Elessar
Arcania: Gothic 4

Zadania Główne

Rozdarta Dziewica

Zleceniodawca: Diego

Quest ten uruchomi się automatycznie po ukończeniu ostatniej misji na wyspie Feshyr. Po odbyciu rozmowy z Diegiem, udaj się do zlokalizowanej na wzgórzu Tawerny „Pod Rozdartą Dziewicą”. Po drodze uważaj na gobliny i krwiopijców.
Jeżeli wybierzesz główne wejście do gospody (prowadzące przez kładkę), zostaniesz zatrzymany przez strażnika Grengara. Jeżeli nie masz ochoty na rozmowę z nim, odszukaj tylne wejście, prowadzące przez kuchnię. Skieruj się do wnętrza gospody.Porozmawiaj z Murdrą i wypytaj ją o miejsce pobytu Daranisa (przy okazji polecam sprzedać niepotrzebne już towary z Feshyr).
Skieruj się na piętro, przejdź przez korytarz, a po znalezieniu się na zewnętrznym balkonie wejdź do pierwszego pomieszczenia po prawej stronie. Porozmawiaj tu z Daranisem. Po rozmowie podnieś ze stołu dwa zwoje, aktywując questy związane z odnajdywaniem sekretów (Posążki lorda Dominique’a i Kosiarz Nienawiści).

Odblokowuje quest: Nowi przyjaciele, nowi wrogowie.

 

Nowi przyjaciele, nowi wrogowie

Zleceniodawca: Daranis

Musisz przedostać się do obozu bandytów, w którym znajdują się Dartan i jego ludzie. Obóz znajduje się na północ od Tawerny. Bandyci uniemożliwiają przejście przez most, a jedynym skutkującym sposobem rozmowy będzie walka.
Ten quest jest pierwszym (i bynajmniej nie ostatnim), który będzie można wykonać na więcej niż jeden sposób.

Sposób 1.

Polega na otruciu strażników pilnujących wejścia do obozu. Lista questów:
Dwa antałki miodu
Dwa antałki miodu II
Żelaźniaki
Mikstura Murdry

Sposób 2.

Polega na poznaniu hasła dla strażników. Lista questów:
Zaginiona noga
Wypłata
Noga na wymianę

Niezależnie od wybranego sposobu, spoiler będzie taki sam.

Odblokowuje quest: Droga do Stewark.

 

Dwa antałki miodu

Zleceniodawca: Murdra

Porozmawiaj z Murdrą, oferując swą pomoc przy dostarczeniu antałków miodu. Wyjdź z tawerny i wybierz drogę prowadzącą na południe, a po dotarciu do rozwidlenia skręć na południowy-zachód.
Po drodze napotkasz się na obóz bandytów, więc bądź przygotowany.
Nadal podążaj na południe.. Po dotarciu w okolice chatki podejdź do Garva.
Możesz zapłacić 200 sztuk monet za potrzebne antałki, bądź też sprowokować drwala i jego dwóch pomocników, co nie jest trudnym wyzwaniem.

Odblokowuje quest: Dwa antałki miodu II.

Dwa antałki miodu II

Zleceniodawca: Garv

Możesz już powrócić z antałkami miodu do gospody Tawerny. Po dotarciu na miejsce zostaniesz zatrzymany przez Zyrę. Przekaż następnie Murdrze antałki i poproś o udzielenie pomocy w pozbyciu się bandytów. Dowiesz się, że będziesz mógł otruć wartowników pilnujących bramy do obozu z pomocą miodu oraz specjalnych grzybów, zwanych żelaźniakami.

Odblokowuje quest: Żelaźniaki.

 

Żelaźniaki

Zleceniodawca: Murdra

Wszystkie trzy żelaźniaki znajdują się w północnej części kopalni. Przystąp do eksploracji północnej części kopalni.
Pierwszy żelaźniak odnajdziesz w większym obszarze po przejściu przez tunel prowadzący na północny-zachód. Drugi żelaźniak znajduje się w bocznej wschodniej jaskini.
Ostatni, trzeci żelaźniak odnajdziesz już po pokonaniu Gultharda Przeklętego, niedaleko świecących kryształów. Sam pojedynek jest dosyć trudny, więc dbaj o zdrowie swojego bohatera. Po zdobyciu wszystkich grzybów podejdź do rumowiska, dzięki czemu zostanie ono zniszczone. Powinieneś przedostać się do niewielkiej jaskini, przylegającej do Tawerny. Zeskocz na dół i wejdź do gospody. Przekaż Murdrze pozyskane grzyby.

Odblokowuje quest: Mikstura Murdry.

 

Mikstura Murdry

Zleceniodawca: Murdra

Możesz już ruszać do obozu bandytów. Porozmawiaj tu z wartownikiem Hiuladem, częstując go miodem. Przysmaku będzie też chciał zasmakować jego kompan.
Rozkaż Hiuladowi, by otworzył Ci bramę. Przygotuj się, bo gdy tylko brama zostania otwarta, rozpocznie się bitwa z Dartanem i jego ludźmi.
Po wygranej bitwie automatycznie wejdziesz w posiadanie klucza Dartana.
Ruszaj w stronę bramy prowadzącej w okolice mostu i otwórz ją. Przejdź przez most i porozmawiaj z kupcem Elganem.

