Elessar
Arcania: Gothic 4

Zadania Główne

Zbyt wiele honoru

Zleceniodawca: automatycznie po znalezieniu się w Srebrowodzie

Ruszaj na południowy-wschód, a po dotarciu do lasu kieruj się na wschód, pozostając najlepiej na głównej ścieżce. Musisz dotrzeć do niewielkiego obozowiska w Krwawej Dolinie. Odszukaj tu Kasztelana Gilthora, z którym będziesz musiał porozmawiać. Zostaniesz poproszony przez Kasztelana o zlokalizowanie dla niego Dorana.
Wybierz ścieżkę prowadzącą na północ i podążaj nią, aż dotrzesz do charakterystycznego pola bitwy.
Odszukaj Dorana, z którym musisz porozmawiać. Okaże się, że nie będzie on chciał opuścić pola bitwy dopóki nie zdobędzie sztandaru Gawaana. Należy dotrzeć do jaskini zlokalizowanej w północno-wschodniej części tego obszaru. Jaskinię tę musisz badać poruszając się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Powróć ze sztandarem do Dorana.
Możesz już wybrać się do zamku Srebrowód.
Po dotarciu na miejsce porozmawiaj z wartownikiem Normanem, a po krótkiej chwili zostaniesz wpuszczony na zamkowy dziedziniec. Wejdź do zamku. Skorzystaj ze schodów w celu przedostania się na piętro. Odszukaj komnatę, w której przebywa Kasztelan Gilthor i porozmawiaj z nim. W trakcie rozmowy dowiesz się o tym, że lord Gawaan został porwany przez orków.

Odblokowuje questy: Orkowie ze Srebrowodu; W szponach orków.

 

W szponach orków

Zleceniodawca: Kasztelan Gilthor

Lista questów:
– Orkowie ze Srebrowodu
– Poszukiwacze dusz
– Szkarawuda!
– Ja wódz, ty nie!
– Ja wódz, ty nie! II

Odblokowuje quest: Sługusy Erhaga

 

Orkowie ze Srebrowodu

Zleceniodawca: Kasztelan Gilthor

Opuść teren zamku Srebrowód. Zejdź na dół i przy pierwszej możliwej okazji skręć w lewo.
Na terytorium orków kieruj się tu początkowo na południe, a następnie skręć na południowy-wschód. Omiń wieżę i kieruj się w stronę widocznego w oddali wejścia do jaskiń orków. Musisz tu porozmawiać z Ogboshem.

Odblokowuje quest: Poszukiwacze dusz; Szkarawuda!

 

Poszukiwacze dusz

Zleceniodawca: Ogbosh

Musisz odnaleźć szamana Meloga. Odszukaj most prowadzący do południowego Srebrowodu.
Chatka szamana znajduje się na południowy-zachód od mostu. Melog poprosi Cię o odnalezienie dla niego Irrigha. Wyjdź z chatki szamana i wybierz ścieżkę prowadzącą na zachód.
Z dość nietypowej rozmowy dowiesz się, że skradziony został amulet z jego duszą, a od Ciebie będzie zależało jego odnalezienie. Kieruj się teraz na południe, a wkrótce spotkasz Shaloga.
Po odbyciu krótkiej rozmowy dojdzie do walki. Od Shaloga dowiesz się, że amulet schował w skrzyni w pobliskiej jaskini #2. Otrzymasz też klucz potrzebny do jej otwarcia.
Powróć do chaty Meloga i tym razem skieruj się na wschód. Po kilku chwilach dotrzesz do wejścia do wspomnianej przez Shaloga jaskini.
Dotrzesz do większej jaskini, w której do pokonania będzie kilku nowych topielców.. Skrzyni Shaloga pilnuje jaszczur. Otwórz skrzynię Shaloga, zabierając z niej między innymi duszę Irrigha.
Po znalezieniu się na powierzchni wejdź do chatki Meloga i przekaż Irrighowi pozyskany niedawno amulet. Możesz już porozmawiać z Melogiem.

Odblokowuje quest: Ja wódz, ty nie!

 

Szkarawuda!

Zleceniodawca: Ogbosh

Szkarawudę otrzymasz od szamana Meloga.

 

Ja wódz, ty nie!

Zleceniodawca: Melog

Wykonywanie tego questu rozpocznij od odbycia ponownej rozmowy z Irrighiem i przekonania go do przeniesienia jego duszy do Twojego ciała. Musisz teraz powrócić do wejścia do jaskini orków, zlokalizowanego we wschodniej części środkowego Srebrowodu. Możesz teraz wejść do jaskiń orków Tu musisz udać się do północnej pieczaryi wyzwać Erhaga.

