Xardas
Nekromanta, który pochłonął moc Beliara, przez co stał się jego głównym wrogiem. Po opuszczeniu wyspy Khorinis i dworu Irdorath udał się do Nordmaru, pokrytej wiecznym lodem części kontynentu. W wojnie bogów potajemnie przygotowywał swój plan zakończenia jej „remisem”. Gdy Bezimienny dociera do niego, wyjawi on mu swój plan. Chce zdobyć boskie artefakty Adanosa i zniszczyć je w piecu na rudę w Nordmarze. Gdy to się stanie, opuszcza świat wraz z Bezimiennym i udają się do Niezbadanych krain.
Król Rhobar II
Władca Myrthany. W Gothic 3 ukrywa się w obleganym i otoczonym magiczną barierą Vengardzie. Kiedyś dumny władca ogromnego imperium, dziś człowiek zamknięty we własnym zamku, otoczonym hordami orków. W rozmowie z Bezimiennym twierdzi że sam Innos objawił mu się i powiedział że Bezimienny uwolni Myrtane spod okupacji orków. Ginie z rąk swego dawnego generała – Lee
Zuben
Władca Varantu oraz sługa Beliara. Dowodzi asasynami oraz prowadzi wojnę partyzancką z koczownikami. Urzęduje w twierdzy, która jest stolicą regionu – Isthar, Aby się do niego dostać należy mieć reputację u asasynów na poziomie 75%.
Kan
Główny Herszt Orków. Po nieudanym szturmie na zamek w Vengardzie udał się do Farnig skąd przewodzi orkom w wojnie z ludźmi. Gardzi jednocześnie buntownikami jak i najemnikami. Jedyni ludzie których darzy szacunkiem to Nordmarczycy.
Saturas
Arcymag wody. Po opuszczeniu Jarkendaru, niezbadanej części wyspy Khorinis, udał się do ruin Al-shedim w Varancie. Prosi Bezimiennego aby ten wraz z Koczownikami zniszczył obóz orków w ruinach oraz wydobył boski artefakt Adanosa ze świątyni.
Milten
Mag Ognia, stary przyjaciel Bezimiennego. Wraz z nim przypłynął na kontynent. Po wyzwoleniu Ardeii udał się do klasztoru Magów Ognia w Nordmarze gdzie zgłębia tajniki starożytnej magii.
Vatras
Arcymag wody. Przypłynął na kontynent wraz z Bezimiennym, po czym udał się do Varantu. Tam został schwytany i uwięziony w Lago – osadzie asasynów. Gdy Bezimienny go uwolni, Vatras pragnie udać się do koczowników.
Lee
Dawny generał Rhobara II oraz przyjaciel Bezimiennego. Przez spisek szlachty został wtrącony do Koloni Karnej Khorinis. Każdego dnia myślał o zemście. Gdy stanął na kontynencie, musiał udać się do Nordmaru, do Klanu Ognia. Prosi Bezimiennego o runę teleportacyjną do Vengardu oraz o pomoc w zabójstwie Rhobara II. Po zaspokojeniu żądzy zemsty pozostaje w Vengardzie, gdzie przejmuje władzę.
Diego
Kolejny przyjaciel głównego bohatera. Po wyzwoleniu Ardeii udał się na południe, do Bragi gdzie poluje na zębacze.
Lester
Przyjaciel Bezimiennego z czasów koloni karnej. Podczas bitwy o Ardeę miał sprowadzić posiłki jednak piraci zatopili Esmeraldę, a towarzysze z którymi podróżował uciekli. Po tych wydarzeniach rusza w podróż. Jednak zostaje schwytany przez orków którzy wysłali go do Varantu jako niewolnika. Gdy objawiła się jego zdolność do czytania starożytnego pisma, jego pozycja wśród orków podskoczyła, dzięki czemu miał trochę więcej swobody.
Gorn
Potężny wojownik i towarzysz Bezimiennego. Po bitwie o Ardeę udaje się wraz z Bezimiennym do obozu Buntowników w Reddock. Następnie kieruje się do kolejnego obozu Buntowników – Okary. Wraz z kilkoma Buntownikami wyrusza do Gothy – twierdzy paladynów zamienionej w cmentarzysko nieumarłych. Zostaje schwytany przez Orków i skazany na ścięcie za współprace z Buntownikami. Pomoc Bezimiennego ratuje go jednak z opresji.
Lares
Najsłynniejszy złodziej Myrtany. Dawny znajomy Bezimiennego z Koloni Karnej. Po dopłynięciu na kontynent udał się do Geldern. Tam zaciągnął się na służbę u orków, dorabiając na boku kradnąc to i owo.
Angar
Były członek Bractwa Śniącego z Koloni Karnej. Po dopłynięciu na kontynentu udał się na południe gdzie został gladiatorem, a w niedługim czasie mistrzem wielkiej areny w Mora Sul.