– Sagitta szuka ziela zwanego Słonecznym Aloesem, który znajdziesz przy Czarnym Trollu na północy. Na trolla jest także łatwy sposób. Po lewej stronie przed grotą jest skała do której zwabiamy grubasa, a następnie się za nią chowamy i trolla lu! Bydle nawet nie będzie się bronić.
– Jak łatwo rozwalić smoka Łowcą Smoków lub Paladynem? Wystarczy walnąć go z rozbiegu, a on wtedy zmieni miejsce i tak przez cały czas (uważajcie żeby was nie zdmuchnął). Można też użyć Demona(ale to dla leniwych)
– Jak zarobić na browarach w mieście? Idziemy do Właściciela Ziemskiego i gadamy do niego on nam daje free piwo za każdym zagadnięciem, które można sprzedać za 6 sztuk złota, jedno. Pomyślmy… 200 piw = 1200 sztuk złota.
– Jeżeli jesteś czeladnikiem u Bospera i zapolujesz na cieniostwora, to możesz mu sprzedać za 350 złota, a później kupić za 100! i tak w nieskończoność.
– Jeżeli jesteś najemnikiem to możesz sprzedać Cipherowi wszystkie swoje rzeczy, a następnie go pobić i odebrać to co miałeś! On ci powie, że masz dobry cios a potem można to powtarzać do 4 rozdziału. Nie polecam tego triku paladynem, bo on chyba nie będzie taki miły.
– Jest łatwy sposób na pokonanie orka najemnikiem z 9 lv. Wystarczy stosować metodę blok i cios z prawej. Kiedy on podbiegnie to blok i szybko go walisz z prawej.
– Łatwy sposób na pokonanie pełzacza i pełzacza wojownika: Gdy do ciebie podejdzie to go uderzaj cały czas z prawej i lewej. Jak ci się uda to cię nawet nie draśnie.
– Jak pokonać orków koło zamku paladynem oczywiście bez taranu a więc musisz mieć pierwszą runę z walką wtedy uczysz się alchemii robisz kilka miksturek ducha i wyrzynasz orków czarem.
– Dla początkującej postaci walka z więcej niż jednym orkiem na raz to zadanie ponad siły. Można jednak odłączyć pojedynczego orka od grupy jego parszywych kumpli – wystarczy sprowokować dowolnego orka by zaczął Cię ścigać, wtedy do pościgu dołączą się też najbliżej stojący orkowie. Wtedy należy zwiewać patrząc do tyłu (zdaje się, że domyślny klawisz patrzenia wstecz to „R”), a wtedy po pewnym czasie orkowie zatrzymają się w wyciągniętą bronią. Należy biec dalej i patrzeć za siebie; po wystarczającym oddaleniu się od orków, ci którzy stoją najdalej od Ciebie zaczną chować broń i wracać skąd przyszli, aż z wyciągniętą bronią zostanie tylko ork będący najbliżej bohatera. Wtedy wystarczy zatrzymać się, odwrócić i załatwić pojedynczego orka (jeśli ma się miecze jednoręczne na co najmniej 30% wystarczy tylko machać na zmianę w prawo i w lewo).
– Orkowie-elita, hersztowie i pułkownicy orków mają przy sobie kilka zestawów przedmiotów (chyba z 6 różnych), które generowane są podczas ich śmierci. Mogą mieć także smoczy korzeń (roślina dająca +1 do siły). Jeśli ktoś chce mieć silnego bohatera, może zapisać stan gry przed walką z jednym z tych orków i jeśli po zabiciu go nie będzie przy nim smoczego korzenia, załadować grę i próbować do skutku. Jeśli ork-elita jest w grupie innych orków, można go odciągnąć sposobem, który wcześniej opisałem. Podobna sytuacja jest z czarnymi goblinami – czasem mają przy sobie goblinie jagody (+1 do zręczności), lecz rzadziej niż orkowe elity smocze korzenie.
– W drugim rozdziale w Kolonii Górniczej najbardziej opłaca się sprzedać najbardziej wartościowe (lecz nie potrzebne) przedmioty Sengrathowi (to jeden z rycerzy w zamku). Będzie można to wszystko odzyskać w czwartym rozdziale, gdyż znajdzie się te przedmioty przy ciele Sengratha leżącym koło orkowej palisady.