Bezimienny
Tą postacią jesteśmy w Gothicu. Bezimienny tak naprawdę w grze nie ma imienia, w Gothicu 1 gdy chciał się przedstawić przerywały mu inne postacie, natomiast w Gothicu 2 pod koniec gry smok ożywieniec mówi, że on nie ma imienia tak jak i Bezimienny nie ma. Fani Gothica nazwali tak tą postać i teraz się ją tak oficjalnie nazywa.
Xardas
Pierwsza postać, jaką spotkamy na początku gry. Prowadzi Bezimiennego aż do 5 rozdziału, kiedy niespodziewanie znika, to właśnie on nas uratował przed śmiercią w świątyni Śniącego. Xardasa mieszka w swojej wieży, jest nekromantą, po zabiciu Smoka Ożywieńca pojawia się on i wchłania jego dusze i moc, po czym znika. W Filmiku kończącym grę pojawia się i oznajmia nam, że jest wybrańcem Beliara.
Gorn
Stary przyjaciel z Gothica 1 z który szliśmy po kamień ogniskujący oraz oczyszczaliśmy nową kopalnie z szumowin ze starego obozu. Jest najemnikiem i siedzi w więzieniu w zamku w górniczej dolinie. Spotykamy go dopiero w 2 rozdziale i musimy go uwolnić. Po uwolnieniu Gorna w 3 rozdziale jest on na farmie Onara razem z Lee i innymi najemnikami, w 4 rozdziale staje się łowcą smoków i obserwuje orków, pomaga nam dojść do kamiennego smoka. W 5 rozdziale wraca na farmę Onara i możemy go zabrać na statek. Gorn jest siłaczem i wesołkiem lubiącym rozróby, jest jednym z 4 najlepszych przyjaciół Bezimiennego.
Diego
Stary przyjaciel z Gothica 1 który nas uratował na samym początku przygody oraz z którym szliśmy po kamień ogniskujący do kanionu trolli, po upadku Bariery uciekł z Górniczej Doliny, przybył do miasta i chciał poinformować paladynów o smokach, które pojawiły się w koloni lecz paladyni nie chcą go słuchać i odsyłają go tam skąd przybył, tam przydzielają go do grupy kopaczy Silvestra. Diego dzięki sprycie, sile i znajomości górniczej doliny ratuje się, podczas gdy reszta jego grupy zostaje zjedzona przez pełzacze. Bezimienny spotyka go w 2 rozdziale, później w 3 rozdziale jest w mieście aż do 5 rozdziału włącznie. Może towarzyszyć nam podczas wyprawy do Dworu Irdorath. Diego jest wyśmienitym łucznikiem i zręcznym złodziejem, oraz dobrym kusznikiem. Jest jednym z 4 najlepszych przyjaciół Bezimiennego.
Milten
Stary przyjaciel z Gothica 1, tam pomaga nam w zdobyciu kamienia ogniskującego oraz w naładowaniu Uriziela, jako jedyny mag ognia przeżył, podczas gdy innych zabił Gomez. Milten jest magiem ognia, spotykamy go w 2 rozdziale. W 3 rozdziale jest w klasztorze i zostaje tam aż do 5 rozdziału. Milten może zostać członkiem załogi statku. Jest on także bardzo dobrym magiem i alchemikiem. Z natury jest spokojny oraz jest jednym z 4 najlepszych przyjaciół Bezimiennego.
Lester
Stary przyjaciel z Gothica 1, z którym szliśmy po kamień ogniskujący do starej cytadeli. Lestera spotykamy na samym początku gry w dolince w okolicach wieży Xardasa, w 3 rozdziale daje on nam teleport do tejże wieży a natomiast w 5 rozdziale przekazuje on nam list od Xardasa. Może z nami płynąć na wyspę irdorath. Lester posługuje się młotami i jest w tym bardzo dobry. W Gothicu 2 nęka go ból głowy, który ustępuje po pokonaniu smoka ożywieńca. Lester jest spokojny, ale podejrzliwy, to on nas informuje i ostrzega o zdradzie Maria. Jest jednym z 4 najlepszych przyjaciół Bezimiennego.
Lee
Stary przyjaciel z Gothica 1. Jest byłym generałem, do koloni został niesłusznie zesłany za zabicie żony króla. Jest dowódcą najemników i w Gothicu 2 cały czas przebywa na farmie Onara, aż do 5 rozdziału, później może wyruszyć z nami do Dworu Irdorath. Wyśmienicie włada bronią jedno- i dwuręczną. Niegdyś dowodził armią królewską w bitwie o Varrant, którą wygrał.
