Prace nad Risen 2: Dark Waters toczą się nieprzerwanie i równie aktywnie, jak praca całej naszej redakcji. Ten zuchwały opis ma oczywiście swoje uzasadnienie. Tym razem zbieramy do jednego worka wszystkie dotychczasowe wiadomości dotyczące produkcji najnowszej odsłony w postaci wypunktowanej ściągi. Jednak, by nie odkrywać wszystkich kart, będziemy dawkować je wam w odpowiednich ilościach. Zapraszamy do lektury.
O GRZE
1. Rozpoczęcie prac nad grą, zostały ogłoszone na GamesCom, 18 sierpnia 2010 roku.
2. Nie planuje się wydania mod-kita.
3. W grze planowane są daleko idące zmiany w stosunku do części pierwszej. Będą one widoczne praktycznie w każdym aspekcie produkcji.
4. Pojawi się nowy film jako logo Piranha Bytes (pamiętacie krowę?).
5. PB nabył nowe oprogramowanie, pomocne przy pracy nad grą- Projekt Management, w celu optymalizacji planowania Risen 2. „Wciąż musimy pracować nad zbalansowaniem, animacjami i synchronizacją ust względem kwestii dialogowych”.
6. Gra jest rozwijana od 2009 roku.
7. Gra jest w fazie alfa (już grywalna, także dubbing zrealizowany).
9. PB zaprzecza obecności trybu multiplayer w grze.
10. Wydanie gry planowane jest na pierwszą połowę 2012 roku.
11. Czas gry będzie dłuższy o ok. 50% w stosunku do Risen (średnio 60 godzin, w porównaniu do 40 godzin w pierwszej odsłonie).
12. Na komputerze spełniającym wymagania zalecane dla Risne, będzie można odpalić Risen 2 DW.
13. Budżet Risen 2 jest tajemnicą, ale wiadomo, że jest on najwyższy w dotychczasowej historii Piranha Bytes.
14. Napisy w wersji Włoskiej będą dostępne.
15. Risen 2 będzie wspierał technologię procesorów wielordzeniowych.