Niemiecki magazyn o grach PC Games opublikował na swojej stronie internetowej zapowiedź Arcania: A Gothic Tale, która wcześniej ukazała się w jednym z wydań pisma.
Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie pewien smaczek dodany do wersji online. Mianowicie jest to gameplay wykonany specjalnie dla pcgames.de.
Chyba powinien uspokoić on trochę fanów serii. Świat przedstawiony na nim jest bardziej mroczny i ponury od tego pokazanego na wcześniejszych video, choć wszystkie prezentowały te same lokacje, takie jak chociażby Wielkie Drzewo, które jest zamieszkane nie tylko na zewnątrz, ale także w środku, który jest pusty. Mocną stroną graficzną Arcania: A Gothic Tale jest deszcz, a także burza, która przestawiona nocą w grze wygląda wyśmienicie. W końcu doczekaliśmy się perfekcyjnego odzwierciedlenia cieni rzucanych przez przedmioty, drzewa itp. Wygląda to na prawdę bardzo dobrze.
Walka wygląda o niebo lepiej od tego co widzieliśmy przedtem, jednakże moim zdaniem nadal nie jest to jej finalna wersja. Postać wykonuje praktycznie ciągle ten sam combas, który i tak wygląda bardzo nierealistycznie.
Miasta są rozbudowane i dość duże. Także sytuacja, w której zameczek z kilkoma chałupami był zwany warownią (jak to było w Gothic 3) nie powinna mieć miejsca. W gameplay’u pokazano także, jak różnorodny będzie świat Arcania: A Gothic Tale. A więc zapowiedzi o wielu strefach klimatycznych potwierdzają się.