Armin
Wieśniak mieszkający na farmie nieopodal Thorniany. Zleca nam zadanie zabicia demonicznych wilków, których się panicznie boi.
Diego
Jeden z naszych przyjaciół, który udał się do Setarrif by powstrzymać demona. Pomaga Miltenowi odkopać wejście do podziemi ruin miasta oraz udziela nam kilka wskazówek na początku gry.
Gormak
Orkowy więzień, który został wyzwolony przez Lestera. Objął przywództwo nad zniewolonymi zielonoskórymi na terenie Setarrif po pokonaniu Grosha.
Gorn
Jeden z naszych przyjaciół, który udał się do Setarrif by powstrzymać demona. Kierował walką w północnej części miasta by pokonać oddziały Thorusa oraz jego samego. Po wygranej walce zamyka przeciwnika w skrzyni. Daje nam jeden z kluczy. Jedna z postaci, którą będziemy sterować.
Grosh
Jedyny syn Kana oraz sprzymierzeniec Thorusa i Ethorna. Ginie podczas starcia z Lesterem gdy negocjacje zawiodły.
Hagen
Jeden z generałów Rhobara. Ukrywa się w wieży i stamtąd obserwuje powolny rozpad miasta. Pomaga bohaterowi dając mu wskazówki na temat pokonania demona oraz jego pochodzenia.
Karella
Jeden z oficerów wojsk myrtańskich. Została pojmana przez demona i wyzwolona przez bohatera. Daje nam jeden z kluczy. Gdy chcemy udać się do podziemi zatrzymuje nas mówiąc, że to ona powinna zabić demona. Po krótkiej walce przegrywa i idzie w nieznane.
Lee
Jeden z generałów Rhobara. Ukrywa się w wieży i stamtąd obserwuje powolny rozpad miasta. Pomaga bohaterowi dając mu wskazówki na temat pokonania demona oraz jego pochodzenia. Daje mu również jeden z kluczy.
Lester
Jeden z naszych przyjaciół, który udał się do Setarrif by powstrzymać demona. Chce przeprowadzić negocjacje z Groshem ale nie dochodzą do skutku. Uwalnia orkowych więźniów. Daje nam jeden z kluczy. Jedna z postaci, którą będziemy sterować.
Lisha
Zachłanna córka Ethorna. Uwalniamy ją z opanowanego przez demoniczne sługi zamku Setarrif oraz zaprowadzamy ją do Magora, jej nadwornego maga. Cały czas jest niepoważna i gburowata.
Loric
Setarrifski strażnik bramy. Wpuszcza nas bez problemu na teren magów.
Magor
Nadworny mag księżniczki, który zleca nam jej uratowanie. Opowiada nam o demonie.
Milten
Jeden z naszych przyjaciół, który udał się do Setarrif by powstrzymać demona. Mówi nam o 5 kluczach do jaskini demona. Daje nam wskazówki jak go pokonać.
Ningal
Czarny mag, który teleportuje nas na tereny Setarrif.
Rauter
Uwięziony członek gildii wojowników. Uwalniamy go po pokonaniu szefowej piratek-amazonek.
Selena
Arcykapłanka, która mówi nam, że demon to Śniący w innej postaci. Daje nam wskazówki gdzie go można znaleźć oraz mówi nam, że jej czas nadszedł.
Siefrid
Jeden z oficerów króla. Szef grupy uderzeniowej.
Thorus
Odwieczny przeciwnik Gorna, tu jako główny dowódca orków oraz sprzymierzeniem Grosha i Ethorna. Walczy w uczciwym pojedynku z Gornem i przegrywa. Za to zostaje zamknięty w skrzyni na amen.
Wilbrecht
Jeden z żołnierzy króla. Mówi nam abyśmy udali się do Ningala.
Xardas
Nasz mentor z poprzednich części. Tu daje nam wskazówkę mówiącą jak pokonać demona i naprowadza nas na jego ślad.
Zyra
Królewski szpieg. Mówi nam o całej sytuacji w mieście. Daje nam jeden z kluczy.