Angar
Znajomy z Gothica 1, po śmierci Y’Beriona on kierował obozem Bractwa. W Gothicu 2 pojawia się w 4 rozdziale i spotykamy go w zamku. Wcześniej błąkał się po górach. Boli go, tak samo jak Lestera, głowa. Podczas tułaczki zgubił on swój amulet i gdy opuścimy zamek idzie on na południe i zatrzymuje się przed jaskinią z jego amuletem. Angar jest człowiekiem rozważnym, bardzo dobrze walczy bronią. Może z nami wyruszyć na Dwór Irdorath.
Vatras
Rozważny i mądry mag wody, który pomaga nam naprawić Oko Innosa. Prawie przez całą grę jest w mieście, tylko na chwile opuszcza to miejsce udając się do Słonecznego Kręgu w celu naprawienia Oka Innosa. Można go wziąć na statek, jest wspaniałym magiem oraz alchemikiem.
Torlof
Znajomy z Gothic 1, do koloni trafił przez bunt na statku, w którym uczestniczył. Jest najemnikiem, w Gothic 2 od 1 do 5 rozdziału włącznie jest na farmie, Onara. Później może zostać kapitanem naszego statku. Jest doświadczonym żeglarzem oraz dobrym wojownikiem.
Lord Hagen
Przywódca paladynów, związana jest z nim fabuła Gothica 2. Zleca Bezimiennemu wyprawę do Górniczej Doliny i dostarczenie mu dowodu na istnienie smoków aby mieć pewność co do naszych zamiarów względem Oka Innosa. Pod koniec gry Hagen ma zamiar wyruszenia osobiście do koloni, lecz nie wiemy tak naprawdę czy tam wyruszył z tego powodu, że Bezimienny wyrusza na Wyspę Irdorath. Przez całą grę jest w ratuszu w górnej części miasta. Jest Mistrzem w posługiwaniu się bronią dwuręczną.
Lord Andre
Prawa ręka Lorda Hagena oraz dowódca straży. Jest miły dla Bezimiennego, najbardziej przejmuje się obecnością gildii złodziei w mieście. Gdy Hagen zaczyna się przygotowywać do wyprawy do Górniczej Doliny Andre przejmuje władze nad miastem. Przez całą grę jest w koszarach.
Garond
Lewa ręka Lorda Hagena, dowodzi zamkiem w Górniczej Dolinie, zleca nam zadanie w którym mamy dowiedzieć się ile rudy wydobyły poszczególne grupy kopaczy, w zamian za wykonanie tego zadania danam dowód na istnienie smoków. Przez całą grę jest w zamku.
Giron
Paladyn, przez prawie całą grę przebywa w Górnym Mieście, na końcu 5 rozdziału Bezimienny spotyka go przed statkiem i zabiera go ze sobą na Wyspę Irdorath, to właśnie jemu oddajemy ostatni pierścień orkowego herszta.
Lothar
Jeden z ważniejszych paladynów, ginie na samym początku 1 rozdziału. Jest nieuprzejmy, wysłał Diega z powrotem do Górniczej Doliny, gdy ten chciał poinformować paladynów o smokach. Przebywa w mieście.
Ingmar
Jeden z ważniejszych paladynów, strateg i doradca Hagena, informuje nas o sytuacji na kontynencie oraz o strategiach orków. Nauczyciel siły, przez całą grę jest w górnej części miasta, w ratuszu.
Albrecht
Jeden z ważniejszych paladynów, specjalizuje się w magii paladynów. Nauczyciel many, przez całą grę jest w górnej części miasta, w ratuszu. Jest milszy niż inni paladyni.
Cedric
Paladyn, przez całą grę jest w górnej części miasta. Nauczyciel broni jednoręcznej.
Pyrokar
Rozważny i mądry przywódca Magów Ognia z Khorinis, który pomaga nam naprawić Oko Innosa. Przez prawie całą grę jest w klasztorze magów ognia, tylko na chwile opuszcza to miejsce udając się do Słonecznego Kręgu w celu naprawienia Oka Innosa. To on w Gothicu 1 dał Bezimiennemu list do Arcymaga Ognia i darował mu paplaninę sędziego. Pyrokar jest potężnym magiem, zna czarną magię. Nie przepada za Xardasem. Przewodzi Radzie Ognia.
Ulthar
Miły i mądry arcymag ognia, przejmuje się z bezczeszczeniem kapliczek Innosa i zlecam Bezimiennemu zadanie z oczyszczeniem ich, jeśli jest on paladynem. Przez całą grę jest w klasztorze. Członek Rady Ognia.
Serpentes
Miły i mądry arcymag ognia, jako jedyny wykonał zadanie ze stworzeniem runy „Ognista Strzała”. Przez całą grę jest w klasztorze. Członek Rady Ognia.
Talamon
Arcymag ognia, strzeże wejścia do jednej z sali w piwnicy, w której jest tajne przejście do podziemi klasztoru.
