Noc Kruka Solucja
Nowy Świat
Nowy Świat, zaczyna się po przejściu przez portal, który został przez nas otworzony. Po przejściu znajdujemy się w świątyni, wychodzimy z niej i trafiamy na ruiny, jak się później okaże, miasta Jarkendaru, rozmawiamy z Saturasem i z pozostałymi magami, musimy dostać się do obozu Bandytów, gdzie trzeba zgładzić Kruka i uwolnić więźniów z niewoli Kruka, ale potrzebny nam jest do tego strój bandyty a możemy go zdobyć jednym sposobem, od Piratów. Więc idziemy najpierw na zachód do obozu piratów, ale zanim pójdziemy, najlepiej zaopatrzyć się w jakiś sprzęt od Maga Wody – Cronosa. Przy kamiennym przejściu spotykamy jednego z piratów, jest nim Jack Aligator, rozmawiamy z nim i wybieramy się najpierw na polowanie, gdzie wycinamy bagienne szczury, po drodze spotkamy pirata, który piłuje drewno, gadamy z nim i idziemy dalej za Jackiem Aligatorem. Zatrzymujemy się w kanionie wybijamy co jest do wybicia. Jack po zadaniu, daje nam mięso i każe, nam zanieść je Piratowi Morganowi, kierujemy się teraz wprost do obozu. Przed wejściem spotykamy Henry’ego musimy z nim pogadać i spuścić cenę za wejście do obozu, jak najniżej się da. Płacimy Henriemu pieniądze i wchodzimy do obozu, rozmawiamy z każdym piratem jakiego spotkamy, oraz bierzemy od nich wszystkie możliwe zadania, dzięki który zyskamy sobie kolegów i trochę expa oraz od niektórych za butelkę śledzia, nauczą nas wiele praktycznych umiejętności. Na koniec kierujemy się do wielkiego domu z piracką flagą, dowiadujemy się że Grega niema a w jego domu znajduj się to co potrzebujemy, strój bandyty więc musimy znaleźć coś żeby strażnik mógł nas wpuścić do środka, są dwa rozwiązania albo płacimy mu 2000 sztuk złota, albo idziemy do kopalni w kanionie i zabieramy książkę za którą, strażnik po oddaniu jej mu wpuści nas do chaty. Po zdobyciu księgi lub zapłaceniu strażnik wpuszcza nas do chaty Grega, rabujemy ją z czego się tylko da, ale nie znajdujemy stroju Bandyty, dowiadujemy się z notesu, że ma ją pewien pirat, więc idziemy do niego a przy wejściu łapie nas Greg, gadamy z nim a on, daje nam strój Pirata i mówi że jak wyczyścimy wszystkie Brzytwy z kanionu, da nam strój Bandyty. Bierzemy więc swoją drużynę, wszystkich piratów jakich się da, wtedy będzie nam prościej i szybciej i czyścimy kanion z wszystkiego co się da, przy okazji wchodzimy do jednego z budynków budowniczych, gdzie znajdziemy dużo przedmiotów, ale za to będzie trzeba się dobrze zaopatrzyć w swoje z czarami. Wracamy do obozu złożyć raport Gregowi, ten kieruje nas do gościa, który daje nam strój bandyty, opowie on także nam, kilka ciekawostek o Obozie Bandytów. Więc wracamy do ruin i zdajemy raport Saturasowi o wszystkim czego się dowiedzieliśmy w obozie Piratów, rozmawiamy także z pozostałymi magami, od których dostaliśmy zadania, idziemy do Obozu Bandytów.
Zanim pójdziesz na bagna, załóż w ruinach zbroje bandyty, magowie ani bandyci nie zaatakują ciebie, inni będą chcieli cię pobić. Schodzimy w bagna, najlepiej wyposażyć się w mikstury lecznicze, zwoje i trochę mikstur many. Na początku idziemy i bijemy kilku krwiopijców, po drodze spotykamy zabitego Lanca, posłańca Magów Wody bierzemy od niego pierścień, zanosimy go do Saturasa. Idziemy dalej i dochodzimy do pierwszego posterunku bandytów, gadamy z kolegami bandytami kolejno mostem idziemy do drugiego posterunku, stoimy przed wejściem ale strażnik, wpuści nas jedynie jak na to zasłużymy.
