Główne pytania
Czym jest Community Story Project?
Community Story Project jest projektem, którego głównym zadaniem jest poprawa i rozbudowa nieco skromnej zawartości gry (szczególnie fabuły) Gothic 3. Dokładna lista planowanych zmian znajdziesz w naszym koncepcie
Do jakiej kategorii pasuje ten projekt?
Community Story Project nie powinien być postrzegany jako patch. CSP jest rodzajem dodatku rozbudowującego grę. Obecna wersja gry zostanie ulepszona i rozbudowana bazując na istniejącej już zawartości.
Czy projekt jest finansowany?
Jak na razie, projekt nie jest wspierany bądź podtrzymywany przez twórców Gothic 3. Cała praca uczestników projektu jest tworzona w formie wolontariatu. Nasza infrastruktura(serwer, forum, strona internetowa, itd.) zostały stworzone dzięki pomocy bezinteresownych osób a oprogramowanie jest oparte na darmowej licencji bądź naszej własnej.
Jakie są najczęściej wykorzystywane skróty związane z tym projektem?
Używamy licznych skrótów związanych z naszym projektem jak i dla innych już istniejących dla gry Gothic 3: CSP (Community Story Project), CST (Community Story Team), CP (Community Patch), CPT (Community Patch Team), QP (Quest Package), CM(Content Mod).
Premiera
Co będzie potrzebne do uruchomienia Community Story Project?
Jedynym warunkiem, oprócz zainstalowanego Gothic 3, będzie obecny Community Patch 1.74. Zawiera bowiem nowe możliwości zmian w grze, które obecnie są przez nas używane, więc tak czy siak będzie wymagany. Z powodu zmiany tekstur, której wybór będzie opcjonalna podczas instalacji, wymagania sprzętowe wzrosną nieznacznie w porównaniu do oryginalnej gry.
W jakiej formie zostanie wydany Community Story Project?
Będzie to jeden, pojedynczy plik instalacyjny, który zainstaluje wszystkie zawierające w sobie pliki. Program instalacyjny sprawdzi również aktualną wersję zainstalowanego Community Patch.
Postępy
Kiedy zostanie wydany Community Story Project?
Nie wydamy rezultatów naszej pracy, dopóki nie będą gotowe i odpowiednio przetestowane przez nas.
Na jakim etapie obecnie jesteście?
Z powodu następujących cały czas ciągłych zmian w grze, nie będzie informacja o tym zawarta w FAQ. Zamiast tego, informacje o postępach będą zamieszczane w sekcji Newsów. W każdym razie, dokładny opis na jakim etapie jesteśmy, nie może zostać napisany z powodu wielu różnych zadań toczących się równolegle do siebie, następujących po sobie bądź radzenia sobie z nimi raz szybciej, raz wolniej niż planowano.
Współpraca
Kto jest zaangażowany w tworzenie Community Story Project?
W tym projekcie biorą jedynie udział fani serii Gothic. Aktualną listę członków znajdziecie w spisie Team.
Czy ja również mogę zaangażować się Community Stopy Project?
Na tą chwilę poszukujemy grafików specjalizujących się w tworzeniu tekstur, oraz skrypterów, którzy potrafią dodawać elementy gry *szczególnie zadania fabularne). Jeśli zainteresowany, prosimy o powiadomienie o tym nas.
Jak mogę poinformować Was o moich pomysłach?
Oczywiście, jesteśmy zadowoleni słysząc Twoje pomysły. Prosimy, byś nie wysyłał do nas swoich pomysłów za pomocą maila. Zamiast tego, zrób proszę użytek jednego z wielu Tematów dyskusyjnych. Krótko mówiąc, oczywiście nie będziemy w stanie przyjąć wszystkich Twoich pomysłów i użyć ich w grze. Dlatego, że mamy bardzo restrykcyjną wizję, czego potrzebujemy oraz co nie pasuje do całości. Jednak, czuj się zachęconym do wyrażania swoich pomysłów w tych tematach. Jest szansa, że weźmiemy je pod uwagę. Także nie oczekuj natychmiastowej odpowiedzi na swoje pytania. Jakkolwiek, czytamy wszystko by następnie wziąć je pod uwagę.
Nagrania głosowe i wersje językowe
Czy Wasz projekt będzie również posiadał nagrania kwestii mówionych?
Dążymy do wdrożenia pewnych komunikatów głosowych. Jednakże będzie to możliwe wtedy, kiedy pisanie całej fabuły zostanie zakończone oraz będziemy mieli widok na jakość całości tekstu. Dlatego też musimy odłożyć zaimplementowanie elementów mówionych na późniejszy etap projektu. Dla tego powodu tez nie szukamy jeszcze żadnych aktorów czy innych członków zespołu, którzy wezmą na siebie zadania związane z tą materią.
Czy będą tłumaczenia projektu na inne wersje językowe?
Jesteśmy w kontakcie z wieloma społecznościami Gothica, którzy się do nas zwrócili z takim życzeniem. Będziemy rozwiązywać te problemy tak szybko jak tylko niemiecka wersja tekstów zostanie ukończona a następnie uczynimy je dostępnymi dla zespołów tłumaczących z innych społeczności. Kiedy tylko nadejdzie odpowiednia pora, rozpoczniemy wzywać zespoły tłumaczy by zorganizowały się i przekazać im odpowiednie materiały. Dążymy do tłumaczeń na język: angielski, polski i rosyjski., lecz również jesteśmy otwarci na inne wersje językowe.
Zawartość
Jak wielki jest Wasz projekt?
