania się od uczęszczanych ścieżek. Potwory te lubią najbardziej nieświadomych niczego, zbłąkanych wędrowców. Poniższy bestiariusz opisuje faunę występującą na tym obszarze wyspy Khorinis.
Kretoszczur
Nazwa idealnie oddaje naturę tego zwierzęcia. Ta powolna różowa kreatura unika światła słonecznego i ukrywa się w jaskiniach i zaciemnionych miejscach. Jego siekacze pozwalają mu się przebić przez najtwardsze pancerze. Najczęściej można go spotkać w czteroosobowych grupach.
Krwiopijca
Ogromne owady, żerujące na brzegach zbiorników wodnych i rzek. Można je również spotkać na okolicznych polanach. Żyją stadnie, chociaż zdarza się również natrafić na osobników, którzy odłączyli się od grupy. Krwiopijcy wykonują ataki za pomocą żądła umieszczonego na końcu odwłoku. Podobno niektórzy alchemicy potrafią wykorzystać truciznę z tych żądeł w celach regeneracji zdrowia.
Ścierwojad
Ten przerośnięty kurczak charakteryzuje się zewnętrzną czaszką, która służy mu do dziobania w ziemi jak i rozszarpywania padliny. Jest to również jego jedyna broń. Prosty przeciwnik, który nie powinien sprawić nikomu problemów.
Gobliny
Te małe gnojki potrafią uprzykrzyć życie nawet doświadczonym wojownikom. Posiadają własną hierarchię społeczną, którą widać po noszonym pancerzu i wykorzystywanej broni. Ich podstawowa broń to laga. Uważajcie aby w czasie walki nie otoczyli was.
Pełzacz
Te wielkie robale występują zwykle w jaskiniach lub kopalniach i nie wychodzą na światło dzienne. Płytki z ich skorupy to bardzo twardy materiał, wprawiony płatnerz mógłby zrobić z nich porządną zbroję. Guru z obozu na bagnie wydzielają z ich gruczołów jadowych substancję wzmacniającą magiczny potencjał.
Harpia
Przerażająca latająca kobieta. Zamieszkuje wysoko położone tereny. Jej główną bronią są długie szpony i pazury. Gdy zobaczysz tego potwora zatkaj sobie uszy. Przeszywający krzyk, który wydaje Harpia może pozbawić Cię słuchu a twoje uszy zamienią się w rzekę krwi.
Chrząszcz
+10 Doświadczenia. Stworzenie z samego dołu łańcucha pokarmowego. Można na nie trafić wszędzie, a w Kolonii Karnej kucharz Snaf ze Starego Obozu przyrządza z nich pyszną i odżywną potrawkę.
SZKIELET MAGA
Magiczna istota, która powróciła do świata żywych. Wraz ze szkieletami wojowników broni pradawnych świątyń i grobowców. Mroczni magowie mogą wezwać go aby pomagał im w walce.
Błotny wąż
Stworzenie występujące na bagnach w sąsiedztwie Obozu Bractwa. Węże Błotne nie żyją w grupach, jednakże wokół każdego osobnika pływa zawsze kilka innych. Zęby Błotnego Węża są koniecznym składnikiem do stworzenia ULU-MULU. Węże Błotne są podatne na magię runiczną.
Ognisty jaszczur
Bardzo groźna odmiana zwykłego jaszczura, często przebywa w towarzystwie swojego kuzyna. Jego główną bronią jest płomień wydobywający się z jego paszczy. Gdy zobaczysz krwisto czerwony grzebień na plecach jaszczura szybko zakładaj wyposażenie ochraniające przed ogniem.
Demon Ognia
Osobisty obrońca Xardasa. Strzeże swojego pana pilnując aby nikt kto nie ukończył próby golemów nie mógł porozmawiać z nekromantą. Jego szerokie skrzydła i charakterystyczne rogi budzą przerażenie w każdym śmiałku, który zdecyduje się odwiedzić wieżę Xardasa.
Wszystkie przedstawione tu potwory to wstępne wersje, wygląd i charakterystyka każdego z nich może ulec zmianie.