Górnicza Dolina jest pełna niebezpieczeństw. Na każdym kroku mogą kryć się bestie, które tylko czekają aż stracisz czujność. Od niegroźnych chrząszczy po zapierające dech w piersiach Cieniostwory czy Zębacze. Nie wspominając już nawet o Orkach. Kolonia Karna jest miejscem niebezpiecznym do życia i trzeba naprawdę uważać podczas oddalania się od uczęszczanych ścieżek. Potwory te lubią najbardziej nieświadomych niczego, zbłąkanych wędrowców. Poniższy bestiariusz opisuje faunę występującą na tym obszarze wyspy Khorinis.

Błotny wąż
Stworzenie występujące na bagnach w sąsiedztwie Obozu Bractwa. Węże Błotne nie żyją w grupach, jednakże wokół każdego osobnika pływa zawsze kilka innych. Zęby Błotnego Węża są koniecznym składnikiem do stworzenia ULU-MULU. Węże Błotne są podatne na magię runiczną.
Brzytwiak
Występuje w grupach przeważnie na terenach orków. Atakuje z wykorzystaniem swojej masywnej szczęki. Na początkowym etapie nie podchodź do nich.


Chrząszcz
+10 Doświadczenia. Stworzenie z samego dołu łańcucha pokarmowego. Można na nie trafić wszędzie, a w Kolonii Karnej kucharz Snaf ze Starego Obozu przyrządza z nich pyszną i odżywną potrawkę.
Cieniostwór
Nocny łowca. Szczyt drabinki pokarmowej. Wielki stów nie bojący się żadnego przeciwnika. Zamieszkuje ciemne zakątki takie jak jaskinie czy ciemne lasy. Poluje głownie w nocy aby w czasie dnia spać. Uważajcie na jego ogromne łapy mogące zgnieść was jednym zamachnięciem.

Demony

Demon
Pomioty Beliara. Jeden z najtrudniejszych przeciwników w grze. Spotykane jedynie z złowrogich świątyniach takich jak świątynia Śniącego. Zazwyczaj przywoływani jest przez magów oddających część Beliarowi. Demony stale unoszą sie nad ziemią ich główny atak to uderzenia pazurami.
Demon Ognia
Osobisty obrońca Xardasa. Strzeże swojego pana pilnując aby nikt kto nie ukończył próby golemów nie mógł porozmawiać z nekromantą. Jego szerokie skrzydła i charakterystyczne rogi budzą przerażenie w każdym śmiałku, który zdecyduje się odwiedzić wieżę Xardasa.

Gobliny

Goblin
Te małe gnojki potrafią uprzykrzyć życie nawet doświadczonym wojownikom. Posiadają własną hierarchię społeczną, którą widać po noszonym pancerzu i wykorzystywanej broni. Ich podstawowa broń to laga. Uważajcie aby w czasie walki nie otoczyli was.
Czarny Goblin
Groźniejsza odmiana tradycyjnego goblina. Sa wytrzymalsze i bardziej zajadłe w walce. Oprócz tego nie różnią sie niczym od zwykłych goblinów.


Goblin Wojownik
Najlepsi wojownicy wśród rasy Goblinów. Ze względu na swoje kompletne uzbrojenie z oddali przypominają regularną grupę wojowników. Ich broń to normalne miecze zadające poważne obrażenia. Patrząc na ubarwienie wojownikiem może zostać tylko czarny goblin.
Golem
Magiczna bestia pełniąca zazwyczaj rolę strażnika. Składa się z kilkunastu skał tworzących jego ciało. Nie marnuj na niego miecza, lepiej użyć broni obuchowej. Powiadają że golemy mogą przybrać właściwości środowiska, w którym się znajdują. Inni twierdzą, że to golemy zmieniają środowisko wokół siebie.


Harpia
Przerażająca latająca kobieta. Zamieszkuje wysoko położone tereny. Jej główną bronią są długie szpony i pazury. Gdy zobaczysz tego potwora zatkaj sobie uszy. Przeszywający krzyk, który wydaje Harpia może pozbawić Cię słuchu a twoje uszy zamienią się w rzekę krwi.
Jaszczury
Jaszczur
Kuzyn ognistego jaszczura. Jest on znacznie łatwiejszy do pokonania ze względu na brak ognistych ataków. Spotykany zazwyczaj w okolicach zbiorników wodnych.


Ognisty jaszczur
Bardzo groźna odmiana zwykłego jaszczura, często przebywa w towarzystwie swojego kuzyna. Jego główną bronią jest płomień wydobywający się z jego paszczy. Gdy zobaczysz krwisto czerwony grzebień na plecach jaszczura szybko zakładaj wyposażenie ochraniające przed ogniem.
Kretoszczur
Nazwa idealnie oddaje naturę tego zwierzęcia. Ta powolna różowa kreatura unika światła słonecznego i ukrywa się w jaskiniach i zaciemnionych miejscach. Jego siekacze pozwalają mu się przebić przez najtwardsze pancerze. Najczęściej można go spotkać w czteroosobowych grupach.


Krwiopijca
Ogromne owady, żerujące na brzegach zbiorników wodnych i rzek. Można je również spotkać na okolicznych polanach. Żyją stadnie, chociaż zdarza się również natrafić na osobników, którzy odłączyli się od grupy. Krwiopijcy wykonują ataki za pomocą żądła umieszczonego na końcu odwłoku. Podobno niektórzy alchemicy potrafią wykorzystać truciznę z tych żądeł w celach regeneracji zdrowia.
Pełzacze
Pełzacz
Te wielkie robale występują zwykle w jaskiniach lub kopalniach i nie wychodzą na światło dzienne. Płytki z ich skorupy to bardzo twardy materiał, wprawiony płatnerz mógłby zrobić z nich porządną zbroję. Guru z obozu na bagnie wydzielają z ich gruczołów jadowych substancję wzmacniającą magiczny potencjał.


Pełzacz Wojownik
Jak sama nazwa wskazuje jest to jednostka wyspecjalizowana w walce. Jego obrona jak i zadawane obrażenia są znacznie większe od zwykłego pełzacza. Z wojowników można pozyskać płytki z pancerza pełzacza, które idealnie nadają się na pancerz dla bohatera.
SZKIELET MAGA
Magiczna istota, która powróciła do świata żywych. Wraz ze szkieletami wojowników broni pradawnych świątyń i grobowców. Mroczni magowie mogą wezwać go aby pomagał im w walce.


Ścierwojad
Ten przerośnięty kurczak charakteryzuje się zewnętrzną czaszką, która służy mu do dziobania w ziemi jak i rozszarpywania padliny. Jest to również jego jedyna broń. Prosty przeciwnik, który nie powinien sprawić nikomu problemów.
Troll
Ogromy kilkumetrowy potwór. Jego bronią są olbrzymie łapy, którymi może uderzać i łapach przeciwników. Przy trafieniu odrzuci nas na kilka metrów co może okazać się dla nas śmiertelne. Legendy mówią, że trolle żyją w harmonii z goblinami, a nawet tworzą łączone ataki poprzez rzuceniem goblinem przez trolla.


Wilk
Klasyczny przeciwnik. Zwierze mocno stadne. Ciężko wywabić jednego osobnika. Atakuje gryząc swoją ofiarę. Uważajcie na watahy składające się z więcej niż trzech wilków.
Wszystkie przedstawione tu potwory to wstępne wersje, wygląd i charakterystyka każdego z nich może ulec zmianie.