 

 

Zaginiona noga

Zleceniodawca: Lorn

Udaj się do wieży strażniczej, położonej na południowy-zachód od tawerny. Tam porozmawiaj z Rauterem. Skorzystaj następnie ze schodów prowadzących na szczyt wieży i odszukaj Lorna.
Drewniana noga znajduje się w skrzyni pilnowanej przez gobliny i by do niej dotrzeć będziesz musiał zbadać praktycznie całą wschodnią część Południowego Stewark. Powróć w okolice Rozdartej Dziewicy i wybierz drogę prowadzącą na wschodnie wzgórze.
Kieruj się teraz na południe, likwidując napotykane gobliny. Po dotarciu do rozwidlenia ścieżek, zajmij się grupką pod dowództwem szamana. Pójdź teraz na północny-zachód.
Musisz dotrzeć do większego obozowiska goblinów, znajdującego się na południowy-wschód od tawerny. Po wygranej bitwie odszukaj skrzynię znajdującą się tuż przy klifie. Wróć do Lorna.

Odblokowuje quest: Wypłata.

 

Wypłata

Zleceniodawca: Lorn

Tym razem będziesz musiał odnaleźć dla Lorna zniszczoną szkatułkę. Znajduje się ona w północnej części kopalni.
Docelowo musisz dotrzeć do miejsca, gdzie do pokonania będzie mini-boss – Gulthard Przeklęty. Przygotuj się na dłuższą walkę.
Po wygranym pojedynku zabierz świetną siekierę Gultharda oraz leżącą nieopodal zniszczoną szkatułę. Podejdź do rumowiska, dzięki czemu zostanie ono zniszczone. Powinieneś przedostać się do niewielkiej jaskini, przylegającej do Tawerny. Zeskocz na dół i wejdź do gospody. Powróć do Lorna (będzie przebywał w osadzie rybackiej na północny-zachód od gospody), przekazując mu zniszczoną szkatułę.
Pójdź do tawerny i przekaż następnie Murdrze drewnianą nogę, a otrzymasz niewielki klucz. Powróć z tym kluczem ponownie do Lorna. W nagrodę otrzymasz złoto i amulet tropiciela, a także poznasz hasło dostępu do obozu bandytów.

Odblokowuje quest: Noga na wymianę.

 

Noga na wymianę

Zleceniodawca: Lorn

Możesz już ruszać do obozu bandytów, zlokalizowanego na północny-wschód od osady rybackiej. Porozmawiaj tu z wartownikiem Hiuladem #1, podając mu właściwe hasło. Przygotuj się, bo gdy tylko brama zostania otwarta, rozpocznie się bitwa z Dartanem i jego ludźmi.
Po wygranej bitwie automatycznie wejdziesz w posiadanie klucza Dartana.
Ruszaj w stronę bramy prowadzącej w okolice mostu i otwórz ją. Przejdź przez most i porozmawiaj z kupcem Elganem.

 

Zadania poboczne

Dzicy lokatorzy

Zleceniodawca: Ulfrich

Ulfricha spotkasz wybierając drogę biegnącą na wschód od Tawerny. W trakcie rozmowy dowiesz się, że w jego obozowisku panoszą się gobliny. Zaoferuj pomoc w rozwiązaniu problemu.
Gobliny odnajdziesz na północ od tego miejsca. W trakcie walk skup się w głównej mierze na jak najszybszym zabiciu szamana , pozbawiając go możliwości rzucania czarów. Powróć do Ulfricha, który wynagrodzi Cię kilkoma przydatnymi przedmiotami.

 

Opuszczona kopalnia

Zleceniodawca: Kopacz

W pierwszej kolejności musisz dotrzeć do kopalni. Wybierz ścieżkę prowadzącą na południe od Tawerny (możesz sobie pomóc zerkając na przydrożny znak).
W środku odszukaj Kopacza i porozmawiaj z nim, oferując pomoc w przyniesieniu mu alembiku. Wyjdź z kopalni, powróć na pobliską ścieżkę i nadal przemieszczaj się na południe. Także i tym razem wpadniesz na potwory.
Teraz musisz dotrzeć do południowego wejścia do kopalni. Otwórz drewniane drzwi i przystąp do eksploracji okolicy.
Po zabezpieczeniu pierwszego pomieszczenia kopalni ruszaj na północ. W pewnym momencie będziesz zmuszony zeskoczyć na niższy poziom kopalni.
Podejdź do oznaczonego przez grę miejsca, zbierając alembik dla Kopacza. Nie musisz na szczęście wracać do niego tą samą drogą. Skieruj się zamiast tego na północny-wschód i zeskocz do pomieszczenia, w którym on aktualnie przebywa.
Porozmawiaj ponownie z Kopaczem. Poprosi Cię o wysadzenie pobliskiego tunelu. Wystarczy na szczęście podejść do rumowiska i wcisnąć klawisz akcji. Dobrze jest zbadać odblokowany teren. Dotrzesz dzięki temu do północnego wyjścia ulokowanego w pobliżu tawerny.

Powiązanie Wpisy