Jarkendar
Romek
Gothic 2: Noc Kruka

Jarkendar jest doliną kryjącą za się za wschodnimi górami wyspy Khorinis. Dostać się tam można tylko za pomocą statku lub portalu, znajdującego się pod piramidami (wykopaliska magów wody). Tysiące lat temu w dolinie żyło pięć kast, których budynki zachowały się mimo straszliwej powodzi wywołanej przez gniew samego Adanosa. To przez kastę wojowników ta straszliwa powódź miała w ogóle miejsce. Jakiś czas przed nią zamknięto portal, by katastrofa nie dotknęła pozostałej części wyspy.

Roślinność na wyspie jest dosyć różnorodna, panuje tutaj klimat pustynno-tropikalny, także fauna jest tu zróżnicowana. Przechadzając się po Jarkendarze można natknąć się m.in na polne pełzacze, jaszczury, bagienne trutnie, bagienne golemy, preriowe ścierwojady, brzytwiaki… jest tego sporo.

thumbnail 1

Jeśli chodzi o frakcje, to można się tu natknąć na:

  • bandytów, swój obóz mają na wschodnich bagnach, obok Świątyni Adanosa. Dowodzi nimi Kruk, a jego zastępcą jest znany nam z Kolonii Bloodwyn;
  • piratów, mieszkają na zachodniej plaży. Ich dowódcą jest kapitan Greg, a podczas jego nieobecności ster przejmuje Francis.

Na wyspie porozmieszczanych jest pięć portali, które aktywują się po położeniu na piedestale Kamienia Ogniskującego. Rozmieszczenie portali:

  • świątynia, portal znajduje się w pomieszczeniu naprzeciw portalu, którym weszliśmy tu z Khorinis;
  • bagna, na południe od Engora;
  • obóz bandytów, obok Świątyni Adanosa;
  • kanion, w skale obok jeziora;
  • obok chaty Eremity.

Jak zostało wcześniej wspomniane, zachowały się siedziby pięciu kast. Oto ich położenie:

  • Dom Uzdrowicieli, południe bagien;
  • Dom Wojowników, Świątynia Adanosa;
  • Dom Strażników Umarłych, południe Jarkendaru;
  • Dom Kapłanów, południowy zachód Jarkendaru;
  • Dom Uczonych, kanion (dom znajduje się obok obozu orków).
Powiązane wpisy