Odblokowuje quest: Ja wódz, ty nie! II

 

Ja wódz, ty nie! II

Zleceniodawca: automatycznie po wyzwaniu Erhaga na pojedynek

Zabij Erhaga w pojedynku.

 

Sługusy Erhaga

Zleceniodawca: Lord Gawaan

To zadanie składa się z dwóch części. Pierwsza to zlikwidowanie orkowych grup patrolujących okolice jaskini. Nie jest to trudne. Druga część tego questu dotyczy uwolnienia kilku przetrzymywanych rycerzy. W tym celu wybierz ścieżkę prowadzącą na północ. Przystąp do atakowania orków, po czym porozmawiaj z jednym ze strażników (Aric).

Odblokowuje quest: Pradawna mapa

 

Pradawna mapa

Zleceniodawca: Lord Gawaan

Odszukaj drzwi prowadzące do archiwum. Po skorzystaniu z klucza zejdź na dół i udaj się na drugi koniec pomieszczenia. Zabierz ze stołu pradawną mapę Argaanii, z którą powróć do lorda Gawaana.

Odblokowuje quest: Tooshoo

 

 Zadania Poboczne

Twardy orzech do zgryzienia

Zleceniodawca: Gunda

Gunda prosi Cię o zabicie dzików, które pożarły orzechy. Są one oznaczone wykrzyknikami, a sama walka nie jest zbyt wymagająca.

 

Złoty grot

Zleceniodawca: Jilvie

Jilvie poprosi Cię o odzyskanie od goblinów złotego grotu. W trakcie eksploracji jaskiń będziesz wpadał w głównej mierze na gobliny. Złoty grot znajduje się w skrzyni pilnowanej przez ostatnią grupę goblinów.

 

Tajemny składnik

Zleceniodawca: Alzar

Chatka Alzara znajduje się na północ od obozowiska w Czarnej Dolinie. Znajdź dla niego morowiki, które rosną na polu bitwy. Po powrocie możesz go zaatakować lub zaproponować mu odnalezienie zastępczej czaszki. Czaszkę również odnajdziesz na północnym polu bitwy. Wracaj ponownie do Alzara. Niestety, tym razem jedynym rozwiązaniem będzie pokonanie go w bezpośredniej walce.

 

Zagubiony żołnierz

Zleceniodawca: Craglan

Craglana odnajdziesz na polu bitwy i w trakcie rozmowy poprosi Cię o odnalezienie jego siostrzeńca Khiliana. Jest to osoba związana z pobocznym questem Blizny na całe życie i by ją odnaleźć musisz udać się do jaskini zlokalizowanej na zachód od pola bitwy.
Odnalezienie wejścia do jaskini nie powinno Ci sprawić większych problemów. Khilian ukrywa się w środku.

 

Blizny na całe życie

Zleceniodawca: Khilian

Po wejściu do jaskini odszukaj młodzieńca i porozmawiaj z nim #2, a dowiesz się o wilkach czyhających w okolicy. Zostaniesz poproszony o ich zlikwidowanie.

 

Stawucha

Zleceniodawca: Semele

Semele odnajdziesz na zamkowym dziedzińcu #1 (M4, 11) i zostaniesz przez nią poproszony o pozyskanie tytułowej stawuchy. Rośnie ona nad jeziorem położonym na południe od chatki Meloga.

 

Ciemne sprawki

Zleceniodawca: Welgard

Welgarda odnajdziesz na zamkowym dziedzińcu i zostaniesz przez niego poproszony o znalezienie jego szkicownika. Znajduje się on w wieży na terytorium orków.

 

Dziedzictwo lorda Trontera

Zleceniodawca: automatycznie po znalezieniu starego pergaminu w zamkowym archiwum

Rozejrzyj się po pomieszczeniu, a odnajdziesz stary pergamin. Próba podniesienia pergaminu doprowadzi do wyświetlenia na ekranie treści listu i uaktywnienia tego questu.
W pierwszej kolejności musisz udać się do jednej z wież zlokalizowanych w zachodniej części zamku Odszukaj tu leżący na ziemi klucz. Udaj się do głównego pomieszczenia zamku, w którym rozmawiałeś niedawno z lordem Gawaanem. Użyj klucza do odblokowania niedostępnego wcześniej pomieszczenia. Wejdź do środka i skorzystaj z dźwigni na ścianie. Po znalezieniu się w wieży otwórz skrzynię.

Powiązanie Wpisy