Parlan
Mag ognia, opiekuje się nowicjuszami, zleca im zadania oraz daje im klucz do biblioteki. Jego specjalizacją są czary z magi zwykłej, nauczyciel kręgów 1-3. Przez całą grę przebywa w klasztorze.
Karras
Mag ognia, może Bezimiennemu wykonać amulet chroniący go przed aurą poszukiwaczy. Jego specjalizacją są czary druidzkie (przywołania i tworzenia zwierząt i potworów), nauczyciel kręgów 4-5. Przez całą grę przebywa w klasztorze, w bibliotece.
Hyglas
Mag ognia, pomaga on Bezimiennemu w stworzeniu runy „Ognista Strzała”. Jego specjalizacją są czary magii Ognia. Przez całą grę przebywa w klasztorze, w bibliotece.
Marduk
Mag ognia, specjalizuje się w czarach magii wody. Przez całą gre przebywa w klasztorze.
Neoras
Mag ognia, alchemik. Przez całą grę jest w klasztorze, w piwnicy.
Daron
Mag ognia, przez całą grę przebywa w mieście, na targowisku. Jego błogosławieństwo potrzebne jest Bezimiennemu do wykonania zadania Thorbena. Jest chciwy i niegrzeczny.
Isgaroth
Mag ognia, przebywa cały czas w kapliczce na drodze do klasztoru. Daje Bezimiennemu zadanie żeby zabił czarnego wilka, jemu trzeba dostarczyć list od Vatrasa.
Pedro
Nowicjusz, w 1 i 2 rozdziale stoi przed bramą klasztoru, później poszukiwacze opętują go i Pedro wykrada Oko Innosa. Można go spotkać na Dworze Irdorath.
Lares
Najemnik, stary kumpel z Gothica 1. Teraz jest w mieście i obserwuje paladynów, jest zręcznym złodziejem oraz dobrze walczy bronią jednoręczną. Może zostać członkiem załogi statku.
Cord
Jeden z ważniejszych najemników, stary kumpel z Gothica 1. Świetny wojownik, wspaniale posługuje się bronią jedno- i dwuręczną.
Khaled
Najemnik, niegdyś towarzysz Sylvia, lecz gdy cała grupa Sylvia przyłączyła się do najemników Khaled przeszedł na stronę Lee, (gdy najemnicy się podzielili). Jedna z ważniejszych osób na farmie, sprzedaje ekwipunek. Przez całą grę jest na farmie Onara.
Wilk
Jeden z ważniejszych Najemników, stary kumpel z Gothica 1. Może dla Bezimiennego zrobić zbroje z płytek pancerzy pełzaczy, szuka pracy. Jest wyśmienitym łucznikiem oraz kusznikiem, przebywa na farmie Onara, lecz po znalezieniu pracy przenosi się na farmę Bengara. Może zostać członkiem załogi statku. Traktuje Bezimiennego jak kumpla (no i też tak jest).
Bennet
Najemnik, naprawia nam oprawę Oka Innosa. Podczas zakupów w mieście ktoś zabija paladyna Lothara, Bennet wie, że go posądzą o zabójstwo, więc ucieka i przy ucieczce przewraca się raniąc sobie kolano. Bezimienny oczyszcza go z niesprawiedliwych zarzutów. Jest najlepszym kowalem na Khorinis, możne zostać członkiem załogi statku.
Jarvis
Najemnik, stary znajomy z Gothica 1. Siedzi całymi dniami w kuchni na farmie Onara, nie przepada za Sylviem i jego ludźmi. Może zostać kapitanem statku.
Sylvio
Najemnik, na południu uganiał się za orkami, lecz znudziło mu się to i postanowił przyłączyć się do najemników. W 4 rozdziale staje się łowcą smoków, próbuje wymusić dowództwo wśród łowców, lecz nie udaje mu się i odchodzi. Bezimienny spotyka go w lodowej krainie. Sylvio jest chciwy oraz zły.
Horkun
Łowca smoków, mistrz we władaniu bronią jedno- i dwuręczną. Spotykamy go dopiero w 4 rozdziale.
Biff
Łowca smoków, za opłatą może pomagać Bezimiennemu. Dobry wojownik, lecz wynajęcie go utrudnia poruszanie się, może zostać członkiem załogi statku. Typowy najemnik, spotykamy go dopiero w 4 rozdziale.
Jack
Stary marynarz, jego latarnie zajęli bandyci i musiał się z niej wynieść. Może zostać kapitanem statku, lecz trzeba znaleźć kogoś, kto zaopiekuje się jego latarnią.
Jorgen
Żeglarz, piraci zatopili jego statek i teraz osiadł w Khorinis. Z chęcią zostanie kapitanem statku płynącego na Dwór Irdorath. Spotykamy go dopiero w 3 rozdziale.