Po odnalezieniu wszystkich Ognistych Pucharów i napełnieniu ich magią, należy je roznieść do 12 paladynów. Nie są jednak to przypadkowi paladyni. Oto lista Paladynów, którym trzeba oddać Błogosławione Ogniste Puchary.
Cały dzień poświęca na modlitwę do Innosa. Oczekuje odkupiciela, który znów zaprowadzi pokój. Mówi że dowiedział się o tym od Pyrana, maga z Klasztoru Innosa.
Przebywa w kaplicy w klasztorze Innosa. Cały dzień i noc poświęca na modlitwę za siebie i swych braci, paladynów. Twierdzi, że Bóg wcale nie odszedł jak niektórzy sądzą, tylko poddaje próbie ich wiarę i determinację. Uczy nas lepszej walki.
Dowodzi obozem buntowników. Nosi z dumą swój pancerz. Opowiada o klątwie, która została rzucona na Gocie oraz o tym, że była ona kiedyś wielkim fortem paladynów z całego królestwa. Boi się zaatakować Montere od frontu, dlatego cały czas szuka jakiegoś sposobu na przegnanie z niej orków. Każe nam odnaleźć w Gocie kamień teleportujący do Vengardu. Sądzi że atak ma większe szanse po skonsultowaniu się z Rhobarem.
Przebywa w wieży zamkowej w Vengardzie otoczonej przez orków. Boi się sam dojść do kasztelu, dlatego prosi nas o pomoc w dotarciu do króla. Podczas rozmowy możemy zadecydować czy mu pomóc, czy jednak zostawić na pewną śmierć.
Markus – Vengard
Jest pierwszą osobą, z którą rozmawiamy po dostaniu się do Vengardu. Dostajemy od niego bardzo ważne zadanie. Musimy przebić się przez miasto zajęte przez orków i dojść do zamku. Tam mamy znaleźć maga o imieniu Karrypto i oddać mu jeden z ognistych pucharów. Kolejne zadanie jakie dostaniemy to zabicie pięciu orkowych dowódców stacjonujących w mieście.
Opowiada nam przy okazji o sytuacji w jakiej się znaleźliśmy i wskazuje kierunek, w którym mamy podążać aby dojść do króla.
Georg – Vengard
Spotykamy go zaraz po po przeteleportowaniu się do Vengardu. Siedzi on przy ognisku. Musi się dostać do zamku by poinformować Cobryna, dowódcę straży królewskiej, o tym że wielu ludzi przeżyło ataki orków i wciąż z nimi walczą. Proponuje nam układ – my mu pomożemy dostać się do zamku, a on będzie walczył u naszego boku w drodze do celu.
Jest przywódcą strażników króla w zamku. Od pierwszej rozmowy chwali naszego bohatera. Mówi, że orkowie zadają jego ludziom zbyt wiele strat i jeżeli nie dostanie wsparcia to nie przetrwają oblężenia.
Pierwszy paladyn, którego spotykamy w całej grze. Dowodzi bazą buntowników w Reddock. Niemal zaniemówił, gdy dowiedział się, że to dzięki nam Ardea jest wolna. Javier bardzo przeżywa to, że uciekł z pola bitwy kiedy ludzie zaczęli przegrywać wojnę. Prosi nas żebyśmy zostali trochę dłużej w obozie i pomogli jego ludziom.
Uwięziony w orkowej wieży obserwacyjnej położonej w mieście. Codziennie przesłuchiwany przez orków. Opowiada nam o Monterze i o tym jak został zniewolony i sprzedany orkom. Paladyn uważa się za buntownika, pragnie by znów w Myrtanie zapanował pokój. Pomaga nam odbić Cape Dun z pod władzy orków, a następnie postawiania zostać, by wzmocnić tutejszy ruch oporu. Wspomina również o swoim mieczu, który zostawił w wilczej jaskini niedaleko Montery. Zleca nam jego odzyskanie.
Upadły paladyn, który przeszedł na stronę orków z powodu przegranej wojny z nimi i utraty magii runicznej. Przestał on wierzyć w Innosa, twierdzi że Bóg opuścił świat. Po odzyskaniu swojej mocy magicznej pomaga nam odbić Faring.
Siedzi przy ognisku na południe od Trelis. Przy pierwszej rozmowie myli nas z kimś i mówi, że byliśmy paladynem i walczyliśmy z orkami. Całymi dniami czeka na okazję żeby wykorzystać swoje umiejętności bojowe. Opowiada nam o swoim przyjacielu, to u jego boku walczył z orkami. Jednak po przegraniu wojny Kurt się zmienił, okrada farmy i zabija wieśniaków. Karlem chce abyśmy mu pomogli zabić Kurta. Po wykonaniu zadania Karlem oprowadza nas po pustyniach Varantu.
Siedzi przy ognisku razem z zbiegłym niewolnikiem Yussufem, na samym środku pustyni, niedaleko drogi z Bragi do Mora Sul. Magowie Ognia wysłali go z ważną misją znalezienia Ognistych Pucharów. Jeden udało mu się znaleźć, ale wylądował on w brzuchu pustynnego pełzacza. Stało się to w nocy – zaatakowało go całe stado, a jeden połknął cały jego dobytek. Cruzowi udało się go zranić ale ten jednak uciekł. Paladyn prosi nas o pomoc w odzyskaniu zguby. Po zabiciu pełzacza i zdobyciu pucharu, Cruz wręcza go nam i każe odnieść Magom Ognia w Nordmarze.