Wiec idziemy do przywódcy Myśliwych (jest przed obozem), i dostajemy pierwsze zadanie musimy znaleźć Logana i pomóc mu wybić błotne węże. Logana znajdziemy na lewo od Przywódcy Myśliwych.
Możemy od niego nauczyć się jak je patroszyć, jeszcze tylko przeszukajmy jaskinie bo będzie tam kilka przydatnych rzeczy, oraz klucz którego szuka Snaf w obozie. Wracamy żeby zdać raport dowódcy Myśliwych. Dostajemy kolejne zadanie od niego, trochę trudniejsze, każe nam przynieść, tabliczkę budowniczych z pobliskiej świątyni. Mówi nam także gdzie znajdziemy naszego poprzednika, który miał mu to przynieść. Wracamy się do pierwszego posterunku, teraz skręcamy mostem w lewo i spotykamy gościa który, mówi nam jak dojść do świątyni a także, ostrzega nas przed niebezpieczeństwami jakie są w środku, a także po drodze do niej. Świątyni znajduj się na wzgórzu za wielką skałą . W świątyni znajdziemy kamiennych Strażników, którzy się na nas rzucą, najlepszy sposób na nich to wybicie ich z kuszy lub łuku, przy jednym z zabitych kamiennych strażników znajdziemy klucz do skrzyni, gdzie znajdziemy 2 kamienne Tabliczki które zanosimy do pracodawcy. Okazało się że ten Przywódca Myśliwych nas okłamał i wpuścił do obozu Logana, na dodatek każe nam zająć jego miejsce, więc trzeba użyć siły zabijamy go i wchodzimy do obozu a jego miejsce zajmuje Carlos. Wchodzimy do obozu, po rozmowie ze strażnikiem, spotykamy bandytę który ma nasz portret, i zaczyna nas szantażować. Na początku gadamy z Estebanem, który daje nam zadanie znalezienia zleceniodawcy, który chce go unicestwić, nie pomożemy mu :] pomożemy temu, który chce go unicestwić. Więc gadamy ze Snafem oraz zabijamy bandyte z naszym portretem, przestraszony kopacz mówi nam o Fisku. Gadamy też z innymi kopaczami, których znajdziemy koło siedziby Snafa. Zbieramy informacje od wszystkich, żeby obciążyć kowala Huna a dowiemy się to głównie od kopaczy, Snafa i jego pomocnika, po zebraniu informacji idziemy pogadać z Hunem. Powie nam wszystko o zleceniodawcy jeśli powiemy że chcemy go unicestwić, oraz przyniesiemy mu paczkę stali, którą znajdziemy w jaskini bandytów. Znajdziemy ją wychodząc z obozu, idziemy w lewo cały czas przy skale, aż dojdziemy do niewielkiej jaskini z dwoma bandytami, zabijamy bandytę i bierzemy towar uważaj po drodze na Bagienne Golemy, oraz Węże Błotne. Huno kieruje nas do Karczmy Snafa na drugim piętrze, dowiadujemy się że Handlarz Fisk, jest zleceniodawca i prosi nas o to żebyśmy mu pomogli, zgadzamy się na jego plan i idziemy, powiadomić Estebana, że znasz zleceniodawcę on wysyła, swoich ludzi, żeby zajęli się Fiskiem a ty go zabijasz i bierzesz tabliczki, możesz wreszcie wejść do kopalni! W ciele zabitego Estebana bierzemy czerwone kamienne tabliczki, dzięki nim wejdziemy do kopalni ale przedtem, szukamy 3 kopaczy do roboty w kopalni, wszystkich ich znajdziemy przy karczmie Snafa. Musimy na początku uwolnić niewolników z kopalni oraz dostać się