Dokładnej wielkości nie możemy określić.Czego nie robimy, to na przykład dodawanie pobocznych zadań tu i tam, albo zmian w dialogu. Przeglądamy fabułę Gothic 3 na prawie wszystkich płaszczyznach. By spróbować określić wielkość w liczbach, podajemy Wam pożyteczne dane: wewnętrzne forum projektu osiągnęło liczbę 800 tematów z 11 000 napisanych postów, Gothic 3 z prawie 1 500 dodanych bądź zmienionych plików; fabuła osiągnęła 150 stron zapisanych w koncepcie, ponad 1000 stron pełnych dialogów (w wymiarach A4, wielkość czcionki 12), około 1,5 Gb danych na prowadzonym przez nas serwerze.
Dlaczego jest tak mało dostępnych informacji o fabule?
Bardzo trudnym jest oferowanie spojrzeń w głąb fabuły, bez zbytniego jej zdradzania. Im bardziej będziemy zbliżać się do premiery, tym więcej będziecie słyszeć na temat wielkości i zawartości nowej fabuły.
Czy będziecie rozszerzać bądź ulepszać frakcję X, broń Y czy NPC Z?
Wkładamy wiele zaangażowania w ulepszanie i rozszerzanie. Jednakże, odkąd skupiamy się na głównych tematach, nie będziemy w stanie zmienić wszystkiego. Pytania odnoście poszczególnych elementów gry nie mają sensu, ponieważ mogą zostać w każdej chwili zmienione, w czasie trwania projektu.
Jak dokładnie są edytowane tekstury broni?
Miecze są edytowane z uwagą jako modele i tekstury, by upodobnić je do stylu Gothic. Niektóre bronie są jak tekstury świata: zbyt kolorowe i w zbyt żywych kolorach. Dlatego też, chcemy je zmienić z tych samych przyczyn. Nawiązując do łuków i kusz, możemy jedynie podmienić tekstury, ponieważ nie możemy zmienić żadnego z modeli.
Czy dokonacie zmian w poszczególnych regionach i w krajobrazie?
Świat w Gothic 3 jest wystarczająco duży i oferuje wystarczającej przestrzeni dla nowej zawartości gry. Dlatego też, nie będzie dodany żaden nowy region. Tak czy siak, dla tak głębokich zmian w grze nie posiadamy umiejętności technicznych.
Co się stanie z wioskami i obozami po rewolucji?
Zasady rewolucji zostaną przez nas zweryfikowane, uwzględniając cały porządek zdarzeń na końcu gry. Na obecnym etapie, nie chcemy zdradzać zbyt wiele na ten temat, ponieważ jest to jednym z kluczowych elementów całego konceptu.
Wprowadzanie zmian
Jak jesteście w stanie wprowadzać zmiany bez mod kitu?
Modyfikować Gothic 3 można tylko ręcznie. Mało jest narzędzi stworzonych przez społeczność, które ułatwiają pracę. Dlatego też wiele z naszych zadań wymaga dodania, bądź zmieniania zawartości bezpośrednio w plikach. Włącznie z plikami w formacie HEX, których konstrukcja musi zostać wpierw stworzona, jak na przykład plik ze skryptem zawierający prosty tekst i grafiki dla tekstur.
Czego nie możecie albo nie chcecie ulepszać?
W przypadku problemów technicznych czy ich ulepszeń nie mamy wystarczających umiejętności (kod źródłowy) i nie jest naszym zamiarem pracować nad nimi. CP Team rozwiązało większość z nich, oraz osiągnęła wiele w postępach z Gothic 3. Także nie chcemy rozwijać gry w kierunku pobocznych zadań. Nie będziemy dołączać do gry takich funkcji jak nurkowanie czy jazda konna.
Modyfikacje tekstur
Co kryje się pod pojęciem zmian tekstur gry?
Modyfikacje tekstur są częścią naszego projektu, które mają za cel przejrzeć kolorowy i zbyt żywy styl graficzny w Gothic 3. Większa część tekstur w Gothicu zostanie zmieniona na bardziej ciemniejsze, by ukazać i wprowadzić więcej atmosfery wojny i zniszczenia. Łącząc te ulepszenia, zostaną dodane tekstury o wyższej rozdzielczości, by wykorzystać możliwość mocniejszych komputerów i ogólnie poprawić jakość graficzną.
Co, jeśli nie spodobają mi się zmiany w teksturach?
Podczas instalowania będzie można wykluczyć instalację tekstur. Więc, tak na prawdę nie będziesz musiał ich instalować, jeśli chcesz zagrać w zmodyfikowaną grę.
Jest już możliwe spojrzenie na modyfikację tych tekstur?
Pierwsze, ale w tej chwili nieaktualne już wersje nowych tekstur zawarte są w Quest Packu 4. Screeny najnowszych znajdziecie w naszej Galerii.
Kompatybilność z innymi modyfikacjami
Co w związku z Quest Packiem 4?
QP4 (albo poprzednie wersje) nie są wymagane do uruchomienia Community Story Project. Jednakże, mamy zezwolenie na branie co tylko chcemy z jego zawartości i wykorzystanie tego u nas. Będziemy korzystać z szansy i montować wszystko co nie staje w przeszkodzie z naszą koncepcją.
Co w związku z innymi modyfikacjami?
Oprócz Quest Package mamy także zgodę na używanie zawartości Content Modu. Pozostałe modyfikacje, które mogą pasować do naszego projektu, zostaną przejrzane w odpowiednim momencie. Generalnie, będziemy się starać dodawać wszystkie modyfikacje, które nie kolidują z naszym własnym pomysłem.