do świątyni Adanosa, gdzie musimy pokonać Kruka. Wchodzimy do kopalni i gadamy ze Scattym który zaopatrzy nas w przydatne informacje, oraz żywność, podchodzimy do Strażnika pilnującego niewolników, rozmawiamy z nim ale nie wypuści on niewolników, bez wyraźnego rozkazu Bloodwyna i Thorusa. Gadamy z jednym z niewolników z Patrickiem i planujemy z nim ucieczkę z kopalni, niewolnicy należą do Bloodwyna, więc pozostaje nam go znaleźć i zabić. W kopalni jak brak ci kasy możesz pobawić się w wydobywanie złota, które wymieniamy na złoto u kowala z kopalni. Idziemy do pomieszczenia zaraz przy wejściu do kopalni, gdzie stoi strażnik i ma problemy z pełzaczami, jeśli chcemy żeby przyszedł Bloodwyn musimy je wszystkie wybić. Po rozprawieniu się z pełzaczami, gadamy z Strażnikiem i spotykamy Bloodwyna, który po krótkiej rozmowie będzie gryzł ziemie, bo będzie chciał cię zabić, ale oczywiście to mu się nie uda :]. Po zabiciu Bloodwyna zabieramy jego głowę, która będzie nam potrzebna. Pokazujemy ją dla Strażnika niewolników, ale on dalej nie chce nas wpuścić, musimy jeszcze pogadać z Thorusem, który da rozkaz wypuszczenia niewolników, oraz obmyślamy z nim przyszłość obozu Bandytów. Niewolnicy uwolnieni jeszcze tylko gadamy z Patrickiem i niewolnicy uciekają z kopalni, teraz pozostała rozprawa z Krukiem, wchodzimy do Świątyni, koło kopalni pokazujemy głowę Bloodwyna, przerażony strażnik nas wpuszcza w drugiej komnacie koło ząbiaków w kufrze, znajdziemy ciężko zbroje Strażnika ze Starego Obozu z g1. Wchodzimy w głąb świątyni, włącza się filmik, w którym Kruka zamyka przed nami drzwi, nie mamy wyboru musimy zasięgnąć rady Saturasa. Teleportujemy się do Magów Wody, Saturas rozmawia z nami o wydarzeniach, oraz każe nam przywołać ducha Umarłych, dzięki czemu możemy jeszcze wejść do Swiątyni, każe nam iść jeszcze pogadać ze specjalistą od duchów Magiem Wody, Myxirem, który da nam formułę przyzywania wodza Quarhodrona.
Jego świątynia, znajduje się w wielkiej górze blisko obozu Piratów, musimy podążać drogą na zachód od ruin, po drodze natchniemy się na orków, goblinów, jednego trola, kilka harpi i zombie, znajdziemy się w małej świątyni i stajemy na specjalnie oznaczonym miejscu, gdzie wypowiadamy słowa, które podał nam Myxir, rozmawiamy z Quarhodronem i odpowiadamy na pytania (patrz dział Zadania), po zadanych pytaniach zgodzi się nam pomóc i da nam zaklęte słowa, dzięki którym otworzymy bramę i wejdziemy do Świątyni Adanosa. Teraz teleportujemy się do Magów Wody, rozmawiamy z magami i idziemy na pojedynek z Krukiem, szybki teleport do Obozu Bandytów i wejście do Świątyni, przy drzwiach, których zamkną Kruka wypowiadamy magiczne słowa, przed nami tylko pułapki które są opisane w dziale zadania i walka z Krukiem. Kruk nie jest wymagającym przeciwnikiem najlepiej przyzwać sobie do pomocy magiczne istoty i nie będzie problemów. Po pokonaniu Kruka zabieramy jego miecz, nasza przygoda w nowy Świecie się kończy!